2020-06-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Er det Grønnerud du tenker på, nå ble jeg litt nysgjerrig hvem av de drepte foreldrene og søsteren da?
(..) Det jeg har problemer med å forstå er hvorfor Kirkemo som har sonet ferdig ikke nå forteller sannheten, hvis hun da vet den.
Grønnerud ble dømt, så han snakker ikke om han. Kirkemo har startet et nytt liv, så bittelitt ødeleggende å fortelle at hun er skyldig i overlagt drap.
Citera
2020-06-08, 22:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men hvem skulle hatt tilgang til mobilen hans i de hektiske minuttene og timene den dagen.

I tillegg skulle man anta han har skjermlås. Men det kan jo hende han ikke brydde seg om den type sikkerhet, siden telefonen hans hadde pinkoden risset inn i glasset.

Selv om det er litt rart at to anrop er slettet, ser jeg ikke bort i fra at det er en naturlig forklaring.
Det kan skje uhell i en stressende situasjon, eller det kan være en teknisk årsak.

Jeg går ut i fra at politiet har sjekket rutinene til TH på dette, dvs om han normalt pleide å slette anrop på mobilen. Tidligere historikk kan kanskje vise noe om dette.
Nære medarbeidere gjennom arbeidsdagen?
Sønnen som raskt ankom hjemmet?
Det er fortsatt et spørsmål om mobilen ble med hjem eller ble etterlatt på arbeidsplassen.
Citera
2020-06-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jayce, jeg har fått signaler om at det er økt optimisme i etterforskningen de siste dagene. Har du plukket opp noe tilsvarende?
Jeg lurer også på om du har noe inntrykk av hvilke plasser politiet ser for seg å ransake som neste steg.

Politiet virker å være på sporet av noe. Det er åpenbart flere involvert, uten at jeg har plukket opp noe.
Citera
2020-06-08, 23:01
Medlem
Citat:
Politiet uttalte gjennom media at de håper å kunne forklare bedre omstendighetene rundt bitcoinmeldingen til barna senere i saken, når eventuelt klausulerte opplysninger blir sluppet fri.
Det ble sagt som et tilsvar på kritikken i brevet fra datteren H*dda.

Hvor har svaret på kritikken i brevet blitt publisert?
Citera
2020-06-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraaga
Jeg ser at flere retter mistanke mot sønnen. Hvorfor er det ingen som mistenker døtrene? Minst én av dem hadde interesser i farens bedrift, som kanskje hadde blitt splittet opp hvis AEH hadde tatt ut skilsmisse. Kan en av døtrene ha reddet sin arv?

Hon som skrev brevet, som inte belv sickat. Har jag misstankar om har en inblandnig. Framför allt att hon skrivit brevet.
Brevet går att läsa här:
https://www.tv2.no/a/11480054/

Citat:
Vi får da forklaringen at politiet har gjort dette ved en «feil», noe de beklager sterkt! Jeg var på det tidspunktet rasende, hvordan kan de leke med min mot sitt liv slik, hva med mine barns sikkerhet nå? Spørsmålene var mange. Jeg sitter igjen nå og tenker. Hvis dette var en «feil» av politiet, i så fall hvem gjorde feilen? Denne personen må jo stilles til ansvar!
Här letar hon efter en syndabock för komunikasionen som polisen gjort med GM. Säkerligen inte med en feltagelse utan för att se om det fans nogon att kommunisera med överhuvudtaget.

Citat:
I et av de første møtene med KGF ble vi bedt om å skrive under på et dokument som gjorde at politiet kunne ta opp alle samtaler som kom inn på våre telefoner...
Citat:
..i møte med henne bekreftet de at de lyttet på alle samtalene til de pårørte.
Dette fikk jeg vite på telefon av henne og jeg ringte rett opp til min kontakt i politiet. Jeg fortalte ganske ordrett at jeg følte dette var et største overgrepet jeg hadde blitt utsatt for av personer jeg skulle ha stolt på.
Hon ifrågasätter hon Polisens metoder vid avlyssning av telefonerna. Räknar med att det vill vara naturligt att polisen avlyssnar allt som sker när dom sätter in avlyssning. Då kan man ju antingen välja att samarbeta med polisen och avstå från att snacka skit i telefon under tiden avlusningen pågår.

Hon värkar inte vara så sammarbets villig. Det får mig att misstänka hennes inblandning.
Citera
2020-06-08, 23:03
Medlem
Citat:
Politiet uttalte gjennom media at de håper å kunne forklare bedre omstendighetene rundt bitcoinmeldingen til barna senere i saken, når eventuelt klausulerte opplysninger blir sluppet fri.
Det ble sagt som et tilsvar på kritikken i brevet fra datteren H*dda.

