2020-06-09, 14:18
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tror du missar poängen här.

OK, nu trillade poletten ner, sry
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var exakt vad jag misstänkte. När någon vägrar att bli topsad så är det stor sannolikhet att det är den personen. Om brodern också har vägrat så måste även han ha känt till det eller kanske rent av är medbrottsling.

De har inte vägrat. Polisen slog ner som en duvhök på sina ovetande offer. De fanns inte med i utredningen sen tidigare.
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Jag gör nog det. Har du lust att utveckla för oss som är lite sega?
Han skriver ju i sista meningen:

Tydligen är gärningsmannen i 20-årsåldern också, precis som jag, så man kanske vet vem det är..

Frågan är om hna hade rätt från första början? "Visste" allmänheten så tidigt vem det kunde vara?
Citera
Medlem
pundarTrasans avatar
En sån här stolle måste ju ha begått en massa andra brott tycker man, eller är det vanligt att de dödar två pers för att sedan aldrig göra något mer?

Ska bli kul att se vem det är. Antar att han är svensk eftersom de lyckats med genetiska spårningen.
Citera
2020-06-09, 14:19
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja någon skrev ju det namnet men sedan inget mer.
Det är väl lite tyskt också eller?

Hittar en med det namnet, tyskt efternamn, och en lite bizzar passion för knivar. (dock inom yrket).

Har barn, bror, och åldern stämmer. Bor i Linköping.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Den äldre brodern borde kunna dömas för skyddande av brottsling om man kan bevisa att han vetat om vad som skett. Hoppas på det men antar det är preskriberat, fast hur fungerar det om man fortsätter att skydda en mördare? Det är ju ett pågående brott.

Familj får skydda och behöver heller ej vittna.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var exakt vad jag misstänkte. När någon vägrar att bli topsad så är det stor sannolikhet att det är den personen. Om brodern också har vägrat så måste även han ha känt till det eller kanske rent av är medbrottsling.
nja nu stod det väl bara att de undgått att topsas, inte att de hade nekat till det?
Citera
2020-06-09, 14:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Fick höra det imorse..Skedde tydligen ca 100 meter från platsen där min farsa bor. Hela min familj + alla mina vänner bor i Linköping (Jag har bott där i 20 år) så det kändes(känns - han är ju inte gripen än) jävligt obehagligt.
Hur fan är man funtad om man hugger en 8 år gammal pojke i halsen?
Tydligen är gärningsmannen i 20-årsåldern också, precis som jag, så man kanske vet vem det är..
Stämmde din gissning mot den som nu blivit gripen såhär 16år senare?
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperFrazze
Läste du äns hela artikeln? Den gripna är en man från trakten. Lägg ner det här med Tyskland nu.

Finns flera med tyska efternamn i trakten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Den döda kvinnans sista ord till ett vittne var att GM var i 20-årsåldern.
Ok, tack, det hade jag glömt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
skrivit samma innan

en bekant som bodde lassaretsbacken i andrahand av sin bror ,alltså inte skriven där.hade lika dan mössa lika så kniven. han samlade på knivar ,lite säregen och tog en hel del koks vart helt annorlunda sluta umgås med alla hans bekanta deffade och gick morronpromenader ett år gick ner massa i vikt.

va bara hemma själv sen rätt som det var blev han sjukskriven börja gå på spyk .. flyttade hem till mamma o pappa 30 år gamal och tog sitt gamla ugdomsrum..

han hade köpt en hel del me dataprylar hos mohammeds pappa..

stämmer in på gärningsmannen sjukt mycke me hårfärg snusar gör han rökte ibland... och allt annat
finns även inte heller med för något olagligt hos polisen....

Denna är ju onekligen spännanden u
Citera
2020-06-09, 14:21
Medlem
Pressmeddelande:

Den man som misstänks för mord på två personer i Linköping 2004 anhölls i frånvaro av åklagare i går eftermiddag klockan 14.13. Han greps i morse strax före klockan 7 i sin bostad i Linköping. Anhållningsbeslutet verkställdes av regionala insatsstyrkan. Gripandet var odramatiskt och effektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in