2020-06-08, 09:36
Medlem
TD har precis startat upp en "hemlig" grupp på Facebook, där han lär försöka köra sitt eget race och (bort)förklara det som hände. Jag är själv numera persona non grata, eftersom jag påpekat att det som hände hände, men någon av er andra kanske har möjlighet att kika in och se vad som skrivs?
Citera
2020-06-08, 09:40
Medlem
TomasTvivlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimgris
Intressant hur Börje Claesson ljuger för media.
Varslas..
https://www.varldenidag.se/nyheter/kanal-10-varslar-marknadschef/repskv!JTvcjt2kYyk2aBvP9bUQlg/

Intressant, detta innebär en av tre saker:

1. Det är en ren slump att TD blir varslad två dagar efter han begått sexualbrott.

2. TD har berättat för sin arbetsgivare att han begått sexualbrott och de kommer överens om sköta det snyggt och skylla på att han blir varslad pga ekonomin.

3. TD har sagt att han måste sluta pga personliga skäl men man väljer ändå att varsla honom pga ekonomin för att det ser bättre ut.

I alla tre möjligheterna har TD ljugit och fortsätter ljuga för sina följare och beundrare. Om fall 2 eller 3 stämmer ljuger även Börje Claesson.
Citera
2020-06-08, 11:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
TD har precis startat upp en "hemlig" grupp på Facebook, där han lär försöka köra sitt eget race och (bort)förklara det som hände. Jag är själv numera persona non grata, eftersom jag påpekat att det som hände hände, men någon av er andra kanske har möjlighet att kika in och se vad som skrivs?

Har du någon länk?
Hur bortförklarar man att man köpt sex?
Citera
2020-06-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Frågan var ju om LW och TD kan ha haft någon
kontakt. Som pastorer kan de väl ha stött på
varandra i något sammanhang?

Det finns inte en chans att LW skulle ha haft samröre med honom. De tillhör helt olika delar av frikyrkan. Dessutom får du nog läsa igenom tråden om LW och skaffa dig en uppfattning om den teologi och människosyn hon stod för (utöver det sexuella). Det är svårt att komma längre från TD i dessa frågor än hon.
Citera
2020-06-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Har du någon länk?
Hur bortförklarar man att man köpt sex?

Gruppen lär heta "Med hjärtat på vid gavel", men eftersom den är hemlig så måste man bli inbjuden.
Hur man bortförklarar det har jag svårt att se, men tyvärr är många av hans "beundrare" väldigt naiva och "förlåtande" så det lär säkert lyckas på något sätt.
Han har ju lyckats slå mynt av sin alkoholism, rattfylla, otrohet, skilsmässa mm. och så länge han får uppmärksamhet/tjänar pengar på det så lär han fortsätta. Han visar upp ett typiskt missbruksbeteende, och det har uppenbarligen pågått länge, och hans notoriska sökande efter uppmärksamhet tyder på att det är långt ifrån över. I alla fall enligt vad jag har erfarit av de jag stött på i liknande sammanhang tidigare.
Citera
2020-06-08, 11:19
Medlem
HomoHitlers avatar
Var finns denna hemliga grupp? Testar annan profil men hittar inte på fb....

Nu såg jag att den finns, men kan inte då med då han blockat mig. Han verkar ha support från en del tanter fortfarande iaf.
Senast redigerad av HomoHitler 2020-06-08 kl. 11:26.
Citera
2020-06-08, 11:24
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasTvivlaren
Intressant, detta innebär en av tre saker:

1. Det är en ren slump att TD blir varslad två dagar efter han begått sexualbrott.

2. TD har berättat för sin arbetsgivare att han begått sexualbrott och de kommer överens om sköta det snyggt och skylla på att han blir varslad pga ekonomin.

3. TD har sagt att han måste sluta pga personliga skäl men man väljer ändå att varsla honom pga ekonomin för att det ser bättre ut.

