2019-09-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Det man kan önska av släktspårningen är att det handlar om en relativt stadigt bofast östgötasläkt. Då är chanserna större att hitta anknytning.
Eller en stadigt bofastsmålandssläkt o när jag skriver något brukar det va sant.
Citera
2019-09-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Ett annat tips är från en person som då jobbade på Linköpings sjukhus. I dörröppningen till deras fikarum uppenbarar sig plötsligt en person med ytterkläder, lindad hand, drickandes ett glas vatten.

Personalen frågar omedelbart vem han är och vad han gör där. Han lämnar då omedelbart. Han tillhörde ej deras avdelning.

UL ringer samma dag(morddagen) in detta tips till polisen.

-Polisen hör aldrig av sig!!

Vad ska man säga om den saken?

Den självklara tanken är ju att polisen gått igenom detta med extrem noggranhet. Och att någon sådant skulle ju bara inte kunna missas. Inte på Linköpings sjukhus.

Men vem fan vet, när dom inte ens hör av sig till UL när tips av dessa slag inkommer mkt tidigt i utredningen.
Det är klart polisen har kollat det
Citera
2019-09-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Ja, precis! Staaf och den "officiella" utredningen resonerar som så att eftersom man inte funnit motiv mot M så finns det inte. Sannolikt undrar de ändå bakom stängda dörrar om det inte finns någon koppling. Jag tror inte M:s familj har en susning om vad som ligger bakom. Och anledningen att polisen inte funnit något är att endast GM förstår det hela.

Tror inte heller att M:s familj har koll på vem det är som dödat sonen. Borde vara prio 1 och smälla fram den infon för dom, så säkert har dom inte en aning om det. Möjligen då en ev motivbild mot dom själva som dom talat med polisen om och vilka för dom kända personer som den konflikten handlar om. Dom personerna vet man ju via media att dom är kontrollerade. Motivet kan ändå ha med dom personerna att göra eller så är det något helt annat det handlar om.
Citera
2019-09-08, 14:38
Medlem
Citat:
Det man kan önska av släktspårningen är att det handlar om en relativt stadigt bofast östgötasläkt. Då är chanserna större att hitta anknytning.

GM är säkert från området runt Linköping är väl det mest troliga. Helt klart är i alla fall att han inte hade räknat med att polisen ska försöka släktforska på honom 15 år efteråt.
Citera
2019-09-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
GM är säkert från området runt Linköping är väl det mest troliga. Helt klart är i alla fall att han inte hade räknat med att polisen ska försöka släktforska på honom 15 år efteråt.
Tror gm bor i Lkpg men kommer från typ småland eller nått o när ja skriver brukar det vara sant
Citera
2019-09-08, 15:18
Medlem
Varför just Småland?
Citera
2019-09-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Varför just Småland?
Tror att när jb säger något så brukar det vara sant 10mil norr eller söder vad vet jag
Citera
2019-09-08, 15:55
Medlem
Citat:
Jo, så lär det vara. Jag tänker att med tanke på att så få kommer vara sökbara i registret så kommer man inte får någon nära träff, vore mer eller mindre bulls eye i så fall. Det lär inte hända. Hoppet är väl att man får en utgångspunkt där man vet säkert att släktskapet är på riktigt och att det inte är jätteavlägset. Då kan man via folkbokföringen hitta personer som kan topsas för att isolera GM. Känns inte jättehoppfullt detta, tyvärr.
Citera
2019-09-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparcus
Jag tror att jordgubbsflickan talar sanning,och när jag skriver något brukar det vara sant
Finns många som trott det, ännu fler som hoppats. Finns noll och inget som tyder på att han/hon gjorde det.
Citera
2019-09-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Vänta lite,
Du skriver ”GM ej hade droger i sitt system” men är det verkligen så de uttryckt sig?
Isf har jag missuppfattat, jag trodde de sagt att GM inte har ett missbruk eller intagit substanser regelbundet.
Då tänker jag att man ser på hårstået att det inte finns ämnen som intagits regelbundret.
Alltså drog jag slutsatsen att det inte utesluter att GM varit påverkad av substanser såsom https://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine någon gång.
Vad det gäller droger/medicin så är det väl så enkelt att polisen kör de bästa proverna de har tillgång till och har då fått de resultat de redovisat. Sedan kan det finnas corner cases som inte syns på dessa resultat. Dock talar det mesta för att GM inte var uppenbart påverkad vid dådet. Det är ju också det mest rimliga sett till tid och plats. Och ja, jag förstår att det finns människor som håller på med både ett och annat 24/7 men statistiskt sett är GM ren 07.40 en tisdagsmorgon.
Citera
2019-09-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Finns många som trott det, ännu fler som hoppats. Finns noll och inget som tyder på att han/hon gjorde det.
Du kanske har rätt men jag tror du har har fel för allt som jag säger brukar vara rätt ....jamenar
Citera
2019-09-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparcus
Du kanske har rätt men jag tror du har har fel för allt som jag säger brukar vara rätt ....jamenar
Så kan det vara. Men med tanke på alla i tråden som "vetat" vem GM är så är det naturligt att kräva någon typ av grund innan man godtar det hela....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in