Citat:
Ursprungligen postat av
fridhemsplan
Började med gel i fredags. Utskriven av läkare efter utredning.
Tycker att det är ganska komplicerat. Ni som använder gel. Hur löser ni olika besvärligheter av gelén?
Inte vidgöra barn eller flickvän efter smörjning.
Planera så att man inte duschar de närmaste sex timmarna. Jag tränar ibland på lunchen och det innebär mindre än sex timmar mellan morgondusch och lunchdusch.
Hittills har jag använt kläder som jag inte är så rädd om. Kan kläder bli missfärgade/förstörda av gelén?
Vad händer om man smörjer på ett annat ställe än axlarna?
Smörjer ni flera gånger per dag för att få en jämnare effekt?
Hur gör ni med träning? Svettas man bort gelén om man tränar en eller två timmar efter applicering?
1. Inte vidröra: Ta det lugnt. Det torkar på några minuter och jag utgår från att dina nära och kära inte gnider sig in i absurdum precis där du smort? Släpp detta nonsens (du är inte ensam om att tro att detta skulle vara någon sorts problem).
2. Dusch: Du duschar "ibland" på lunchen. Du får väl duscha på kvällarna och smörja dig lite tidigare dessa dagar? Var kreativ. Känns som ett ganska lätt problem att lösa vid dessa tillfällen.
3. Kläder: Nu vet jag inte hur snabbt du sätter på dig kläderna efter insmörjning men du märker ju att gelen är torr efter några minuter. Då är det bara att sätta på sig tröjan. Gelen färgar inte av sig.
4: Smörja på annat ställe än axlar: Beror på "vilket annat ställe". Rekommenderat är att smörja på lår, mage eller axlar. Följ detta och sluta fundera så mycket. Låt bli att smörja känsliga ställen. Gelen innehåller medel som är gjorda för att bättre penetrera din hud. Använd handskar när du smörjer, annars blir dina händer snabbt förstörda. Finns vidare en hel del att läsa kring smörjning av andra ställen än axlar i denna tråd. Bara att skrolla igenom svaren lite...
5. Smörja flera gånger/dag: Nej. Finns ingen vits i det.
6. Svettas bort gelen: Nej. Nu vet jag inte hur mycket du svettas, men personligen svettas jag ytterst lite i de regionerna jag smörjer.
Ursäkta den syrliga tonen, men jag förstår inte varför man väljer att skriva på F12 snarare än att konsultera sin läkare, som du uppenbarligen är i utredningsfas med.
Vidare kan jag tycka att vissa av frågorna är föremål för sunt förnuft, samt några dagars egen erfarenhet. Det är väl bara att testa och se huruvida du "svettas bort" eller "förstör dina kläder"?
Ovan har du iallafall svaren du söker.
Mvh E