2020-06-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Tror det är rätt man. Bor själv, bonde..

Född den 26 juli så då kommer han inte undan straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fortsätt du med ditt kritiska tänkande. Tills vidare irrar jag vidare i psykosen och förlitar mig konspiratoriskt(?) på åklagarmyndigheten.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2020/juni/en-man-anhallen-for-16-ar-gammalt-dubbelmord-i-linkoping/

Märkligt nog så brukar dårarna på åklagarmyndigheten ha bättre koll än diverse fritänkare på FB. Vette attan hur det kommer sig.
Citera
Medlem
Precis som någon skrev, dem har bara skäligen misstanke ännu då säkert svar kommer först efter att han toppsats. Var samma sak med mannen som våldförde sig på en ung flicka i Billdal, dem hittade honom via en släktings DNA, han blev också först skäligen misstänkt och efter att DNA svar kommit blev han häktat på sannolika skäl. Avvakta.
Citera
2020-06-09, 10:33
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Ja, han eller hon påstår det iaf och jag får iaf definitivt känslan av att det stämmer.

Kan då upplysa dig om att ”känslan” sällan är rätt. Det finns otroligt flinka troll här.
Citera
2020-06-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Måste vara någon som trollar, annars får ju polis gå in här och anmäla denne person för medhjälp.
Återstår väl att se.

Det är klart som tusan att ett troll men folk här i tråden bara fortsätter att mata trollet. Att folk är så korkade.
Citera
2020-06-09, 10:34
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Måste vara någon som trollar, annars får ju polis gå in här och anmäla denne person för medhjälp.

Jag tror det är ett trolololl. Vet denne användare vem det är så vet ju fler, och alla håller knappast tyst i 16 år. Speciellt inte i ett så här uppmärksammat fall.

Möjligen om släktet är inavlat eller från utländsk kultur. De brukar vilja ”hålla det inom familjen” och ”lösa det” den vägen.

Återstår väl att se.

Citat:
Ja, han eller hon påstår det iaf och jag får iaf definitivt känslan av att det stämmer.

Säkert att personen ifråga hade hållit käften med 1 miljon i belöning för den som kan lösa mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Dom flesta DNA lab typ Ancestry verkar vara amerikanska. När du lämnar ditt prov samtycker du till att myndigheter kan eftersöka provet i brottmål. Och det kan matchas med dina manliga släktingar på fädernet i eller mödernet om du är man men jag är osäker på om en kvinnlig släktings DNA kan användas om MGM är en man, jag känner till ett mord på en flicka i Italien där det gjorts.

Citat:
Ursprungligen postat av Semikolonn
Märkligt hur alla är säkra på åldern. Jag gissar på den vanliga flashback-psykosen. Leif har sällan så här fel, dessutom lär han få information före de flesta andra. Dessutom säger SVT.se att det är en man i 40-årsåldern. Jag påstår mig inte veta saker, jag ifrågasätter hur alla jävla hysteriska blinda flashback-konspiratoriker är så säkra att gärningsmannen är född 1983.

Teorin var väl att GM var ung kanske bara 15 år. Det grundades på vittnesuppgifter om jag inte minns fel. Men var han i själva verket drygt 20 så kanske han är kortväxt. Mordvapnet var en butterfly-kniv som kanske inte används av en äldre person.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Det finns bara två med tilltalsnamn 'Leif' födda 1983 i Östergötland. Näste detektiv får ta vid nu.
Citera
2020-06-09, 10:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Med risk för att upprepa mig själv:

Detta är det mest profilerade fallet i Sverige efter Palme-mordet. Det är alla inblandade jävligt medvetna om. De har t.o.m. meddelat den knivmördade pojkens familj. Inte en chans att de har fel gubbe.

Jag tänker så här:

Mannen frihetsberövades idag på morgonen. Rent tekniskt kan man tänka sig att man med hjälp av släktforskningsverktyg ringat in mannen, och att han därför topsats. När topsningen gav träff så återvände man till mannen och frihetsberövade honom. Då borde han dock vara anhållen på sannolika skäl. Det finns också en poäng med att frihetsberöva mannen innan han testades, med risk för att han då skulle avvika eller ta livet av sig.

Att pojkens familj meddelades är inte så konstigt. Jag tror inte att de undviker att ringa familjen för att de inte är helt säkra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
En man försökt fly landet genom linköpings flygplats.

Nu idag? Eller vad menar du? Greps mannen på flygplatsen?
Citera
Medlem
Citat:
Tror man på användaren i fråga så han hen vetat om identiteten på GM i många, många år.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1017310&threadid=156 529&page=4

Om det är sant eller inte vet jag inte. Men det är i alla fall detta som jag tycker är mest troligt. Det är en person som har haft en paranoid psykos när han begick mordet. Sedan kan han rent av ha förträngt det. Det finns ju en hel del människor som har fantasier om att döda eller hör röster. De ser kanske andra personer som hot och känner sig förföljda. Som tur är slutar det för det mesta inte med mord men i några enstaka fall kan det göra det.
Citera
2020-06-09, 10:36
Medlem
Om man griper någon på det här sättet har man troligen mer än en släktforskningsträff. Kanske har man bedrivit spaning en tid, kanske har man inhämtat fingeravtryck på något sätt. Att man anhåller på den lägre misstankegraden är väl naturligt efter så lång tid, åtminstone tills förhör har hållits och man kontrollerat eventuella alibin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in