2020-06-08, 18:58
Medlem
Chinottos avatar
Har inte hunnit med idag och var ärligt inte så pepp på att följa rapporteringen efter fredagens antiklimax. Av vad jag kan se har det varit lite samma visa idag, dålig rapportering och lama förhör med många pauser.

Skulle någon vänligt själ lite snabbt kunna ge exempel på någon punkt då kusinen ändrat sin historia gentemot förhöret? Tyckte han var tydligt misstänksam mot MGM under förhören och kändes väldigt reko. Och påpekade inte åklagaren denna förändring?
Citera
2020-06-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Har inte hunnit med idag och var ärligt inte så pepp på att följa rapporteringen efter fredagens antiklimax. Av vad jag kan se har det varit lite samma visa idag, dålig rapportering och lama förhör med många pauser.

Skulle någon vänligt själ lite snabbt kunna ge exempel på någon punkt då kusinen ändrat sin historia gentemot förhöret? Tyckte han var tydligt misstänksam mot MGM under förhören och kändes väldigt reko. Och påpekade inte åklagaren denna förändring?

Han påtalade den flertalet gånger och sa till domaren att få läsa ur förhöret flera gånger.

Citat:
Hampus Eklund - 14:03
Tingsrättens ordförande går återigen emellan och frågar var åklagaren är på väg. Åklagaren menar att vittnets historia inte stämmer överens med tidigare förhör. Rättens ordförande trycker på att han tycker att det är orimligt att vittnet ska reflektera över någon annan persons reflektion.

Citat:
Hampus Eklund - 14:04
Åklagaren fastslår att vittnet har uppgett ett annat beteende från den misstänktes närstående i förhör innan han får gå vidare med andra frågor.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/r%C3%A4tteg%C3%A5ng-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765
Citera
2020-06-08, 19:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vet du exakt var du slog i huvudet? Man kan minnas händelsen innan men några sekunder är borta. Man uppfattar inte "han slog mot tinningen" Håret döljer inte ett sånt slag blodkärlen under ögonen brister och de svullnar när du får en smäll i tinningen och det ska vara ett hårt slag om du ska tuppa av, av de. Han är ingen tungvikts boxare.

Om du nu har vetenskapen bakom dig är det lätt att bevisa att Wilma ljög genom att komma med källor, som jag skrev tidigare. Annars är det bara du som tycker "Så detta låter påhittat" om det hon berättade för sin vän
Citera
2020-06-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Detta bergsutrymme finns vid den kulle som ligger mittemot T:s lägenhet.

Är det någon som kan förklara vad det är??

https://www.google.se/maps/place/Uddevalla/@58.3441405,11.9270781,3a,75y,300.01h,86.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1spXG67XNQo1_Pmi14zoE18g!2e0!7i1 3312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4645043657080ced:0x40308d9 a38b3cd40!8m2!3d58.3498003!4d11.935649
Kan inte förklara exakt vad det är men det verkar tillhöra Uddevalla Energi enligt skylten på dörren så troligtvis är det nån elcentral eller liknande.
Citera
2020-06-08, 19:06
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Vet du exakt var du slog i huvudet? Man kan minnas händelsen innan men några sekunder är borta. Man uppfattar inte "han slog mot tinningen" Håret döljer inte ett sånt slag blodkärlen under ögonen brister och de svullnar när du får en smäll i tinningen och det ska vara ett hårt slag om du ska tuppa av, av de. Han är ingen tungvikts boxare.
Det är väldigt olika hur man påverkas, dessutom har nog w och T pratat om det efterså. Såsom de flesta misshandlande männen gör, ber om ursäkt och lovar att det aldrig ska hända igen..Har själv svimmat utan slag och mindes varför samt att jag sa till innan.
Lägger ner detta ändå eftersom det inte handlar om dödsdagen.
Citera
2020-06-08, 19:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sufferwithpride
Kan inte förklara exakt vad det är men det verkar tillhöra Uddevalla Energi enligt skylten på dörren så troligtvis är det nån elcentral eller liknande.

Tror jag också men vad har det varit tidigare, menar långt tillbaka i tiden.
Tror inte man sprängt sig in i berget för att göra ett utrymme i moderna tid.
Citera
2020-06-08, 19:09
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aubry
Han påtalade den flertalet gånger och sa till domaren att få läsa ur förhöret flera gånger.

Tack. Då gjorde åklagaren åtminstone någonting. Men han verkar inte ha gjort det bra.
Du råkar inte ha något exempel på någon punkt där han ändrat sig? Har skummat bohuslänningen och P4 utan framgång men är iofs både utarbetad och ouppmärksam.

