2020-06-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vem av dem är präst? Äldsta dottern är väl involverad i H:s verksamhet, liksom T**m ..?
Man kan ju i sammanhanget fråga varför AEH inte varit med i TH: verksamhet under någon period?
Hade han hoppats det, blivit besviken och missunnat henne del av förmögenheten?
Någon som vet mer?

Jeg tror hun har fått luselønn i mange år for all jobbingen i virksomheten. En leser her har skrevet at hen hadde sett innlegg av AEH på Facebook at hun ikke hadde råd til helgetur og ting.
Hvorfor skulle hun i en alder av snart 70 slite og slepe, uten råd til rimelige opplevelser, i hennes manns bedrift og i tillegg ikke få en krone av avkastningen? Mange ting tyder på at hun var på vei ut av ekteskapet. Spørsmålet er heller: hvorfor skulle hun bli?
Citera
2020-06-08, 23:24
Medlem
Citat:
Har sett en bild av äldsta dottern. Visst vet jag att skenet bedrar ..men jag kan inte tänka mig
att den människan varit med om att mörda sin mor.
... Och ...AEH var känd som en sympatisk person av de flesta, inte en häxa.
Nej, inte hela familjen! Övriga känner jag inte till, utom T**m, som är nog pratat om.

Eldste datter er prest. Sønnen er den som var mest knytter til moren, en skikkelig mammagutt, så hvis han har vært med på noe slikt må han ha vært under sterkt press. Men tror ikke han har vært det.
Da mistenker jeg vel heller yngste datter til på en eller annen måte er involvert i dette, tror ikke hun har vært med på det, men ifølge opplysninger her har hun for mange år siden vanket i et kriminellt miljø. Så tenker vel det slik at hennes gamle venner kan ha bidratt med info om familien gjennom henne. Ikke nå men for mange år siden.Info som nå kan ha blitt brukt i forbindelse med dette.
Citera
2020-06-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Jeg tror hun har fått luselønn i mange år for all jobbingen i virksomheten. En leser her har skrevet at hen hadde sett innlegg av AEH på Facebook at hun ikke hadde råd til helgetur og ting.
Hvorfor skulle hun i en alder av snart 70 slite og slepe, uten råd til rimelige opplevelser, i hennes manns bedrift og i tillegg ikke få en krone av avkastningen? Mange ting tyder på at hun var på vei ut av ekteskapet. Spørsmålet er heller: hvorfor skulle hun bli?
Ene dagen kjøper hun komfyr til 70 000 (kilde: vg podcast), neste dag ikke råd til helgetur? Oppspinn fra noen med for mye fritid.
Citera
2020-06-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feier
Hva er egentlig status på disse to personene som ikke ble identifisert på kamera rundt jobben til TH? Har ikke fulgt veldig med i saken. Var vel slik at politiet mente disse to personene ikke var relevant for saken, tross at de ikke ble identifisert? Eller hur?
Har lest at de er «sjekket ut av saken», har ikke kilder på det. Jeg tenker at disse utførte selve bortføringen etc, og at en tredje person senere sto klar med bil. Tenker også at minst en i nære relasjoner har tilrettelagt, mht tidspunkt, muligvis uten å vite hva hen var med på. Her tror jeg de forskellige personene ikke har visst det hele bildet.
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-08 kl. 23:29.
Citera
2020-06-08, 23:30
Medlem
Citat:
Varför skulle hon vara samarbetsvillig om hon kände sig sviken av polisen?
Om hon vore medskyldig borde hon inte så öppet förebrå polisen för deras falskhet tänker jag.

Om hon verkligen blev så besviken kan man säga att hon har en viss naivitet om hon tror
att polisen redovisar varje steg de tar för den misstänktes familj.
Men beklagligt att polisen är oärlig. De kunde ha svarat att "vi gör vad vi måste om det blir så"
istället för att ljuga om att de inte ska avlyssna alla samtal.

Men dottern borde begripa att hela familjen sätts under viss bevakning eftersom deras pappa
är misstänkt.
Polisen fattar ju att de undviker att tala i telefonen ..

Hon skriver:
Citat:
Jeg vil først starte med å si at det kan være informasjon som jeg ikke innehar i saken som er kjent for min far og mine andre søsken, da jeg ikke har vært så aktiv i møter med KGF (Krise- og gisselforhandlertjenesten, red. anm.) og politiet.

Dette først og fremst fordi min tillit til dem forsvant som dugg for solen i forbindelse med punkt 4 under.

Punkt 4 handlar om telefon avslusningen.

