2020-06-09, 14:16
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tror du missar poängen här.

Jag gör nog det. Har du lust att utveckla för oss som är lite sega?
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Har hittat en person i Linköping som stämmer in på väldigt mycket här men vill inte hänga ut förrän jag vet mer.

Kan den som skrev *x*e* svara mig här om personen du pekar på är byggare, snickare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Andra inlägget i denna tråden, från 2004, är intressant...
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Gick snacket redan då vem det kunde tänkas vara?
Märkligt inlägg ändå. Nu kommer jag inte ihåg om det fanns några vittnen men någon verkar ju ha sett någonting.
Citera
2020-06-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var exakt vad jag misstänkte. När någon vägrar att bli topsad så är det stor sannolikhet att det är den personen. Om brodern också har vägrat så måste även han ha känt till det eller kanske rent av är medbrottsling.

Artikeln är tyvärr låst så kan ej läsa den men står det i den att bröderna har vägrat topsa sig efter att dom hämtats in till stationen? Tack!
Citera
Medlem
Det är en intressant vändning om det skulle visa sig att det är två GM. Då faller väl psykisk sjukdom som motiv ifall det nu inte skulle röra sig om Folie à deux.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpliticas
Ur DN:
Medan timmarna går fram växer antalet matchningar med bekräftat tyska anor till nio stycken. Kriminalkommissarie Jan Staaf, som har lett dubbelmordsutredningen i Linköping från dag ett, tittar in i rummet för att hälsa släktforskaren välkommen. Peter Sjölund ser upp från dataskärmen.

– Har du bokat biljett till Tyskland? frågar han.

Jan Staaf stelnar till.

– Tyskland?

– Det är dit vi ska, tydligen. Alla matchningar som vi har fått är amerikaner och allihop verkar ha Tyskland som gemensam nämnare.

Det är vansinnigt spännande när det dyker upp två direkt som är högintressanta
Dubbelmordet är den största utredningen i svensk brottshistoria efter Palmemordet. Att gå igenom all information dokument för dokument skulle ta åratal, men nu har polisen en ny lins att se igenom.

Av de tusentals män som har ombetts att lämna dna-prov på frivillig basis för att kunna avföras från utredningen är det 100 som har vägrat. Jan Staaf räcker över förteckningen till släktforskaren i kortärmad skjorta.

– Första namnet i pärmen med personer som har vägrat att låta topsa sig är född i Tyskland. I Linköping bodde han 102 meter från brottsplatsen. Det är helt galet, en tysk som bodde så nära! utbrister Peter Sjölund.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/i-16-ar-har-har-jan-staaf-forsokt-losa-dubbelmordet-slaktforskaren-gav-sista-pusselbiten/

en som matchar på väldigt mycket har också tysklandkoppling vad jag kan se.
Citera
Medlem
Den äldre brodern borde kunna dömas för skyddande av brottsling om man kan bevisa att han vetat om vad som skett. Hoppas på det men antar det är preskriberat, fast hur fungerar det om man fortsätter att skydda en mördare? Det är ju ett pågående brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Har det inte figurerat två bröder som vägrat här innan?

Var något tugg om två tvillingbröder för längesedan i tråden. Ej aktuellt i nuläget.
Citera
2020-06-09, 14:18
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swede1775
Slår vad om att gärningsmannen kommer ifrån "Icke skidåkande nation"!

Slår vad om du är dum i huvudet. Det har ju redan konstaterats att det handlar om en mellanblond Nordeurope.

Men okej, hur mycket satsar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Har hittat en person i Linköping som stämmer in på väldigt mycket här men vill inte hänga ut förrän jag vet mer.

Kan den som skrev *x*e* svara mig här om personen du pekar på är byggare, snickare?

Ja någon skrev ju det namnet men sedan inget mer.
Det är väl lite tyskt också eller?
Citera
Bannlyst
Ring G. Ehrsson. Hans nummer finns. Svarar han inte så vet vi att han är i polishuset som storebror till Gm.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Märkligt inlägg ändå. Nu kommer jag inte ihåg om det fanns några vittnen men någon verkar ju ha sett någonting.
Den döda kvinnans sista ord till ett vittne var att GM var i 20-årsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in