2020-06-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Man kan undra om G*ran (men inte anta givetvis) om han var onykter? Eller har dålig tidsuppfattning? Tror inte att P*ter och ungarna har fel i tiden som de lagt ca kl 17-19 plus kikat i dörrhålet av skrik mm - vilket också kan vara mycket relevant ... för någon gång efter det avviker MGM ca kl 18 och MGM:s förehavanden vet vi enligt FUP från ca kl 18:40 osv. Alltså vi pratar om den 14 november.

Kan det inte ha förekommit skrik/bråk vid 2 tillfällen? ett lite lindrigare och senare,det slutliga grövre?
Citera
2020-06-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det finns ingen advokat som kostar bara 4000 kr. Advokater tar en timtaxa på minst 1500 kr plus moms, och tar även betalt för resetid.

Var lite försiktig med dina tvärsäkra påståenden. Nedanstående dom är en bekants bekant idiotiska rattfylla (grov):

Ersättning
XX xx får ersättning av staten med 3 788 kr. Av beloppet avser 3030 kr
arbete och 758 kr mervärdesskatt. Kostnaden ska stanna på staten.
/.../
Eftersom xxx xxxx döms för ett brott med fängelse i straffskalan ska han betala
avgift enligt lagen om brottsofferfond.

Försvararen ska tillerkännas begärd ersättning . Denna kostnad har xxx xxx eko-
nomisk förmåga att återbetala till staten.

Edit: Idioten har överklagat, domen är inte klar, så det kommer bli dyrare för honom. Han har iofs råd med det. I denna dom fick han en månads fängelse.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-08 kl. 17:20. Anledning: Edit
Citera
2020-06-08, 17:16
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Två olika rapporteringar, två olika journalister som rapporterar på olika sätt.

Exakt och då kan man missuppfatta varandra i tråden
Citera
2020-06-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Kan det inte ha förekommit skrik/bråk vid 2 tillfällen? ett lite lindrigare och senare,det slutliga grövre?

Går inte riktigt ihop med G*rans tidsangivelser, men nästan..

Men isåfall skulle T och W alltså bråkat, följt av att ha tagit hennes kort och åkt till Ljungskile, där han irrat omkring och tillslut blivit hemkörd av Polis (då han vandrat på motorv)..
Därefter alltså beslutat sig för att gå in och göra klart jobbet? Låter lite långsökt
Citera
2020-06-08, 17:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Möjligt - så kan det vara. Fast jag tror (dessvärre) att W mötte sitt öde mellan kl 17 -19 den 14 November.

Samt att G*ran (kontra andra grannars vittnesmål om kl 17 - 19) som påstår sig höra ngt bråk/skrik ca kl 22 har fel i tidsangivelsen. Förstår inte det riktigt - MEN tror mig om att jag sett det i FUP att tidsangivelsen från G*ran inte kan riktigt bevisas. Man kan se på TV via Netflix etc och då kanske tiden inte stämmer -med om man sett ett program som går via TV:s tablå etc.

Jag får inte inte ihop det riktigt ...
Citera
2020-06-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
""

Jag håller med dig till viss del, men BO är inte mördad utan det är en olyckshändelse.
Hon är förmodligen bort transporterad utan delning, alltså kropp + huvud.
MGM kan vara helt oskyldig men det krävs då att MGM:s pappa är våldsam
mot kvinnor.
Och att det är pappan som är med vid misshandeln och olyckshändelsen när W mister livet.
BO(T) har ju dom senaste veckorna gått till MGM:s pappa när W och T bråkat.
Så han kan vara den som misshandlar W och försöker kontrollera henne och
sin son med våld och hot. Det skulle förklara väldigt mycket.
MGM är mycket velig i förhören och säger en del nya saker hela tiden.
Han verkar nervös för att säga det han verkligen vill, för han vet vem som
ligger bakom allting och vilka som är inblandade.
Det mesta av blodet från kroppen ligger i vardagsrummet.
Polisens forensiker borde ha hitta maginnehåll mot TV-bänken och
urin och fekalier mot fåtöljen. BO:s huvud var mot TV:n och väggen när'
olyckan skedde. BO har en halsduk runt sin hals och kämpar med att få loss
den samtidigt som en man tar henne sittandes på knä med fötterna mot fåtöljen
bakifrån hårt så hårt att TV-bänken går sönder.
Skjutdörrs glaset spricker och katastrofen är ett faktum.
BO får flera glasbitar på framsidan av halsen och axlar och armar.
Glasbitarna skär in så långt att någon eller flera skär av hals vener, där av att det är mycket
blod mot TV-bänken.
Det är min analys av blodspåren i vardagsrummet man ser hur BO har suttit ihopkrupen
efter döden.

