2020-06-08, 19:28
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aubry
Det kan vara detta som var bland de bättre exemplen från Bohusläningen:
Hampus Eklund - 13:57
Åklagaren trycker på att släktingen ska ha sagt till polisen att det inte verkade som den misstänkte brydde sig. "Jag minns inte, jag kan ha sagt så", svarar släktingen.

Kan vara så att det stod bättre från P4 Väst. Jo här är några utdrag:

Just denna delen i rättegången var otroligt rörig att följa i och med att live rapporteringen var lite slö, men de nämnde även själva att det var svårt att hänga med i just denna delen.

https://sverigesradio.se/artikel/7491093

Stort tack för att du tog dig tid!
Nu är jag up to date igen och taggad inför morgondagen då jag är mötesfri på jobbet och har möjlighet att hänga med i realtid. Tycker alltid det är klurigt att läsa rapporteringen i efterhand, särskilt på flera sidor.
Citera
2020-06-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Sen blev hon inte ihjälslagen. Våldet mot huvudet var inte dödligt. Med tanke på allt blod så gissar jag på en kniv. Men det har inte docktorn koll på? Docktorn som tror att man styckar en kopp på under 20 minuter med en kökskniv. Ja ja

Du kan inte veta om hon blev ihjälslagen eller ej. Spräck mjälte eller lever, lunga punkterat av revben m.m. Finns väl andra ställen än huvudet att slå eller sparka på.
Hur mycket blod var det?
Citera
2020-06-08, 19:32
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeada
Var nog inget direkt specifikt som stod ut skulle jag säga, utan snarare helhetsbilden som var mer pro T i vittnesmål än polisförhör..
I polisförhör lät det som T hade betett sig konstigt och inte verkade bry sig , t.ex. genom att vara mer intresserad av att åka till Donken än att hjälpa Ws familj som var oroliga..

I dagens vittnesmål var det rörigt och mer "Jag kommer inte ihåg" och "Han orkade inte prata om det"..

Tack! Gissar att han påverkats av sin omgivning och att tanken på att MGM kan ha gjort det liksom har sjunkit in mer. Att han därför var mer förvånad över MGM beteende tidigt i utredningen. Uppfattade kusinen som rätt hetsig och snackig under förhören ändå.

Förståeligt att man kan glömma i och för sig och att allt rört ihop sig i skallen
Citera
2020-06-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picard2020
Trevligt...
Det är inte så svårt att se vilka som är seriösa eller oseriösa. De sistnämnda bör du ignorera. Målet är intressant nu. Mycket intressant. Och vi närmar oss mål i tingsrätten. Det är alltså enbart 9 kalenderdagar kvar. NIO! Så, vad tror du? Fällande dom eller icke fällande dom? Ang mord alltså.
Citera
2020-06-08, 19:41
Medlem
M4gnussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeada
Exakt så, den enda referensen han har till sin tidsangivelse vilket gör att han är "SÄKER" på att skriken skedde senare än 18-19 är att han hörde skriken efter han sett CIS som sänds 20:00-20:30 (enl. honom).
Men som jag skrev så har inte CIS sänts 20:00-20:30 Torsdagen den 14 nov, utan han måste antingen sett repris, netflix (mm) eller sett CIS: LA som sändes 17:00-18:00.
Om nu samma tidangivelse kommer upp imorgon vid vittnesmål hoppas jag åklagare då referens till TV tablå. G*ran jobbar natt och sover på dag/kväll, så tror förövrigt inte han har riktigt koll på vad klockan är denna kväll.
P*ters tidangivelser är mer trovärdiga.
Men vad jag kan se så ska Navy CIS ha gått 20-21 på kanal 8 den dagen. Missar jag nått?
Citera
2020-06-08, 19:43
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu vet jag inte vad du syftar på. Men enligt professionella tyckare (GW) tar det 5-6 timmar att stycka en kropp. "Docktorn" vet jag inte vad du menar med. Ett torn man bygger med dockor? Eller....?
Men då ska jag förklara. När jag skev att det var konstigt att ingen hund markerade i badrummet så kom du med svaret att koppen måste liga på ytan i minst 20 minuter för att ge lukt. Det var din teori. Alltså har han lyckas stycka på under 20 minuter därför markerar inte hunden. Fast sanningen är att koppen måste vara död i 20 minuter för att avge lukt som hunden känner. Tiden på platsen har mindre betydelse.
Citera
2020-06-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Men då ska jag förklara. När jag skev att det var konstigt att ingen hund markerade i badrummet så kom du med svaret att koppen måste liga på ytan i minst 20 minuter för att ge lukt. Det var din teori. Alltså har han lyckas stycka på under 20 minuter därför markerar inte hunden. Fast sanningen är att koppen måste vara död i 20 minuter för att avge lukt som hunden känner. Tiden på platsen har mindre betydelse.
Du har noll kunskap i det hela så försök dig inte ens på det. Det står t o m beskrivet i fupen om du inte kunde något om det innan.

Därmed lämnar jag dig.
Citera
2020-06-08, 19:50
Medlem
Trots att jag inte håller det för sannolikt i det här fallet vill jag bara påpeka att det faktiskt har förekommit att gärningsmän spolat ned kroppsdelar i toaletten. Dennis Nilsen kan nämnas som exempel.
Citera
2020-06-08, 20:00
Medlem
Gällande kadaverin så bildas den efter cirka 20 min efter att man dött. Detta betyder inte att en kropp måste ligga på en och samma plats under 20 min för att en likhund skall markera.

Ni diskuterar två olika saker
Citera
2020-06-08, 20:03
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har noll kunskap i det hela så försök dig inte ens på det. Det står t o m beskrivet i fupen om du inte kunde något om det innan.

Därmed lämnar jag dig.
Då får du läsa igen. Sen kan du samtidigt fundera på hur hunden kan känna lukt efter ett spår där en människa trampat ner foten en sekund dessutom förpackad i en sko. Du lämnar visst det brukar du göra när du inget kan säga. En kopp styckas inte på 20 minuter det säger du ju själv nu. Varför markerade ingen hund i badrummet? Som du själv skriver nu tar det betydligt länge tid än 20 minuter. Jag har haft 2 hund som jag spårar person spår med även vilt spår, med den ena tränade ja i special sök som aktivering. Brukar va på hund tävlingar eller förr i alla fall. Har varit mycket intresserad av hundträning.
Citera
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidsyn
Trots att jag inte håller det för sannolikt i det här fallet vill jag bara påpeka att det faktiskt har förekommit att gärningsmän spolat ned kroppsdelar i toaletten. Dennis Nilsen kan nämnas som exempel.

Måste tagit något inihelsike lång tid för att stycka någon i tillräckligt små bitar för att göra sig av med dem den vägen?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Gällande kadaverin så bildas den efter cirka 20 min efter att man dött. Detta betyder inte att en kropp måste ligga på en och samma plats under 20 min för att en likhund skall markera.

Ni diskuterar två olika saker
En avliden kropp behöver ligga på platsen ca 15-20 minuter för att hunden efteråt ska kunna känna doften av lik. Har hon legat där kortare tid blir det ingen hundmarkering.

Sid 283 i fup. I övrigt orkar jag inte med diskussionen. Jag plockar bara fram fakta. Vill man hålla på att ifrågasätta budbäraren så får man göra det utan mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in