2020-06-09, 08:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Möjligen någon typ dagbok, teckning eller anteckning. Lite beroende på hur galen han är (inte jättegalen, inbillar jag mig).

Nej förmodligen inte jättegalen. Sådana brukar ju inte kunna hålla sig undan så här pass länge. Skulle förmodligen redan tagit livet av sig i så fall. Sedan kan man ju inte utesluta att han inte ens minns morden. Om han varit påverkad eller i någon form av psykos.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Från Omni som citerar Mohammeds pappa:

Citat:
– När polisen ringde på morgonen tappade jag rösten. Jag kunde inte fortsätta uttrycka mig på svenska, säger han till Expressen.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Någon måste ju veta idag. Det är ju antagligen någons vän, pappa, man, son, kollega? Någon kollega som saknas på jobbet idag och är i samma ålder??
Halva Sverige jobbar ju hemifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Läste att ifall man är under 21 vid tillfället av mord så har det preskriptions tid.

Precis, det är det jag menar.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohls
Det föddes 1359 personer i Linköping det året. Så nånstans 1100 stycken under den perioden, varav i runda slängar 550 män. Faktumet att han bor kvar i kommunen fortfarande bode minska den siffran ganska rejält ytterligare.

Källa: https://www.linkoping.se/kommun-och-politik/fakta-om-linkoping/statistik/linkoping-i-siffror/befolkningsforandringar/fodda-och-doda/
Plus enkel överslagsräkning (uppskattning).

Inget säger ju att han skulle vara född i Linköping. Det är en stad dit man flyttar för att plugga eller jobba.
Citera
2020-06-09, 08:57
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Fast nu blir jag orolig.. varför bara skäligen misstänkt?

Med Anna Lindhs mördare hade dem ju DNA-träff innan han greps, och även om de var inne i Pku-registret försökte de ju få fram DNA innan från sopor och så vidare.

Tänk om det är fel?

De har hittat en matchning i något DNA-register och sedan mappat ut anhöriga som passar in som GM.

Skulle bli väldigt förvånad om det är fel.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Fast nu blir jag orolig.. varför bara skäligen misstänkt?

Med Anna Lindhs mördare hade dem ju DNA-träff innan han greps, och även om de var inne i Pku-registret försökte de ju få fram DNA innan från sopor och så vidare.

Tänk om det är fel?

De har ju bara DNA från en mössa hittad i en papperskorg.
Så det hela kan sluta med att han får tillbaks sin mössa.
Citera
Medlem
om jag inte minns fel är detta dubbelmord den näst största polisutredningen genom tiderna, efter just Palmemordet, vad är oddsen att de skulle kunna lösas i stort sett inom samma dygn...
Citera
2020-06-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De har ju bara DNA från en mössa hittad i en papperskorg.
Så det hela kan sluta med att han får tillbaks sin mössa.

Dom har blod ifrån GM på kniven lille vän.
Citera
2020-06-09, 08:59
Medlem
Blir tårta o helrör på fredag 😃 Grattis Staaf ☺
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Dom har blod ifrån GM på kniven lille vän.

Och fingeravtryck.
Citera
Medlem
Sätter mina pengar på att det är ett white trash troligtvis från skäggetorp som stört sig på invandrare. Han vill inte skita där han äter så han mördar första bästa enkla offret inne i Linköping. Jobbar kanske på samhall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in