Så du menar att det är en olycka att "någon" stryper henne.
Crawl back in the shadows.
Citera
2020-06-08, 17:26
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Exakt och då kan man missuppfatta varandra i tråden
En gång i tiden fick blivande journalister lära sig stenografi. Men inte nuförtiden tydligen🤓
Citera
2020-06-08, 17:29
Medlem
Citat:
JUST PRECIS!!! Alltså VET ju Ts*ko var kroppen finns.!!! Han säger ju det rakt ut!! Jäkla klantig åklagare!!!
jag är inte så haj på juridiken, men jag tror inte de får ta upp nya saker så.
Citera
2020-06-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
jag är inte så haj på juridiken, men jag tror inte de får ta upp nya saker så.
Klart de får! Men advokaterna skall vara informerade.
Citera
2020-06-08, 17:32
Medlem
Citat:
Möjligt - så kan det vara. Fast jag tror (dessvärre) att W mötte sitt öde mellan kl 17 -19 den 14 November.

Samt att G*ran (kontra andra grannars vittnesmål om kl 17 - 19) som påstår sig höra ngt bråk/skrik ca kl 22 har fel i tidsangivelsen. Förstår inte det riktigt - MEN tror mig om att jag sett det i FUP att tidsangivelsen från G*ran inte kan riktigt bevisas. Man kan se på TV via Netflix etc och då kanske tiden inte stämmer -med om man sett ett program som går via TV:s tablå etc.

Jag får inte inte ihop det riktigt ...

Exakt så, den enda referensen han har till sin tidsangivelse vilket gör att han är "SÄKER" på att skriken skedde senare än 18-19 är att han hörde skriken efter han sett CIS som sänds 20:00-20:30 (enl. honom).
Men som jag skrev så har inte CIS sänts 20:00-20:30 Torsdagen den 14 nov, utan han måste antingen sett repris, netflix (mm) eller sett CIS: LA som sändes 17:00-18:00.
Om nu samma tidangivelse kommer upp imorgon vid vittnesmål hoppas jag åklagare då referens till TV tablå. G*ran jobbar natt och sover på dag/kväll, så tror förövrigt inte han har riktigt koll på vad klockan är denna kväll.
P*ters tidangivelser är mer trovärdiga.
Citera
2020-06-08, 17:33
Medlem
Jag tycker att skrikandet kunde utretts bättre i dagens förhör. Det är väldigt otydligt huruvida det är "bråkskrik", alltså där det hörs att nån grälar och skriker saker till nån annan, eller "skräckskrik". Eller både och.
Citera
2020-06-08, 17:45
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
"Du har sagt fysisk misshandel, vad känner du till om det?", frågar åklagaren.
"- Det har jag fått från Wilma själv. Det har varit två specifika tillfällen som hon tyckt varit svårt att berätta. En gång var det att den misstänkte kastade en hushållspapperhållare på hennes smalben. En annan gång har han slagit henne i huvudet så att hon svimmat av", säger väninnan.

"Hon berättade det här långt efteråt för det var jobbigt för henne. Det med svimningen hände i oktober 2019", berättar väninnan.

Hon sa att slaget var med knytnävarna och att det var mot tinningarna och att hon svimmat av av det slaget" säger vänninen. "

Och den 14 november slog han henne igen, på samma sätt MED KNYTNÄVEN MOT HUVUDET/ ANSIKTET- som när hon tuppade av...men denna gång gåck det riltigt illa. Han kunde inte sluta slå.

Jag tror att ilskan byggts upp inom honom, så till den grad att han inte kunde stoppa sig. Det var så många motgångar: denna gång hade hon gjort slut, missbruket hade eskalerat under en tid, och nu visstebhans föräldrar även om det, och inte minst hans livslånga USA-dröm gick i kras den 31 oktober.
Får man ett slag så man tuppar av kommer man inte ihåg vad som hänt stunden innan. Så detta låter påhittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in