2020-06-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Är det någon annan än mig som känner att man inte blir så mycket klokare av att vi har ett namn på GM. Hela dådet verkar ju vara ett enda stort mysterium. Han verkar ju ändå ha varit hyfsat normal, möjligtvis lite av en enstöring som inte lyckats att bilda familj eller skaffa karriär ? å andra sidan har han ju inte blivit dömd några brott sen har det inte heller framkommit någonting om typ psykoser eller att personen har varit inskriven i psykiatrin. Allting är ju bara helt knäppt och det faktum att han lyckades undkomma rättvisa i så många år mitt under näsan på polisen i samma stad som dådet har begåtts tyder ändå på en viss självkontroll.

Jo. Motivet och en "psykologisk profil" på GM är betydligt mer intressant än att till varje pris få se en bild på honom eller hur många år han exakt kommer få. En GM som till synes lever normalt i så här många är efter ett dubbelmord känns väldigt unikt (även om Billdal-fallet har en del gemensamt inkl hur de löstes).
Citera
2020-06-09, 18:51
Medlem
Citat:
Är det någon annan än mig som känner att man inte blir så mycket klokare av att vi har ett namn på GM. Hela dådet verkar ju vara ett enda stort mysterium. Han verkar ju ändå ha varit hyfsat normal, möjligtvis lite av en enstöring som inte lyckats att bilda familj eller skaffa karriär ? å andra sidan har han ju inte blivit dömd några brott sen har det inte heller framkommit någonting om typ psykoser eller att personen har varit inskriven i psykiatrin. Allting är ju bara helt knäppt och det faktum att han lyckades undkomma rättvisa i så många år mitt under näsan på polisen i samma stad som dådet har begåtts tyder ändå på en viss självkontroll.
Det verkade också dom ungdomarna som skapade Columbine massakern, dom ansågs också vara vanliga men utstötta nördar, hade toppenbetyg i skolan. Deras motiv för att skapa morden i skolan kan likaväl vara synonymt med denna GM som valde att dräpa en lärare och ett barn mitt på en höstmorgon.
Citera
2020-06-09, 18:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Mördaren har erkänt gärningen. Då är det oproblematiskt att namnpublicera före domen, speciellt som mordet och dess uppklarande är unikt och kan anses ha stort allmänintressse.

Mordet på Olof Palme erkändes av flera hundra personer. När och vilka tidningar publicerade namn och bild på dom? För det var väl också obligatoriskt ..

Fast det kanske inte hade samma allmänintresses?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorSvartPenis
Du är inte bara helt bränd i huvudet, du verkar även senil också, för du har inte nämnt "december" i något av dina fyra inlägg här i tråden. Ta o håll käften istället.
Att du väljer att helt plötsligt citera och svara på ett av mina inlägg utan att veta vad diskussionen rörde sig om, visar bara att det är du som är bränd i huvudet. Gå tillbaka och läs inläggen som föregick mitt första inlägg som jag svarade på istället!

Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Vem är det som är ett pucko egentligen? Om han föddes i tex December 1983, så var han endast 20 år fyllda då morden begicks.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han fyllde väl 20 år 2003.
Hur tänkte du där?

Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Ja isf fyllde han 20 år 2003, vilket innebär att han fortfarande var 20 år när morden begicks i okt 2004. Vilket är precis vad han skriver, att han var "20 år fyllda"..

Sen att du väljer att kommentera det senaste av dessa citaten och hävda att jag nånstans säger att han fortfarande är 20 år?? Inser du själv hur jävla urbotat dum du är som slänger dig in och diskuterar något som du inte vet vad det handlar om från början?? "Om han föddes i tex December 1983" Mitt första inlägg handlade alltså om att bekräfta att han skulle ha varit 20 år när morden inträffade, om det var så att han föddes i dec 1983. Därav kommer "december" in i bilden ditt jävla spån!
Citera
Medlem
Tja
Har blivit nerringd av allt från SVT till idioter för att jag råkar dela ett visst efternamn med mördaren som erkänt dubbelmordet idag.

Lite klargöring. F Nyq 30 år på Ågatan har ingen släktrelation öht till GM. Ej heller AN som nämns i tråden. Enda gemensamma nämnaren är ett efternamn.

Var vänlig och sprid inga bilder eller rykten om detta för att det är helt fel spår.

Tack
Citera
2020-06-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Enda anledning till att du tror att en 8-åring försökte ha ihjäl GM är för att 8-åringen är invandrare.

Om det mot all förmodan är så kommer GM att säga det i förhör, han har inget att förlora på att berätta sanningen om det skulle vara så. Uppenbarligen kommer han inte hålla inne på det när han ändå ska dömas.
Nej din antirasist haha, han visade bara upp kniven som ett skydd mot stryk och så försökte GM avväpna honom vilket inte var så lätt ... Japp, vi får se och jag kan ha fel men med Åkesson på min sida? Annat är omöjligt i min värld. Mörda en grabb i ljuset på en gångväg strax utanför eget hus när folk är på väg till jobb och skola. Nej.
Citera
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Alltså sluta gagga om preskriptionstid, killen har erkänt och kommer få sitta!! Intresserad av bild av honom i real tid då jag bor i trakterna vill gärna se vem det är!!!

https://www.expressen.se/nyheter/dubbelmordet-i-linkoping-har-ar-gripna-37-aringen1/
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer han få rabatt för han fyllt 21 ett halvår tidigare, eller spelar det ingen roll om han var 58 år eller född 1983-10-19 och alltså 21 på morddagen?
Han kommer inte att få rabatt, han var 21 år när han mördade dem.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tror han har vetat att han har levt på lånad tid, det faktum att han enligt advokaten beskrivs som samlad tyder väl ändå på att har varit medveten om att för eller senare så skulle han åka dit.

Kan även tyda på en viss känslokyla.
Citera
2020-06-09, 18:54
Medlem
tour_de_frances avatar
Från Fredrik Sjöshult:

Citat:
Daniel Nyqvist har gäckat polisen i hemstaden Linköping i 16 år. När han mördade hade han precis tagit studenten från gymnasiet med helt okej betyg, en hel del VG och bara icke godkänt i specialarbetet som handlade om spelet Counterstrike.

Psykos, skulle "kniva" någon IRL?
Citera
2020-06-09, 18:54
Bannlyst
Min son bodde i Linköping på denna tiden. För ca 4 år sedan blev han kallad till förhör. Han förhördes och då frågade man om man fick topsa honom. Syftet med förhöret var att avfärda personer inte att finna mördaren för mördaren skulle inte infinna sig till vare sig förhör eller topsning. Topsning får man bara göra vid stark misstanke.

Man hör ju själv hur djävla korkat detta låter.
Citera
2020-06-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Gammal fråga men var det nåt vittne som såg denna galning löpa från platsen, eller hade han extrem tur när det begav sig?
nej-det fanns vittnen. Mördaren satte sig på en bänk och satt stirrande och två personer såg honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in