Ingen vet vad polisen menar .. verkar det som.
De är alltjämt fokuserade på TH, det man man se.
Citera
2020-06-08, 23:03
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet virker å være på sporet av noe. Det er åpenbart flere involvert, uten at jeg har plukket opp noe.
Jeg får signaler på at kryptosporet er hett. Kan de klare å få en link der, så er mye gjort. For eksempel hvor de 10 mill tok veien.
Citera
2020-06-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Tänker det är för att få in fler tips från allmänheten.
Antar att TH blir ”man of the hour” i episoden, alltså möjlig GM.

Själv tror jag denna saken blir liggande på standby tills/om någon finner liket.
Kanske medskyldiga ger sig till känna eller börjar lätta på hjärtat för de i sin närhet.

Polisen vågar inte anhålla TH igen utan fällande bevis. Efter det första fiaskot..

Kanskje ikke, men de kan forsøke å få tatt ut tiltale. De er visstnok nærmere tiltale enn henleggelse akkurat nå.
Citera
2020-06-08, 23:07
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hvor har svaret på kritikken i brevet blitt publisert?
Jeg mener jeg så det i et live intervju, ikke i en nettavis. Skal prøve å huske hvor.

Edit: Står noe her : https://www.tv2.no/a/11448888/
– I den fasen etterforskingen er nå, er det begrenset hva politiet kan dele av informasjon om vårt arbeid, men vi utelukker ikke at vi i en senere fase vil kunne utdype overfor nær familie noen av de etterforskingsskrittene vi har funnet nødvendig å foreta. Det fordrer imidlertid at informasjon som i dag er taushetsbelagt eller klausulert kan frigis uten at det vil skade den videre etterforskingen, og muligheten til å oppklare saken. Politiet ønsker imidlertid ikke å føre en dialog med familien gjennom TV2, og har ingen flere kommentarer.
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-08 kl. 23:11.
Citera
2020-06-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Politiet er styrket i sin hypotese om at dette er et drap.

Kjennetegn på GM i drapssaker er at de har store personlighetsavik, er følelseskald og kan lide av schizofreni. Rusmisbruk er kjennetegn nr 1 (60% av alle drap)
9 av 10 har en nær relasjon til offeret.
En typisk GM er mann, snittalder på 38 år og arbeidsledig.

Å begi meg ut på en analyse av de teoretiske gjerningsmenn i denne saken vil jeg ikke gjøre da jeg ikke kjenner dem.

TH sin drive var å skape seg en trygg arbeidsplass.
Og skilsmisse og ektepakten kunne gjort at han hadde måtte selge den trygge arbeidsplassen.
Citera
2020-06-08, 23:10
Medlem
Citat:
Jeg får signaler på at kryptosporet er hett. Kan de klare å få en link der, så er mye gjort. For eksempel hvor de 10 mill tok veien.

Ja kryptosporet er veldig interessant. Tror de har kommet et godt stykke på vei med de ressursene de har på akkurat dette. Her har de nok flere spor å gå etter, mer enn det som er kjent.
Citera
2020-06-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Hon som skrev brevet, som inte belv sickat. Har jag misstankar om har en inblandnig. Framför allt att hon skrivit brevet.
Brevet går att läsa här:
https://www.tv2.no/a/11480054/

Här letar hon efter en syndabock för komunikasionen som polisen gjort med GM. Säkerligen inte med en feltagelse utan för att se om det fans nogon att kommunisera med överhuvudtaget.

Hon ifrågasätter hon Polisens metoder vid avlyssning av telefonerna. Räknar med att det vill vara naturligt att polisen avlyssnar allt som sker när dom sätter in avlyssning. Då kan man ju antingen välja att samarbeta med polisen och avstå från att snacka skit i telefon under tiden avlusningen pågår.

Hon värkar inte vara så sammarbets villig. Det får mig att misstänka hennes inblandning.

Varför skulle hon vara samarbetsvillig om hon kände sig sviken av polisen?
Om hon vore medskyldig borde hon inte så öppet förebrå polisen för deras falskhet tänker jag.

Om hon verkligen blev så besviken kan man säga att hon har en viss naivitet om hon tror
att polisen redovisar varje steg de tar för den misstänktes familj.
Men beklagligt att polisen är oärlig. De kunde ha svarat att "vi gör vad vi måste om det blir så"
istället för att ljuga om att de inte ska avlyssna alla samtal.

Men dottern borde begripa att hela familjen sätts under viss bevakning eftersom deras pappa
är misstänkt.
Polisen fattar ju att de undviker att tala i telefonen ..
Senast redigerad av Moschata 2020-06-08 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in