Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Jeg har hele tiden ansett han som den mest aktuelle partner til TH, dersom TH står bak dette. Først og fremst siden han er hans nærmeste partner i gjennom alle år. Lojalitet er isåfall viktig.
Helt enig med dere i akkurat den biten. Og spesielt siden han sier såpass mye som kunne stemme med en plan (hvis man skal se mistenkelig på det).
At han var i huset rett før og sånn sett kan ha sørget for plausibel forklaring på DNA i huset.
At han sendte sms til AE før han kom til besøket, selv om han skulle besøke TH.
Spesielt også dette med at han kommenterer at det var "AE som tok meg i mot i døra" osv. Noe som sånn sett kunne være smart å si hvis drapet faktisk skjedde innenfor den døra. Er kanskje ikke så ofte man snakker om hvem som tok imot i døra for det er ikke så vesentlig. Men veldig vesentlig å si med henseende til å ha plausibel grunn til å ha nærkontakt med AE i det partiet av huset. En klem for eks.
Han snakket også om stemning ute og inne, før noen i det hele tatt hadde stilt spørsmål ved stemning i huset 2 dager før ugjerningen( i januar 2019 var saken helt ny for media, og det var kidnapping det handlet om. Denne personen hadde også nettopp fått vite om det iflg han selv).
Men jeg tenker på at hvis han skal være med på det må han kanskje være den som skal dra hjem til AE og drepe henne og frakte bort liket osv. TH var jo på jobb. Det er jo en syk manns verk.
Det skurrer for meg. Forutsetningen må være at han har en personlighet som gjør at han kan være kapabel til en slik voldshandling. Det kan man aldri avskrive, men det har jeg absolutt ingen forutsetning til å uttale meg om.
Men tanker som "han virker snill" osv må folk legge bort. For vi kjenner hverken han eller folk i nær familie til TH. Jeg har sagt det før men jeg synes også Per Or:derud virker veldig snill.
Ja men, GHH har uttalt seg flere ganger, og er én av få personer som har snakket offentlig om saken.
Stemmen er veldig avslørende. Vi tolker alle mye ut av stemmen til mennesker vi møter, til hverdags og overalt.
GHH høres forferdet ut. Som om han har vanskelig for å forstå hva som har hendt.
Jeg tror ikke han har noe med saken å gjøre. Ikke i det hele tatt.