2020-06-09, 14:45
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Angående RU igjen...
Her er post som er skrevet på forum:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1146892242152695&id=899069456 934976&anchor_composer=false
Denne RU er en artig orginal,og har plukket opp noen "fine" finans utrykk som Adaptere til krypto,men klarer ikke korrekt norsk rettskriving :P

En umoden ypling virker det som.Frekk som F. -og ser ut som denne er mer sugen på luxusliv enn mr Hagen selv. En som har trang til raske lett tjente store pengesummer.
Citera
2020-06-09, 15:09
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Denne RU er en artig orginal,og har plukket opp noen "fine" finans utrykk som Adaptere til krypto,men klarer ikke korrekt norsk rettskriving :P

En umoden ypling virker det som.Frekk som F. -og ser ut som denne er mer sugen på luxusliv enn mr Hagen selv. En som har trang til raske lett tjente store pengesummer.
En som har vilje, evne og kraft til å stå bak noe sånt? Nope. Han er nok på det meste en nyttig idiot som trolig uvitende har vært med på et eller annet rundt kryptorigget.

Han har sikkert fortalt sin rolle til politiet, uten at det nødvendigvis har ført de nærmere CryptoGM, fordi han selv trolig er blitt lurt trill rundt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 15:10. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-09, 15:17
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nå har vel prestedattera blitt singel også uten at liv gikk tapt, men er TH kristen i det hele tatt ?

Dette var kun svar på tiltale fra denne toiken1 ,vedr. hans sjokk om at noen kunne kjenne tap av ære ved skilsmisse,uten å være muslim.
Dette er kun satire fra meg :P
Citera
2020-06-09, 15:20
Medlem
Niffys avatar
Når jeg leser utdragene fra de to epostene så syns jeg de virker anderledes enn orginalbrevet som lå igjen.

Jeg vet det vistnok er konkludert av politiets eksperter at alt er skrevet av samme person, men min mening/følelse på orginalbrevet er at det er skrevet av en person som kan godt norsk men prøver å skjule det, men om jeg kun hadde lest epostene kunne jeg sett for meg at de faktisk var skrevet av noen som ikke hadde norsk som morsmål. (evt. lært seg bedre liksom-norsk i mellomtiden...)

Det er noe med følelsen, ordlyden i hver av dem som gjør at de fremstår noe forskjellige.

Det nevnes at "kidnapperne" virker mer frustrert i epostene, men kan det alene forklare hvorfor de føles anderledes enn brevet?
Citera
2020-06-09, 15:20
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
En som har vilje, evne og kraft til å stå bak noe sånt? Nope. Han er nok på det meste en nyttig idiot som trolig uvitende har vært med på et eller annet rundt kryptorigget.

Han har sikkert fortalt sin rolle til politiet, uten at det nødvendigvis har ført de nærmere CryptoGM, fordi han selv trolig er blitt lurt trill rundt.

Det har tegnet seg et bilde av en som er skyhøy på pæra. Storhetstanker om seg selv og sin betydning.
Citera
2020-06-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Vilken tid kom RU in i sökljuset?
Min tanke är om RU är övervakad av polisen 24/7 kan det vara en förklaring till att kommunikationen har tystnat.
Citera
2020-06-09, 15:25
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Når jeg leser utdragene fra de to epostene så syns jeg de virker anderledes enn orginalbrevet som lå igjen.

Jeg vet det vistnok er konkludert av politiets eksperter at alt er skrevet av samme person, men min mening/følelse på orginalbrevet er at det er skrevet av en person som kan godt norsk men prøver å skjule det, men om jeg kun hadde lest epostene kunne jeg sett for meg at de faktisk var skrevet av noen som ikke hadde norsk som morsmål. (evt. lært seg bedre liksom-norsk i mellomtiden...)

Det er noe med følelsen, ordlyden i hver av dem som gjør at de fremstår noe forskjellige.

Det nevnes at "kidnapperne" virker mer frustrert i epostene, men kan det alene forklare hvorfor de føles anderledes enn brevet?

Det er sikkert flere forskjellige meninger og også faglige konklusjoner,om de skiller seg fra hverandre.For min del så tenkte jeg straks,at her har de lagt seg enda sterkere i selen for å overbevise at de er utlendinger. Det ser mer ut som ikke skandinaviere ved første øyekast,helt klart.
Citera
2020-06-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Hadde vært interessant å vite hvorfor GHH sluttet hos TH etter å ha jobbet der i 25år.

Ja, det var han lite lysten på å snakke om
Citera
2020-06-09, 15:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det har tegnet seg et bilde av en som er skyhøy på pæra. Storhetstanker om seg selv og sin betydning.
Det har du nok rett i, og i motsetning til visse andre er hans tilhengerskare totalt fraværende her inne.
Citera
2020-06-09, 15:32
Medlem
Citat:
Det er sikkert flere forskjellige meninger og også faglige konklusjoner,om de skiller seg fra hverandre.For min del så tenkte jeg straks,at her har de lagt seg enda sterkere i selen for å overbevise at de er utlendinger. Det ser mer ut som ikke skandinaviere ved første øyekast,helt klart.

Ser klart att det är en fabricering. Originalbrevet har flera norska ord och klara meningar. Medan e-posten klara tecken på fabricering.
Intuitionen min säger att det handlar om landsmän med inte alt för långt led till dom berörda.
Tiden är polisens bästa vapen i väntan på en avslöjning från något håll.
Citera
2020-06-09, 15:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Ja, det er det jeg mener, for det ER en forskjell.

Og fra brevet ble skrevet til epostene ble skrevet så har forfatteren blitt "flinkere" til å skrive gebrokken norsk.

Kanskje gått og tenkt mye på hvordan de kunne gjort det bedre, virke mer overbevisende, osv osv...
Citera
2020-06-09, 15:42
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Ser klart att det är en fabricering. Originalbrevet har flera norska ord och klara meningar. Medan e-posten klara tecken på fabricering.
Intuitionen min säger att det handlar om landsmän med inte alt för långt led till dom berörda.
Tiden är polisens bästa vapen i väntan på en avslöjning från något håll.

Det samme sier min intuisjon.Tiden er både politiets venn og verste fiende.
Har en følelse/kjensle av at minst en av overgriperne,kjente familien godt -eller fått instrukser av en som kjente familiens planer for denne dagen.
Det virker som det ikke ble tatt rett eller nok gransknings steg samme dag,og dagen etter i huset og på eiendommen.
Det er for merkverdig at de ikke fant noe fot avtrykk utenfor inngangsdør bl.a. men de hadde kanskje på seg noe på skoa. Håper virkelig at noen avslører seg ja.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-09 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in