Tack för svar hur som
Citera
2020-06-08, 19:16
Medlem
Citat:
Tack. Då gjorde åklagaren åtminstone någonting. Men han verkar inte ha gjort det bra.
Du råkar inte ha något exempel på någon punkt där han ändrat sig? Har skummat bohuslänningen och P4 utan framgång men är iofs både utarbetad och ouppmärksam.

Tack för svar hur som

Det kan vara detta som var bland de bättre exemplen från Bohusläningen:
Hampus Eklund - 13:57
Åklagaren trycker på att släktingen ska ha sagt till polisen att det inte verkade som den misstänkte brydde sig. "Jag minns inte, jag kan ha sagt så", svarar släktingen.

Kan vara så att det stod bättre från P4 Väst. Jo här är några utdrag:

Citat:
Nu läser åklagaren högt ur ett gammalt förhör igen. Då berättade släktingen att pojkvännen sagt att han och Wilma bråkat och hotat varandra. Att hon tog med sig kläder, smink och sitt pass och sa att hon skulle iväg till andra killar. Sedan ska pojkvännen, enligt släktingens tidigare förhör, ha svarat att han inte brydde sig om det. I det förhöret sa han heller inget om att Wilma ska ha setts till på Torp, som han säger nu.
- Det är möjligt att jag sagt det, för det var färskare då. Jag kommer inte ihåg nu. säger släktingen.

Citat:
- Just nu vill åklagaren ställa frågor till vittnet hur han uppfattat en annan person, säger domaren.
- Nejnejnej, säger åklagaren.
Nu vill släktingen prata! Han frågar om han får säga en sak.
- Om jag blir kallad hit om en månad kan jag nog inte återge det jag sagt här idag ordagrant. Det funkar inte på det viset, säger släktingen.

Just denna delen i rättegången var otroligt rörig att följa i och med att live rapporteringen var lite slö, men de nämnde även själva att det var svårt att hänga med i just denna delen.

Citat:
Sammanfattning av det tämligen röriga förhöret med släktingen:
Han berättar att han träffade pojkvännen några dagar efter att Wilma ska ha blivit dödad. Då ska pojkvännen ha sagt att de bråkat, gjort slut och att Wilma nog kommer tillbaka sedan. Därefter åkte de till McDonalds och åt. Någon ska också ha sagt att Wilma kanske setts till på Torp.
Åklagaren var märkbart missnöjd med svaren och ville i stället läsa högt ur gamla förhör - vilket i sin tur gjorde domaren ännu mer missnöjd och flera gånger sa att han inte förstod vart åklagaren ville komma eller vilken relevans det hela hade för rättegången. Släktingen å sin sida sa att orsaken till att han svarade annorlunda nu var att det gått så lång tid och han glömt detaljerna.

https://sverigesradio.se/artikel/7491093
Citera
2020-06-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ska denne G*ran vittna? När i så fall? Jag har lyckats försnilla vissa dokument i min mapp, och den nya förhandlingsplanen är en av dom.

G*ran vittnar imorgon 09:00
Citera
2020-06-08, 19:22
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag jobbar hemma sedan 2,5 månad eftersom jag är i riskgrupp. Och har inget att göra :-). Jo då. Man kan slå ihjäl sig om man hänger upp en gardin och ramlar illa. Absolut. Man kan dö i ett ep-anfall om det vill sig illa. För övrigt handlar inte tråden om mig. Och det hände inte Wilma. Wilma blev ihjälslagen av en svartsjuk pojkvän.
Sen blev hon inte ihjälslagen. Våldet mot huvudet var inte dödligt. Med tanke på allt blod så gissar jag på en kniv. Men det har inte docktorn koll på? Docktorn som tror att man styckar en kopp på under 20 minuter med en kökskniv. Ja ja
Citera
2020-06-08, 19:23
Medlem
Citat:
Sen blev hon inte ihjälslagen. Våldet mot huvudet var inte dödligt. Med tanke på allt blod så gissar jag på en kniv. Men det har inte docktorn koll på? Docktorn som tror att man styckar en kopp på under 20 minuter med en kökskniv. Ja ja
Nu vet jag inte vad du syftar på. Men enligt professionella tyckare (GW) tar det 5-6 timmar att stycka en kropp. "Docktorn" vet jag inte vad du menar med. Ett torn man bygger med dockor? Eller....?
Citera
2020-06-08, 19:26
Medlem
Citat:

Tack för svar hur som

Var nog inget direkt specifikt som stod ut skulle jag säga, utan snarare helhetsbilden som var mer pro T i vittnesmål än polisförhör..
I polisförhör lät det som T hade betett sig konstigt och inte verkade bry sig , t.ex. genom att vara mer intresserad av att åka till Donken än att hjälpa Ws familj som var oroliga..

I dagens vittnesmål var det rörigt och mer "Jag kommer inte ihåg" och "Han orkade inte prata om det"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in