2020-06-09, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Både Motala och Borensberg kan slarvligt uttryckt anses tillhöra Linköpingstrakten.

Väldigt slarvigt i så fall. Motala är ju en stad i sin egen rätt och Borensberg är mer Motalatrakten än Linköpingstrakten.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det låter mycket märkligt i mina öron att de isf inte kunde vänta en eller två dagar till de visste.
ponera nu att det inte är den här personen - vilka problem de då har skapat sig liksom.
låter inte alls seriöst.

Vad som kan ske om man väntar någon dag eller två mellan topsning och frihetsberövande, är ju att han hinner ta livet av sig. Som vid mordet i Ulricehamn.
Citera
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsultasvin
Nåja, jag har inte blivit gripen för några våldsbrott de senaste 16 åren så någon omöjlighet är det inte.
Omöjligt är det såklart inte, men att han bodde kvar i Linköping tyder på att han inte direkt hade så mycket självbevarelsedrift. Gm brydde sig alltså antagligen inte så mycket om sitt liv och sin frihet. Med en sådan mentalitet är det ändå anmärkningsvärt att han inte begått fler allvarliga våldsbrott. Han var ju uppenbarligen kapabel.
Citera
2020-06-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det låter mycket märkligt i mina öron att de isf inte kunde vänta en eller två dagar till de visste.
ponera nu att det inte är den här personen - vilka problem de då har skapat sig liksom.
låter inte alls seriöst.

De vill inte röja att de är någon på spåren genom att topsa innan gripandet. Har varit gärningsmän som tagit livet av sig när de förstår att de varit rökta
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Japp! Men svensk kan han ju ha blivit efter mordet?

Fanns i DNA-t att han var etnisk svensk, även att han snusade
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Med tanke på att han hållit sig borta 16 år borde han sitta inne nu minst 16 år.

Givetvis borde han sitta resten av sitt liv.

Men nåt säger mig han får sköna rabatter.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semikolonn
Det kan fortfarande vara fel. Hade flashbacks användare bott i Indien hade ni redan lynchmobsmördat minst en människa vid det här laget.

MGM har med största sannolikhet topsats redan. I dag eller i morgon få man svar från NFC som har detta på prio. Allt annat får temporärt pausa. Senast i morgon kan vi ha svaret på en 100-procentig DNA-träff. Sen kan vi sluta sväva på målet.
Senast redigerad av Starback 2020-06-09 kl. 10:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bara jag som har en dålig känsla av att det inte är rätt person? Om nu DNA matchar varför är han anhållen som skäligen misstänkt? Borde inte en DNA-match garantera en fällande dom?

Han kanske har en brorsa. Om inte så kan det ju bara vara han.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nej men dom kan säkert efterfråga den. Vill du hjälpa till med vårt kalla fall. Och eftersom du äger informationen kan du dela med dig.
Nja, jag misstänker dock att de fått fram informationen olagligt nu istället. Jag börjar misstänka att de använt släktforskaren som mellanhand och låtit honom ladda upp dna från det holländska labbet på FTDNA för att sedan utnyttja de träffar han fick och sedan även laddat ner den dna-fil som FTDNA gör när han laddar upp den dit och sedan laddat upp den på Gedmatch. Att utnyttja båda dessa sajter på det sättet är olagligt och säkert därför de använt sig av en privatperson istället för att göra det själva.
Citera
2020-06-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Japp. Bild kommer snart.

Nej! Flygplatsen stängd pga Corona.

För läskunniga: https://www.linkopingcityairport.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongLostFriend
Avslutar med en sammanfattning av det som är obestridlig fakta, och gör inga claims på att det skulle vara kopplat till mordet över huvud taget.

Min f.d. bekant är/var:

Svensk
Blond (nästan rödlätt) hårfärg
190 cm lång
Runt ansikte
21 år vid tiden för mordet
Född och uppvuxen i Linköping
Rökare
Tidigare ostraffad och "vanlig" men manipulativ och skicklig lögnare
Ägare av en exakt likadan kniv som mordvapnet
Flyttat utomlands (liten ort)
Bytt namn
Finns ej på Facebook eller Linkedin idag
Finns ej på motsvarigheten till eniro/gula sidorna/hitta.se i sitt land idag
Kommer från en kristen familj och har två syskon
Båda syskonen har bytt efternamn och flyttat från Linköping
Systern försökte ta sitt liv
Brodern är datanörd
Brodern är ca 170 cm lång

Ciao.

Kan det här vara rätt?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeYoNdTruth
Finns det visst, precis rätt ålder dessutom. Initialer R.F

Då MGM är född 1983 är 40 år inte en precis rätt ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in