2020-06-09, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Det är väl närmast att liknas vid ett mentalt kamikazeuppdrag att tro på SE på onsdag? Man vill ju inte framstå som mindre vetande och debil inför alla.

Jag förstår inte vad de stoppar i sig på Expressens redaktion, de verkar ju hänga på stolligheterna ända fram till målsnöret och hävdar att SE är skyldig. Ett högst tveksamt redaktionellt beslut som kommer att kosta dem en hel del förlorat förtroende från läsarna.

Vi får se var det landar på onsdag.
HUR kan du VETA att Expressen har fel?
Det finns INGET som utesluter att SE är =GM.
Snarare finns det en hel del som tyder på det ÄVEN om CA också är synnerligen misstänkt i min bok,
MEN INGEN har hittills lyckats ge en bra förklaring på VARIFRÅN SE s teori om hur mordet gick till kom ifrån!?
I ett skede när folk trodde att det varantingen CP ELLER nån sorts konspiration som låg bakom dådet?
VAD skulle han fått sin teori om hur mordet gick till från?
OM han däremot var GM så beskrev han ju bara i stort sett hur det gick till det förklarar teorin.

Att sedan jag (eller nån annan här heller antar jag( skulle ha agerat så om vi vore den skyldiga är en annan femma.Det stämmer dock in på Clarkes tankar i the Probable Assasin så helt orimligt är kanske inte agerandet att lägga sig i utredningen på olika sätt.
Citera
2020-06-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
HUR kan du VETA att Expressen har fel?
Det finns INGET som utesluter att SE är =GM.
Snarare finns det en hel del som tyder på det ÄVEN om CA också är synnerligen misstänkt i min bok,
MEN INGEN har hittills lyckats ge en bra förklaring på VARIFRÅN SE s teori om hur mordet gick till kom ifrån!?
I ett skede när folk trodde att det varantingen CP ELLER nån sorts konspiration som låg bakom dådet?
VAD skulle han fått sin teori om hur mordet gick till från?
OM han däremot var GM så beskrev han ju bara i stort sett hur det gick till det förklarar teorin.

Att sedan jag (eller nån annan här heller antar jag( skulle ha agerat så om vi vore den skyldiga är en annan femma.Det stämmer dock in på Clarkes tankar i the Probable Assasin så helt orimligt är kanske inte agerandet att lägga sig i utredningen på olika sätt.
Expressen rapporterar att de varit i kontakt med vapensamlarens dotter igår angående uppgiften om att mordvapnet är hittat. Hon hävdar att PU inte kontaktat henne på länge. Kan tycka att detta är lite märkligt om det vapnet kommer från vapensamlaren. Det vore ju klädsamt att ge henne sådan information i förväg då hon mest troligt kommer terroriseras av media om det skulle visa sig att det var vapensamlarens vapen. Hon borde i så fall ha informerats och sedan vara belagd med yppandeförbud. Jag tror själv att SE är mest sannolik GM men detta får man jag dra ner sannolikheten något.
Citera
2020-06-09, 11:35
Avslutad
det enda scenario jag kan tänka mig vad gäller skandiamannens inblandning

är att han möjligen har varit inblandad på något sätt vad gäller vapnet?

alltså att han har hämtat revolvern och gett den till gm och sedan tagit hand om den efteråt?

att han är skytten tvivlar jag starkt på

jag tror mer på ca och hans egen revolver
Senast redigerad av klinkerhofen 2020-06-09 kl. 11:43.
Citera
2020-06-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
det enda scenario jag kan tänka mig vad gäller skandiamannens inblandning

är att han möjligen har varit inblandad på något sätt vad gäller vapnet?

alltså att han har hämtat revolvern och gett den till gm och sedan tagit hand om den efteråt?

att han är skytten tvivlar jag starkt på

jag tror mer på ca och hans egen revolver

Socialdemokratin vill hitta någon koppling till "högerextremism" i samband med mordet på helgonet. Det är förklaringen.

Lisbeth Palme såg mördaren rakt i ansiktet. Engström hängde kvar på mordplatsen tillsammans med Lisbeth Palme. Inte en chans att det var han.
Citera
2020-06-09, 14:55
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Och så verkar det vara, mordvapnet alltså hittat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7b6r9/aftonbladet-erfar-att-regeringen-informerats-de-har-mordvapnet

Förhoppningsvis kan nu majoriteten av knäppgökarna (privatspanarna) acceptera resultatet när det väl presenteras.
När jag såg detta tänkte jag att Suhonen har väl bra inblick så det kan vara sant. Men nästa tanke blir: varför i h******e går han ut till media med det? Blivit tillsagd för att lätta på trycket?
När han sen går ut med att det är SA som gäller...vad är det med honom?
Citera
2020-06-09, 14:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det sägs ibland att Christer Pettersson var en bekväm lösning på Palmemordet som såldes in till svenska folket därför den var politiskt ofarlig.

