2020-06-09, 10:36
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Kan då upplysa dig om att ”känslan” sällan är rätt. Det finns otroligt flinka troll här.

Visst är det så. Dock tycker jag det ovanligt att trolla under så många år och på det subtila sätt som är fallet här.
Citera
2020-06-09, 10:37
Medlem
Semikolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Teorin var väl att GM var ung kanske bara 15 år. Det grundades på vittnesuppgifter om jag inte minns fel. Men var han i själva verket drygt 20 så kanske han är kortväxt. Mordvapnet var en butterfly-kniv som kanske inte används av en äldre person.

Så det här räcker som faktaunderlag att börja hänga ut folk tycker du? Flashbackare har ju redan börjat ringa folk förihelvete. Jag får kräkreflexer.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Det finns bara två med tilltalsnamn 'Leif' födda 1983 i Östergötland. Näste detektiv får ta vid nu.

Skulle tro att alla i rimlig ålder som har Leif som tilltalsnamn och är bosatta i Östergötland, redan testats.
Citera
Medlem
Ni kan släppa jordgubbsflickan en gång för alla. Utifrån hennes uppgifter måste GM ha varit född på 70-talet och uppvuxen i antingen Borensberg eller Motala. En kille född 83 i Linköpingstrakten passar inte in på det.
Citera
2020-06-09, 10:38
Medlem
Citat:
Teorin var väl att GM var ung kanske bara 15 år. Det grundades på vittnesuppgifter om jag inte minns fel. Men var han i själva verket drygt 20 så kanske han är kortväxt. Mordvapnet var en butterfly-kniv som kanske inte används av en äldre person.

Gärningsman i tidiga tjugo är fortfarande ung. Precis som du säger kan en sådan person upplevas som ung tonåring om han har dom rätta fysiska dragen.
Citera
2020-06-09, 10:38
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tänker så här:

Mannen frihetsberövades idag på morgonen. Rent tekniskt kan man tänka sig att man med hjälp av släktforskningsverktyg ringat in mannen, och att han därför topsats. När topsningen gav träff så återvände man till mannen och frihetsberövade honom. Då borde han dock vara anhållen på sannolika skäl. Det finns också en poäng med att frihetsberöva mannen innan han testades, med risk för att han då skulle avvika eller ta livet av sig.

Att pojkens familj meddelades är inte så konstigt. Jag tror inte att de undviker att ringa familjen för att de inte är helt säkra.

Jag tror inte heller att han har topsats än. Just pga detta "skäligen". Fanns det en direkt match nu borde han väl sitta på sannolika direkt?
Citera
2020-06-09, 10:39
Medlem
Glöm jordgubben hennes gubbe är född tidigt 70 tal o köpte kniven ca 1989 vid 15 års ålder.
Citera
2020-06-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Ja
Är det enligt dig GM som har åkt fast?

I så fall kan du kanske ge initialerna eftersom du nu har ett unikt tillfälle att bevisa en gång för alla att du hade rätt från början

Det spelar ingen roll för GM längre. Namnet kommer ut nu inom kort hur som helst.
Citera
2020-06-09, 10:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag tror inte heller att han har topsats än. Just pga detta "skäligen". Fanns det en direkt match nu borde han väl sitta på sannolika direkt?

Ja. Jag håller med...

(Och i nuläget har han ju helt säkert topsats. Men svar har nog inte kommit.)
Citera
2020-06-09, 10:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahatma97
Axel

Axel vad?
Citera
2020-06-09, 10:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahatma97
Axel

6 st i Linköping. 1 som tilltalsnamn.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-06-09 kl. 10:43.
Citera
2020-06-09, 10:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Det är ju svårt att avgöra. 15 eller 20. Nu född 1983 alltså, 20 eller 21 vid morden. Man pejlade ju rätt bra ändå sett till gärningsmannaprofilering. Om vi utgår från att man fått fast den rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in