Det får mig till att tro hon är väldigt naiv och har liten sammarbets vilja, samt motsträvig. Långsint. Har hon kanske avslöjat något i ett telefonsamtal kanske???
Det är bara en intuition jag får när jag läser brevet. Mycket möjligt att jag är helt offside.
Citera
2020-06-08, 23:31
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Har lest at de er «sjekket ut av saken», har ikke kilder på det. Jeg tenker at disse utførte selve bortføringen etc, og at en tredje person senere sto klar med bil. Tenker også at minst en i nære relasjoner har tilrettelagt, mht tidspunkt.
Jeg tror også at disse er involvert. Spørsmålet er hvorfor i all verden politiet gikk ut og sa at de la bort sporet. De har aldri sagt at personene er sjekket ut. Svaret finnes antagelig i den hemmelige etterforskningen og det klausulerte materialet. Kan det hende politiet gikk offentlig ut i pressekonferansen og "la sporet dødt" for at de involverte skulle føle seg trygge, og eventuelt begå feil? Eller røyke dem ut på noe vis?
Citera
2020-06-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Ene dagen kjøper hun komfyr til 70 000 (kilde: vg podcast), neste dag ikke råd til helgetur? Oppspinn fra noen med for mye fritid.
Det har vært skrevet mye om den komfyren her. Hun laget mat for bedriften i alle år og til selskapelige sammenhenger. Den er garantert lagt som utgift i bedriften.
Citera
2020-06-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Grønnerud ble dømt, så han snakker ikke om han. Kirkemo har startet et nytt liv, så bittelitt ødeleggende å fortelle at hun er skyldig i overlagt drap.

Sikkert riktig det, men mener fortsatt om du vet noe burde du signalisere det ut på en eller annen måte.
Dette er en sak av allmenn interesse hvor sannheten burde komme frem. Hvem skjøt egentlig ?
Den eneste jeg kan tenke meg er helt uskyldig er vel Grønnerud selv om han skaffet våpnene. Tipper han var hodestups forelsket i Kristin og lot seg utnytte.

Det er bare en ting, hva hadde Grønnerud og hente på og ikke fortelle sannheten om han visste det. Det er egentlig det som er ekkelt med denne saken, det kan virke som en eller flere faktisk ikke visste hvem som gjorde det.Plutselig ble alle veldig lovlydig selv om de kunne tjent en formue på og fortelle sannheten. Dette er merkelig, og tyder på at ikke alle vet sannheten.

Men helt ærlig, om du vet at det går rundt et menneske som er ansvarlig for at 3 mennesker ble drept på en bestialsk måte, og aldri ble dømt burde du da ikke på en eller annen måte delegert den infoen videre.
Personlig kunne jeg aldri klart og sitte på slik info, men skjønner selvfølgelig at det kan medføre fare for ditt eget liv, men det finnes mange måter å tyste på uten at det blir oppdaget.

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å la vær og fortelle.
Citera
2020-06-08, 23:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH sin drive var å skape seg en trygg arbeidsplass.
Og skilsmisse og ektepakten kunne gjort at han hadde måtte selge den trygge arbeidsplassen.
Noe GM også viste og mistanken ville rettes mot TH.
Citera
2020-06-08, 23:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Da måtte TH være i stand til å hjernevaske alle barna sine til å drepe sin egen mor.
Mener du TH var en slags sekt-leder i familien? Eller hva er teorien din?
Jeg har skrevet en del rundt dette, og det kan se sånn ut ja. Helt utenkelig til klagebrevet ble sluppet, da forsto jjeg sammenhengen. Han fikk tydeligvis barna med på å kalle moren et stygt kallenavn, en degradering av familiens mamma, det krever en del hjernevask.

Jeg har jo ingen innsikt i saken utover det som har stått i media, men hvor utrolig det høres ut, så ser jeg ingen annen mulighet. Alt passer inn 31.10.18.

Trusselbrevet nevner bare det ene barnet. Hvorfor? Jo, hadde det vært utenforstående ville alle vært nevnt. Jeg tror dette barnet skrev / var med på å skrive trusselbrevet.
Citera
2020-06-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror også at disse er involvert. Spørsmålet er hvorfor i all verden politiet gikk ut og sa at de la bort sporet. De har aldri sagt at personene er sjekket ut. Svaret finnes antagelig i den hemmelige etterforskningen og det klausulerte materialet. Kan det hende politiet gikk offentlig ut i pressekonferansen og "la sporet dødt" for at de involverte skulle føle seg trygge, og eventuelt begå feil? Eller røyke dem ut på noe vis?
Jeg tipper det. Tror selve «bortføringen» er gjort av proffe, ikke nødvendigvis nordmenn. Men at ting er helt tilrettelagt. Uvisst hvordan, for går ut i fra at alle telefoner er saumfart.
På den annen side kunne vel noen bare gått på baksiden av huset og gitt tegn om at det var klar bane.
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-08 kl. 23:41.
Citera
2020-06-08, 23:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg tipper det. Tror selve «bortføringen» er gjort av proffe, ikke nødvendigvis nordmenn. Men at ting er helt tilrettelagt. Uvisst hvordan, for går ut i fra at alle telefoner er saumfart.
Bestillinger og avtaler skjedde så lang tid i forveien at alt av teledata er slettet, også hos operatørene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in