2020-06-09, 12:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Så eh, vem här börjar ringa runt till alla födda 1983 i Linköpingsområdet för att ringa in de som har försovit sig eller är dubbelmördare?
Citera
2020-06-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Jag har ingen aning. Jag förmedlade bara vad hen själv har skrivit. Vilken tystnadsplikt hen omfattas av framgår inte av de inlägg jag har läst.

Jag vet inte hur tystnadsplikten fungerar, jag förmedlade bara vad hen själ har skrivit i tidigare inlägg. Hen verkar dock mena på att tystnadsplikten gäller om man får vetskap om den efter att brottet har skett, men att anmälningsplikt föreligger om det finns kännedom innan brottet utförs. Hur detta stämmer eller ej, har jag själv ingen kunskap om.
Nej endast en präst har fullständig tystnadsplikt.
Socialarbetare eller övriga tjänstemän har sekretess men vid allvarliga brott, som mord så gäller inte sekretess. Social arbetare o övriga tjänstemän är skyldiga att anmäla grova brott till polisen.
Undantaget är endast prästen.
Jordgubbsflickan svamlar o fantiserar.
Hon har ingen kunskap om varken tystnadsplikt eller sekretess.
Citera
2020-06-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Tror inte att en gm som var så ung som 22-23 år vid morden och som skött sig i 16 år kommer få livstid om han döms.

Även om sannolikheten är extremt liten så finns möjligheten att GM befinns ha varit psykiskt sjuk vid brottet men är frisk idag och då döms han för brottet men går fri.
Så du menar att straffvårdet sjunker iom att han "hållt" sig undan??
Knappast. Är han frisk för övrigt i skallen(vet i fan) och över 21 då gärningen begicks så lär han få livstid. Allt annat vore att spotta de anhöriga till offren i ansiktet på torget i Linköping!
Citera
2020-06-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisHannah
Enligt Lunchekot ska mannen ha gripits i morse vid halv sju-tiden, stämmer det Giftgroda i tid med vad du såg i morse på Skogslyckegatan?

Kan man koppla ihop en JP eller en A med någon av personerna på adressen Giftgroda pratade om?
Citera
2020-06-09, 12:53
Medlem
Läste igenom JF inlägg och denna beskrivning som mer eller mindre bekräftas av hen är intressant.

Postat av jordgubbsflickan

Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
”GM gick/går på ett speciellt sätt. GM är 2004 i 20-årsåldern, Akut psykos, inne i sin bubbla. Ljust hår, runt/fyrkantigt ansikte, blå ögon. Ärr i hö handflat. Engångsföreteelse, har aldrig haft recidiv sen dess? Stadgad, familj, etablerad.
Kommer att slå ner som en bomb.”

JF:

”Japp det kommer det att göra.

Men han har inte fyrkantigt ansikte.”
Citera
2020-06-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan man koppla ihop en JP eller en A med någon av personerna på adressen Giftgroda pratade om?

Inte vad som rapporterats tidigare i tråden, finns bara en kvinna enligt Hitta.se som är i rätt ålder. Däremot finns där ett par företag. Men det kan ju vara en släkting eller sambo. Men det viktiga är ju som sagt när observationen gjordes, om den stämmer i tid är det ju högaktuellt
Citera
2020-06-09, 12:55
Medlem
-GGs avatar
Hur fan lyckas en man i rätt ålder, boende kvar i trakterna och blond - undgå topsning i 16 år?!
Citera
2020-06-09, 12:57
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jaha så nu tror vi att rättegångar kan hållas för brott som är preskriberade även om straff inte kan utmätas. Är det här någon slags julafton för tomtar eller vad är det?
Okej att det kanske inte hålls en rättegång, men det ska väl ändå utredas fullt ut för få det ”polisiärt uppklarat” och ge de anhöriga en möjlighet att gå vidare. Sedan kan åklagaren välja att inte gå till rättegång för att det inte går att få en påföljd.
Är det också rätt att skriva ” straff inte kan utmätas” som du gjorde? Straff utdöms, väl?
Citera
2020-06-09, 12:58
Bannlyst
Tips från Gotland också tydligen vilket antagligen bara stärker att de har rätt snubbe. Nu ska bara topsningen bekräfta.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hur fan lyckas en man i rätt ålder, boende kvar i trakterna och blond - undgå topsning i 16 år?!

Troligt att han inte är boende i trakten och mongona som sitter här och letar personer i närområdet inte är mycket mer än just mongon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisHannah
Inte vad som rapporterats tidigare i tråden, finns bara en kvinna enligt Hitta.se som är i rätt ålder. Däremot finns där ett par företag. Men det kan ju vara en släkting eller sambo. Men det viktiga är ju som sagt när observationen gjordes, om den stämmer i tid är det ju högaktuellt

Ja spännande.
Jag tänker mer flickvän eller en förälder som skulle bo på adressen isåfall.
Det är många i 60 års åldern som skulle kunna vara mamma/pappa var min tanke.
Citera
2020-06-09, 12:59
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Kan ha flyttat bort just åren efter, eller när topsningen skedde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in