Det är ju rena västanvinden i så fall mot Stig Den Eländige Engström som är ett drömsvar för dagens samhälle. Den som sköt var en vanlig moderat från Täby som influerades av det uppiskade palmehatet.

Det är rena bingon som gör att Sverige i allmänhet och sossar och vänster i synnerhet kan behålla sin självbild som de goda och peka på det som avvek och avviker från den normen som det farliga som måste hållas koll på. Och vad var det de sa, det var ingen kriminell typ. Det riktigt farliga i samhället är inte kriminaliteten utan det onda hos vanliga Svenssons/ Engströms.

Den eländige mannen från Täby är en ideal kandidat som Olof Palmes mördare.
Citera
2020-06-09, 14:59
Medlem
Analysers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Socialdemokratin vill hitta någon koppling till "högerextremism" i samband med mordet på helgonet. Det är förklaringen.

Lisbeth Palme såg mördaren rakt i ansiktet. Engström hängde kvar på mordplatsen tillsammans med Lisbeth Palme. Inte en chans att det var han.

Strunt. Om socialdemokratin hade velat ha en koppling till "Högerextremism" finns det väl bra mycket bättre kandidater som "Fall-guy" än SE, en småborgerlig suput från Täby.
Citera
2020-06-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det sägs ibland att Christer Pettersson var en bekväm lösning på Palmemordet som såldes in till svenska folket därför den var politiskt ofarlig.

Det är ju rena västanvinden i så fall mot Stig Den Eländige Engström som är ett drömsvar för dagens samhälle. Den som sköt var en vanlig moderat från Täby som influerades av det uppiskade palmehatet.

Nja, va. Om "socialdemokratin" hade velat sätta dit nån, och haft frånvaron av skrupler att göra det, så har de haft typ 40 år på sig att göra nåt åt saken, och typ 15-20 då de suttit på makten helt själva.

Nej men istället kan vi väl konstatera att SE tydligen är en jättedålig mördare för en del sossehatare. En vanlig Palmehatande lokalpolitiker för moderaterna, så får det ju bara inte vara, det kunde ju se illa ut för Team Höger! Hjälp!
Citera
2020-06-09, 15:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Nja, va. Om "socialdemokratin" hade velat sätta dit nån, och haft frånvaron av skrupler att göra det, så har de haft typ 40 år på sig att göra nåt åt saken, och typ 15-20 då de suttit på makten helt själva.

Nej men istället kan vi väl konstatera att SE tydligen är en jättedålig mördare för en del sossehatare. En vanlig Palmehatande lokalpolitiker för moderaterna, så får det ju bara inte vara, det kunde ju se illa ut för Team Höger! Hjälp!

Jag påstår inte att någon skall sätta dit någon, utan konstaterar att Eländige Engström är en drömlösning för många, vilket ju inte minst ditt inlägg bekräftar.
Citera
2020-06-09, 16:21
Medlem
omigas avatar
I Filters utpekande av Skandiamannen, men även i ”Nationens fiende” (2016) av Lars Larsson, menar man att Stig Engström pekade ut ett vittne som bara GM kunde ha sett nämligen Lars Jeppson.

Dock verkar Listbeth Palme även se honom från mordplatsen:

"Då LP tittade in mot Tunnelgatan (hon bedömde det till 1-3 min senare) såg hon en man som stod ca 75 meter in på gatan. Han stod på norra sidan med ryggen tryckt mot barackbyggnaden och vände ansiktet och stirrade mot henne" (Förhör 7 maj 1986)

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMVDFMbjBQQ19nbUk/view

Är det någon som vet hur man resonerat här?
Citera
2020-06-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag påstår inte att någon skall sätta dit någon, utan konstaterar att Eländige Engström är en drömlösning för många, vilket ju inte minst ditt inlägg bekräftar.

Vilken copout. Men bra då att du håller med om att det är långsökt att SE lanseras som GM av några andra skäl än att det är dithän bevisen pekat. (Om det nu är SE som kommer att lanseras, vill säga.)
Citera
2020-06-09, 17:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Vilken copout. Men bra då att du håller med om att det är långsökt att SE lanseras som GM av några andra skäl än att det är dithän bevisen pekat. (Om det nu är SE som kommer att lanseras, vill säga.)

Ja, jag tror inte att KP och hans gäng är en del i en konspiration att sätta dit fel man.

Det är iofs möjligt att de lurats upp på läktaren av desinformation och övertro på den egna förmågan eller något av det, men det förefaller mig också långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in