2020-06-08, 21:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Om det är SE som kommer presenteras så utgår jag ifrån att KP har något på SE som allmänheten inte känner till.
Om KP presenterar SE som mördare vet jag en sak som kommer finnas. En analys av hur SE vetat saker som "bara ett vittne kan veta". En analys liknande den som jag tror Råstam gjorde med Quick när det hävdades att han visste saker bara mördaren kunde veta. Varje fakta får en förklaring och källa.
Citera
2020-06-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Nja, om man som jag tror på SA tillsammans med svenska poliser så finns risken. En SA hitman för ju inte med sig vapen över gränsen utan använder lokal förmåga till det. Vapnet stannade kvar i Sverige helt enkelt. Jag tror ju BP förser dem med vapnet och det är nu den som hittats.

Vilka är BP? Brommapojkarna?
Citera
2020-06-08, 21:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Det är just sådana som dig som kommer att fortsätta spekulera om vem/vilka som sköt Palme fastän mordet redan är uppklarat. Om det rätta vapnet har hittats hos vapenhandlaren så är ju saken klar—SE är skyldig. Vilket/ vilka fler bevis behöver du?

Presenteras mordvapnet så kommer jag med all säkerhet att tro på teorin, men heltäckande bevisning är det inte riktigt.
Citera
2020-06-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
En sak är klar. Vi står väldigt långt ifrån varandra i vad som är troligt.

Jag tycker du avskriver både SE och Sydafrika spåret på rätt lösa grunder.
Och visst kan man hylla CA spåret, för att det är mystiskt.
Du skriver att det "är sålunda heltlogiskt" att det ska vara CA.
Men jag undrar vad som ens knytet honom till mordet.
Vi ska ju först komma ihåg att det inte ens är färdigställt att det var en Smith&Wesson revolver, det kan vara ett uppslag av olika revolvrar, och de har, ointelligent nog, inte provskjutit andra vapen.
CA har dessutom varit på förhör hos polisen, flera gånger.
Och hans liv är ju egentligen den tragiska anledningen misstänker jag till att han tar livet av sig, inte att han är skyldig.
Sedan är det ju beklagligt att världens största mordutredning inte får notis om när deras huvudmisstänkte tar livet av sig. Miss a la mastadonte.
Helt ofattbart att det funnits så många inkompitenta människor i en och samma utredning som utredningsledare. Den ena tomten efter den andra, Holmer, Ölvebro, Dan Andersson.

Att avskriva SE vill jag också göra, för att lösningen är så otillfredsställande och motbjudande. Men som i många mordfall tidigare, så chekar han många boxar, tystlåten förtryckt man, som kanske spinner egna, hemliga drömmar/tankar om vad som ska göras. Jag har blivit allt mer inne på att det kan vara Skandiamannen. Men fortfarande är det isåfall helt otroligt.
Visst skulle det kunna vara CA, men när man läser aftonbladet intervju med honom så försvinner många misstankar. Det liksom "klickar" inte.
https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/11/palmemordet.html
Håller du med mig nu? Hans svar är på intet sätt döljande av någonting. Utan en klar redogörelse om varför. Polisens vilja att sätta dit någon, först Gunnarsson, sedan CP. Han ville inte få sitt liv totalt förstört. Inga pengar i världen skulle rädda hans rykte som åklagad, även om han skulle bli friad.

Sydafrika är som således det som jag tror mest på.
Varför skulle annars Statsministern vara med och medverka, - jo för att förmedla kondoleanser från Sydafrika till svenska folket.

Varför skulle Löfven vara där om en okänd svensk hade mördat Palme.

Sedan fförstår jag inte varför KP ska gå ut i veckans brott med meddelandet.
Det låter köpt primetime tid för SVT.
Eller gör han det för att det är statliga televisionen? Någon kan ju inviga mig i detta.

"Varför skulle Löfven vara där om en okänd svensk hade mördat Palme?"

Svar. För att det var ett mord på Sveriges dåvarande statsminister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Så en Sydafrikansk agent under Botha regimen skall ha sparat Palmepuffran i alla är,för att nu ge den till PU 34 år efter skotten?
Det är ju så dumt att det finns inte.

Om man ligger på dödsbädden, och kanske vill rena sitt hjärta. Anser att nära och kära har rätt att få veta. Man har ju inget att förlora.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Vad är det ni inte fattar? Om mordvapnet kan kopplas till vapensamlaren så är ju mordet löst.

Låt mig då fråga dig följande:

Var var vapensamlaren 23:21:30 den 28/2 1986?
Citera
2020-06-08, 21:59
Medlem
Kan det vara Sigge Cedergrens vapen man hittat?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Han sprang in i huset bredvid där han jobbade. Sen kom han tillbaka till platsen.

