2020-06-09, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Var kommer ditt citat från? När säger han detta?
Han yttrade sig flera gånger i olika sammanhang.
Kl 12.20 dagen efter mordet. Vid den tidpunkten hade han inte haft någon möjlighet att få information via media.
Skandiaväktarna återger vad han sa 20 min efter mordet.
Tror du fortfarande att han sprang från platsen?
Citera
2020-06-09, 02:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Kl 12.20 dagen efter mordet. Vid den tidpunkten hade han inte haft någon möjlighet att få information via media.

Struntprat. Han hade tagit del av Svenska Dagbladets artiklar om mordet och Hans Holmers presskonferens.
Citera
2020-06-09, 02:50
Medlem
p.norths avatar
Tror inte det är SE på bilden, osäkert. Men däremot röstinspelningen mer säkert.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Liknar Engström onekligen. Men kan inte se att den här mannen bär glasögon.
Långt ner på sidan: Stig Engström röst & bildanalys.
http://lennartremstam.blogspot.com/2018/07/
Citera
2020-06-09, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det finns i materialet absolut ingeting som motsäger att SE KAN vara=GM.
Det är bara ni som vägrar tänka tanken som får det till det.
Troligen därför att den lösningen känns FÖR SIMPEL helt enkelt.

OM det sedan var SE får vi ju veta om ja drygt 30 timmar MEN att bara avfärda honom som GM utifrån det material som VI HÄR PÅ FB har är nonchalant och bygger enbart på tolkningar och värderingar.

VÄLDIGT MYCKET i detta fall bygger iofs på tolkningar och därför bör man vara förskitig att utesluta saker när man inta har grund att göra det.
Naturligtvis finns massor i det tidiga materialet som motsäger att han skulle vara gm. Du kan ju försöka att motbevisa mig på de punkter jag räknade upp.
Undersökande journalister” som exempelvis Jenny Küttim på Veckans Brott har inte brytt sig om att läsa förhör, utan har bara fått sin skruvade information från den lika skruvade TP, och tycker att handledsväskan är det mest graverande beviset.
Stackars jävlar!
Citera
2020-06-09, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Struntprat. Han hade tagit del av Svenska Dagbladets artiklar om mordet och Hans Holmers presskonferens.
Inte den information som jag räknade upp. LJ framför väggen i gränden, mörkblå täckjacka (att det kom från LP)
Konstgjord andning, polisens bryskhet.
Notera också att det var flera där före honom, han säger inte alls att han var först. Fler detaljer kommer efter hand och en del kommer också att förändras vartefter han tycker att den egna insatsen var lite för tunn.
TP säger att SE ljuger när han sagt att Palme låg på rygg, men ljuger då även Stefan G och hans kompisar när de säger att han låg på rygg och vändes till framstupa?
Citera
2020-06-09, 03:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Inte den information som jag räknade upp. LJ framför väggen i gränden, mörkblå täckjacka (att det kom från LP)
Konstgjord andning, polisens bryskhet.
Notera också att det var flera där före honom, han säger inte alls att han var först. Fler detaljer kommer efter hand och en del kommer också att förändras vartefter han tycker att den egna insatsen var lite för tunn.
TP säger att SE ljuger när han sagt att Palme låg på rygg, men ljuger då även Stefan G och hans kompisar när de säger att han låg på rygg och vändes till framstupa?

Det lär nog läcka ut redan idag vem som ska presenteras så vi får väl se. Till skillnad från dig vet jag inte om Skandiamannen var inblandad eller inte.
Citera
2020-06-09, 03:40
Medlem
Daniel Suhonen säger att pistolen är hittad. Inga-Britt Ahlenius antyder att SE är fel gubbe. Sydafrika stämmer inte med beskrivningen som broderats ut att GM är död. Är det långskotts-Christer som pekas ut imorgon?
Citera
2020-06-09, 03:56
Medlem
andersaanderssonas avatar
Om det nu är sant att mordvapnet hittas så hade både LGWP och Borgnäs rätt i sina tidigare förutsägelser. Artikel från 20151226.

https://www.expressen.se/nyheter/teorin-kring-vapnet-efter-leif-gws-fynd/

''Samtidigt menar SVT-journalisten Lars Borgnäs att mördaren kan ha behållit mordvapnet - som en trofé''.

''Även Leif GW Persson har fört fram teorin om att mördaren sparat mordvapnet som en trofé. Han har berättat om detta i programmet "Veckans brott" i SVT, under ett av många specialavsnitt om Palmemordet som gjorts där''.

Om nu någon sparat mordvapnet bör vederbörande varit säker på att inte bli påkommen eller misstänkt. Annars är det ju rena idiotin. Eller om vederbörande sålt mordvapnet till en samlare av ett objekt med mycket stort historiskt värde. Något som LGWP skisserade i en av sina romaner.

Det normala vore annars att man till varje pris skulle försöka förstöra vapnet.
Citera
2020-06-09, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det lär nog läcka ut redan idag vem som ska presenteras så vi får väl se. Till skillnad från dig vet jag inte om Skandiamannen var inblandad eller inte.
Inblandad är en annan sak. Det kan han ju möjligen vara även om jag skulle bli väldigt förvånad då.
Citera
2020-06-09, 04:18
Medlem
JSelwyns avatar
Är fortfarande tveksam vad gäller SA-spåret.

Dock funderar jag på den här incidenten vid Grand efter filmen där en man kommer fram till Palme och agerar något hätskt. Kan det ha varit improviserat?

Den lilla gruppen har haft uppsikt över Palme hela kvällen. Men dock kan dom ju inte veta om SÄPO skulle komma dit strax innan filmens slut eller om SÄPO redan fanns bland biobesökarna som sedermera kommer ut.

Så gruppen skickar fram den här mannen (agenten?). Han agerar tillräckligt hätskt för att se om det kan påkalla eventuella SÄPO-män i närheten. Om SÄPO hade funnits där så, hade dom säkerligen kommit fram och den här mannen behöver bara ursäkta sig och gå därifrån.

Men eftersom inga SÄPO-killar kommer fram, så blir det här istället signalen att Palme är obevakad och därmed startskottet för att de kan genomföra planen.
Citera
2020-06-09, 04:22
Medlem
Revolvern är bundet till en svensk gärningsman, inte skandiamannen, men med ett svenskt namn. Det kommer finnas i tidningarna i morgon.
Citera
2020-06-09, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Revolvern är bundet till en svensk gärningsman, inte skandiamannen, men med ett svenskt namn. Det kommer finnas i tidningarna i morgon.

Om du vet vem det är så droppar du namnet. Allmänna formuleringar som "svensk gärningsman" imponerar på ingen. Ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in