2020-06-09, 16:47
Medlem
Larasofts avatar
Hade inte barnets pappa ett företag inom IT? Koppling?
Citera
2020-06-09, 16:48
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Ja precis så, eller att brorsan var med i släktforskargruppen och man såg att hans DNA var väldigt likt men inte identiskt

Då finns det ingen anledning att gripa honom. Om man fått brorsans DNA innan hade man vetat att det var antingen hans egen bror eller någon av föräldrarna som var rätt person. DNA från ett syskon är lika säkert som en träff på sig själv, och om det bara finns ett syskon hade det inte varit så svårt. Så nej, brorsan kan inte ha varit topsad innan.
Citera
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Fanns det en anledning till att du klippte bort dem frånvarande parabol-öronen på fantombilden?
Du har ingen aning om personen på bilden är mördaren. Inte direkt ett ovanligt utseende. Och den frissan var tämligen populär i början på 00-talet.
Det var min bildapp som inte ville zooma mer än så.

Tog bara bilder från som lades upp här och la de är bredvid fantombilden, för att kunna jämföra.

Har aldrig sagt att det är GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperFrazze
Leif GW har framfört denna teori.

Ja men det är inte polisen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Han tjänade 113.298:- enligt deklarationen 2019. Låginkomsttagare med andra ord.
Vad som står i taxeringskalendern kan man inte lita på. Det finns mångmiljonärer som taxerar mindre.
Citera
2020-06-09, 16:49
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tictac2
Om det är brorsan som bor i Johannelund bör ni ju snarare leta efter en ca 39årig man med lillebror i tex Lambohov?
brorsan fredrik bor i sturefors...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Det var ju den döende kvinnan som genererade Fantombilden... Notera, döende

Sluta snacka skit, fantombilden är framtagen av ett annat vittne. Sen hann A-L få fram ett signalement innan hon dog men fantombilden är tecknad av ett annat kvinnligt vittne som tros ha sett mördaren vid ett senare tillfälle.
Citera
Medlem
vad heter brodern till DÖN
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Okej, identitet på GM är fortfarande okänd. Spinn inte vidare på DÖN innan det är 100% bekräftat.
Citera
Medlem
Jag har följt den här tråden hela dagen men jag är inte helt 100 på om vi kommit rätt med namn och/eller bild. Jag har varit med i tidigare trådar där vi trott att vi varit klara men...

Vad säger ni, är vi framme nu?
Citera
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Nja, jag misstänker dock att de fått fram informationen olagligt nu istället. Jag börjar misstänka att de använt släktforskaren som mellanhand och låtit honom ladda upp dna från det holländska labbet på FTDNA för att sedan utnyttja de träffar han fick och sedan även laddat ner den dna-fil som FTDNA gör när han laddar upp den dit och sedan laddat upp den på Gedmatch. Att utnyttja båda dessa sajter på det sättet är olagligt och säkert därför de använt sig av en privatperson istället för att göra det själva.

Misstänker också det. Finns en ruta man behöver kryssa i hos FTDNA som gör att man godkänner att ens dna-profil får användas av polisen för att lösa brott etc. En annan ruta, den för matchning är den de flesta har ikryssad och det sätt man har använt i det här fallet gissar jag.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niksi
Vilket brott pratar vi nu? Dubbelmordet har ingen dömts för än.

Han kommer dömmas, han har erkänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in