2020-06-09, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Rent tekniskt kan de göra det.

Men varken häktas eller åtalas. Så då vet vi inom kort huruvida det är preskiberat eller inte...
Citera
2020-06-09, 11:35
Medlem
A, T vem?
Citera
2020-06-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
Men varken häktas eller åtalas. Så då vet vi inom kort huruvida det är preskiberat eller inte...

Tror du på allvar att en åklagare sätter en misstankegrader på personer som inte längre kan åtalas?
Citera
2020-06-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Blir inte förvånad om mannens initialer är A.T

Inväntar 14.00 med spänning

Är det A*xel du menar?
Citera
2020-06-09, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ja det blir spännande! 51 min kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Han är ju gripen, talar inte det sitt tydliga språk?

Jag redigerade mitt inlägg
Citera
2020-06-09, 11:37
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Brottet är preskriberat om gärningsmannen var under 21 vid tillfället för mordet. Nu är han gripen och åklagare har satt en misstankegrad.

Skulle det ha skett även ifall personen inte skulle kunna dömas? Att kunna konstatera att det är rätt person och på så sätt få ett avslut borde väl vara av intresse tänker jag.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Blir inte förvånad om mannens initialer är A.T

Inväntar 14.00 med spänning

Anders Tegnell? Nja, tror inte det. Det ska ju vara någon i 40-årsåldern. AT är äldre. Kvalificerad gissning är att det är en jugge eller turk med svenskt utseende och därför går under radarna.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Kusligt att det finns två i rätt ålder som heter både L*if och Ax*l.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Visst är det så. Dock tycker jag det ovanligt att trolla under så många år och på det subtila sätt som är fallet här.

och skita i en belöning på 1 miljon kronor. Det är väl det som är underhållningen och spänningen i att det är så "random".
Citera
Medlem
Citat:
Tror du på allvar att en åklagare sätter en misstankegrader på personer som inte längre kan åtalas?

Som sagt, tekniskt sätt är det möjligt, jag vet inte vad jag ska tro huruvuda dom skulle nyttja denna möjlighet. Men sen kan dom inte göra mycket mer.
Citera
2020-06-09, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Anders Tegnell? Nja, tror inte det. Det ska ju vara någon i 40-årsåldern. AT är äldre. Kvalificerad gissning är att det är en jugge eller turk med svenskt utseende och därför går under radarna.

Imorgon kl 12 kommer dom ut med namn, trodde också det var idag
Citera
2020-06-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Vilket 'spektakel' har polisen gjort? För att kunna använda vissa tvångsmedel krävs en viss misstankegrad, den har man och han är därför anhållen i avvaktan på häktningsframställan/-förhandling. Du är inne på helt fel spår i ditt tänk!

Vad jag försöker säga är att det måste finnas något mer skäl till att han har anhållits. Man har ju redan topsat en massa folk i Linköping.
Här är till exempel en artikel från förra året där man har topsat folk som var misstänkta eftersom man har hittat liknande DNA.
Citat:
– Det behöver inte alls vara rätt person, men hans systers DNA är likt mördarens, säger han till P4 Östergötland.

30 namn intressanta
I ett första utkast fick polisen fram 89 namn som var högst rankade utifrån DNA-matchning mot misstänkt gärningsperson. Vid en andra gallring har listan brutits ner till 30 namn som fortsatt är intressanta.

– Vi kommer nu att ta kontakt, förhöra och topsa personer som fortsatt är intressanta utifrån släktskap med misstänkt gärningsperson, säger Henry Jansén till SVT Nyheter Öst.

Mannen som nu hittats ska topsas i nästa vecka, enligt P4 Östergötland.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/forsta-dna-topsning-i-linkopingsmordet
Men då var det ingen som anhölls vad jag vet. Jag antar att anledningen till att han har anhållits är att han har vägrat att låta sig topsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in