I alla tre möjligheterna har TD ljugit och fortsätter ljuga för sina följare och beundrare. Om fall 2 eller 3 stämmer ljuger även Börje Claesson.
Första gången jag slumpmässigt råkade förväxla kanal 10 med 10 tappade jag hakan helt. Förutom en massa predikanter av olika grad av hjärntvättat troende var där mängder av kommersiell kristen reklam. Böcker, skivor och videos. Säkert ett och annat exklusivt guldkors också. Kom då osökt att tänka på när Jesus drev ”månglarna” ur templet. Jag tror att en månglare är gammelsvenska för försäljare. Ungefär som nasare kommer av Nasare’.
Att Tommy D blev chef där var som att låta Bert Karlsson få inflytande i KD.... host host, ja visst ja... Som om Hans Scheike skulle ta över söndagsskolan? Djävulens huggormar!
Citera
2020-06-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Gruppen lär heta "Med hjärtat på vid gavel", men eftersom den är hemlig så måste man bli inbjuden.
Hur man bortförklarar det har jag svårt att se, men tyvärr är många av hans "beundrare" väldigt naiva och "förlåtande" så det lär säkert lyckas på något sätt.
Han har ju lyckats slå mynt av sin alkoholism, rattfylla, otrohet, skilsmässa mm. och så länge han får uppmärksamhet/tjänar pengar på det så lär han fortsätta. Han visar upp ett typiskt missbruksbeteende, och det har uppenbarligen pågått länge, och hans notoriska sökande efter uppmärksamhet tyder på att det är långt ifrån över. I alla fall enligt vad jag har erfarit av de jag stött på i liknande sammanhang tidigare.
Ändå rätt starkt av honom att skriva en bok och vara ute på turné med den problematiken i livet. Sen finns det säkert många människor som känner igen sig själva och vill ta del av andras problem. En del vill säkert gotta sig i det också och tycker det är värt att betala för det.
Citera
2020-06-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Första gången jag slumpmässigt råkade förväxla kanal 10 med 10 tappade jag hakan helt. Förutom en massa predikanter av olika grad av hjärntvättat troende var där mängder av kommersiell kristen reklam. Böcker, skivor och videos. Säkert ett och annat exklusivt guldkors också. Kom då osökt att tänka på när Jesus drev ”månglarna” ur templet. Jag tror att en månglare är gammelsvenska för försäljare. Ungefär som nasare kommer av Nasare’.
Att Tommy D blev chef där var som att låta Bert Karlsson få inflytande i KD.... host host, ja visst ja... Som om Hans Scheike skulle ta över söndagsskolan? Djävulens huggormar!
Alla tv kanaler som inte är skattefinansierade måste få in pengar på något sätt, eller hur?
Citera
2020-06-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Var finns denna hemliga grupp? Testar annan profil men hittar inte på fb....

Nu såg jag att den finns, men kan inte då med då han blockat mig. Han verkar ha support från en del tanter fortfarande iaf.

Ja det är företrädesvis kvinnliga supportrar, men det brukar det vara när den här typen av personer är i farten. Bara kolla på supporterskaran till Helge Fossmo m.fl, mycket märkligt men alls inte ovanligt.
Citera
2020-06-08, 11:36
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Alla tv kanaler som inte är skattefinansierade måste få in pengar på något sätt, eller hur?
Det är ingen mänsklig rättighet att sända tv-program.
Citera
2020-06-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Ändå rätt starkt av honom att skriva en bok och vara ute på turné med den problematiken i livet. Sen finns det säkert många människor som känner igen sig själva och vill ta del av andras problem. En del vill säkert gotta sig i det också och tycker det är värt att betala för det.

Inget ont som inte har något gott med sig. Men om upphovsmannen fortsätter i samma spår finns också risk att det drar med sig samma människor som det var meningen att hjälpa upp, och då blir det snarare ur askan i elden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in