2020-06-09, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Alltid undrat varför han dödade en 8åring! Känns som att det var nån unge som var elak mot hans bror? Eller nått med familjens arbeten, dom hade nått data ställe har jag för mig! Sjukt hur han har hållit sig undan i alla år! Hoppas han förklarar varför.

Med 30knivhugg dessutom, vilket är helt sinnessjukt.
Citera
2020-06-09, 09:05
Medlem
40-årsåldern är enligt min uppfattning folk som är 40-någonting, dvs 40 till 49 år. Personen skulle därmed vara född 1970 - 1980.
Citera
2020-06-09, 09:05
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Antar att det går att begära ut dagboksblad redan imorgon?
Du kan begära ut dagboksblad redan nu i dag men det enda som kommer att framgå är att misstänk A har tilldelats en advokat. Det vill säga det är sekretess på den misstänkta individen. Den sekretessen tas bort när/om åklagaren lämnar in en häktningsframställan vilket senast skall ske på fredag innan kl 12.
Citera
2020-06-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
"Rättsmedicinalverket tog fram en dna-profil ur spår från mördaren som tillvaratagits på brottsplatsen. Profilen laddades sedan upp mot det amerikanska företaget Family tree dna, som säljer dna-tester till hobbysläktforskare.

Körningen genererade ett antal matchningar i form av avlägsna släktingar. Utifrån dem byggde Peter Sjölund släktträd bak till 1700-talet. När rötterna gick ihop vände han håll och forskade framåt tills han fann den misstänkte mördaren.

– Det här är en större revolution än fingeravtrycket. Jag tror att det kommer bli en standardmetod i framtiden. Det är så kraftfullt, säger han."

Helt fantastiskt!

Blir varm i hela kroppen. Bra jobbat polisen!
Citera
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
40-årsåldern är enligt min uppfattning folk som är 40-någonting, dvs 40 till 49 år. Personen skulle därmed vara född 1970 - 1980.
Född 1983 enligt uppgift i radion.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Alltid undrat varför han dödade en 8åring! Känns som att det var nån unge som var elak mot hans bror? Eller nått med familjens arbeten, dom hade nått data ställe har jag för mig! Sjukt hur han har hållit sig undan i alla år! Hoppas han förklarar varför.

Ja åttaåringen lär ju ha varit huvudmåltavlan, så nåt lär ju ligga bakom. Kan mycket väl vara nåt åt det hållet du nämner.
Citera
2020-06-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Inget säger ju att han skulle vara född i Linköping. Det är en stad dit man flyttar för att plugga eller jobba.

Enl uppgift (radio) så är mgm från Linköping, (ev sa de Linköpingstrakten).
Citera
Medlem
TheAlamos avatar
Sjukt! Trodde jag aldrig. Nu får vi se om Jordgubbsflickan, Jeppe eller vad han heter eller nån av de andra i tråden tidigare har haft rätt. Galet spännande!
Citera
Bannlyst
Brukar häktningsframställan ske samma dag? Eller är det alltid på andra-tredje dagen?
Citera
2020-06-09, 09:08
Medlem
meas19s avatar
Anhållen på lägre grad enligt SVT

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Du kan begära ut dagboksblad redan nu i dag men det enda som kommer att framgå är att misstänk A har tilldelats en advokat. Det vill säga det är sekretess på den misstänkta individen. Den sekretessen tas bort när/om åklagaren lämnar in en häktningsframställan vilket senast skall ske på fredag innan kl 12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Brukar häktningsframställan ske samma dag? Eller är det alltid på andra-tredje dagen?

Senast fredag kl 12 har dom gått ut med.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MildFoamSoap
I princip alla som bodde i centrum då topsades. Jag tror det är en bondson, ensamt barn som bodde och bor strax utanför Linköping. Ingen kan ha misstänkt nåt utom möjligen föräldrar som i så fall vet och mörkar. Alla andra hade anmält misstanke.

Jo borde vara någon lite avsides. De har ju topsat i princip alla i just hans ålder som bodde i närheten. Efter man trodde att det borde funnits lokalkännedom hos mördaren. De topsade väl tom sådana de visste hade befunnit sig i Linköping under den här tiden, som t.ex studenter.

Återstår att se vart han är hemmahörande. Just det där med antagandet om lokalkännedom behöver ju inte stämma. Han hade bara röta att inte bli sedd och kunna avvika från platsen så smidigt som han gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in