Om Stig Engström faktiskt gjort detta. Så måste han ha känt att han var i en film när han kom tillbaka till platsen och såg vad han gjort. Surrealistisk känsla.
Citera
Medlem
Gratis121s avatar
Väldigt spännande, jag håller ändå på Sydafrika teorin.
PU var ju ner till Sydafrika 18 mars för att möte samt få med sig handlingarna hem till Sverige, det hade kanske fått dem i scannat format långt före.
De kan ha fått information om vart eller vem som har vapnet, det kan ju mycket väl vara denna vapensamlare som kände SE som haft vapnet ändå trots Sydafrika inblandning.
Kan ju hända att både SE och vapen samlaren är inblandade på nåt sätt.
Kanske tillhörde de Stay behind?
Citera
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag har svårt att tänka mig SE med tanke på hans agerande i samband med mordet, samt efteråt. Vi får se på onsdag.
Du menar att han sköt och sprang iväg in på Tunnelgatan?
Det vi kan veta med säkerhet är att makarna Palme passerade förbi ingången till Skandia i nära samband med att Engström gick ut därifrån. Vad som hände innan kan nog inte sägas med säkerhet.
Thomas P har väl egentligen två scenarion om vad som hände innan.
Ett där han ser paret vid Grand och går iväg och in i Skandiahuset via nån av bakdörrarna, stämplar ut och går ut via huvudentrén på Sveavägen.
Det andra att Engström inte har sett dem vid Grand utan helt enkelt går ut på Sveavägen och ser dem där.
Citera
Medlem
Kan det va CA och hans vapen? Fanns det någon koppling till Sydamerka hos CA?

Eller kan det va Spångamannens vind dom var fyndplatsen för vapen och hade han någon koppling till Sydamerika?
Citera
2020-06-08, 22:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
En sak är klar. Vi står väldigt långt ifrån varandra i vad som är troligt.

Jag tycker du avskriver både SE och Sydafrika spåret på rätt lösa grunder.
Och visst kan man hylla CA spåret, för att det är mystiskt.
Du skriver att det "är sålunda heltlogiskt" att det ska vara CA.
Men jag undrar vad som ens knytet honom till mordet.
Vi ska ju först komma ihåg att det inte ens är färdigställt att det var en Smith&Wesson revolver, det kan vara ett uppslag av olika revolvrar, och de har, ointelligent nog, inte provskjutit andra vapen.
CA har dessutom varit på förhör hos polisen, flera gånger.
Och hans liv är ju egentligen den tragiska anledningen misstänker jag till att han tar livet av sig, inte att han är skyldig.
Sedan är det ju beklagligt att världens största mordutredning inte får notis om när deras huvudmisstänkte tar livet av sig. Miss a la mastadonte.
Helt ofattbart att det funnits så många inkompitenta människor i en och samma utredning som utredningsledare. Den ena tomten efter den andra, Holmer, Ölvebro, Dan Andersson.

Att avskriva SE vill jag också göra, för att lösningen är så otillfredsställande och motbjudande. Men som i många mordfall tidigare, så chekar han många boxar, tystlåten förtryckt man, som kanske spinner egna, hemliga drömmar/tankar om vad som ska göras. Jag har blivit allt mer inne på att det kan vara Skandiamannen. Men fortfarande är det isåfall helt otroligt.
Visst skulle det kunna vara CA, men när man läser aftonbladet intervju med honom så försvinner många misstankar. Det liksom "klickar" inte.
https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/11/palmemordet.html
Håller du med mig nu? Hans svar är på intet sätt döljande av någonting. Utan en klar redogörelse om varför. Polisens vilja att sätta dit någon, först Gunnarsson, sedan CP. Han ville inte få sitt liv totalt förstört. Inga pengar i världen skulle rädda hans rykte som åklagad, även om han skulle bli friad.

Sydafrika är som således det som jag tror mest på.
Varför skulle annars Statsministern vara med och medverka, - jo för att förmedla kondoleanser från Sydafrika till svenska folket.

Varför skulle Löfven vara där om en okänd svensk hade mördat Palme.

Sedan fförstår jag inte varför KP ska gå ut i veckans brott med meddelandet.
Det låter köpt primetime tid för SVT.
Eller gör han det för att det är statliga televisionen? Någon kan ju inviga mig i detta.

Om nu CA var så otroligt rädd att bli oskyldigt anklagad för palmemordet så är det ju utomordentligt korkat att illegalt sälja sitt vapen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in