2020-06-08, 15:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Jag kanske var otydlig. Jag menar inte att någon HAR brutit sig in, eller försökt. Jag menar att om Ts eventuella kumpan/er vetat att väskan med huvudet var där, men att polisen inte funnit den, då hade de kunnat föra ut den och ta bort ytterligare ett mycket graverande bevis. Ja, det är svårt för dem att veta att polisen i det läget inte hittat/öppnat väskan så det skulle varit förenat med mycket hög risk att försöka föra ut den.

Långsökt, absolut, men jag tror ingen annan än T kände till att väskan var kvar i lägenheten.

Nu fattar jag. Nu menar mellan att man har häktat T (ca kl 10) fram till att domslut fanns om att låsa dörren med polisen/rättsväsendets NYA lås (ca kl 12-13tiden) ???

Troligtvis ALLDELES för riskabelt för OM det fanns/finns någon annan inblandad i det hela - så visste de INTE när polis/tekniker anländer och inte heller om det fanns civilspanare som hade kollen under dessa få timmar på lägenheten.
Citera
2020-06-08, 15:54
Medlem
Horrorgrams avatar
"På fredag ska bland andra polisens kriminaltekniker höras om den tekniska bevisningen från lägenheten. Även den tyska hundföraren som åkte till Sverige för att bistå i utredningen ska höras. "

Denna del kommer bli intressant. Kommer vara mycket bevis mot T som kommer läggas fram.
Citera
2020-06-08, 16:00
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nu fattar jag. Nu menar mellan att man har häktat T (ca kl 10) fram till att domslut fanns om att låsa dörren med polisen/rättsväsendets NYA lås (ca kl 12-13tiden) ???

Troligtvis ALLDELES för riskabelt för OM det fanns/finns någon annan inblandad i det hela - så visste de INTE när polis/tekniker anländer och inte heller om det fanns civilspanare som hade kollen under dessa få timmar på lägenheten.

Antingen i den lilla tidsluckan, men det fanns även möjlighet att bryta sig in och hämta väskan under hela tiden fram till tekniska undersökningen gjordes, om man ville skydda sig själv och T från att lämna huvudbeviset till polisen. Det är en stor lucka i tid, om än känd först i efterhand för kumpan/er, allmänheten, T.

Citat:
Typiskt och MYCKET skrämmande "svenskt" beteende - man ska inte lägga sig i ... Tvi Vale

Tragiskt att ingen av grannarna ringde polisen. Då hade han blivit tagen på bar gärning och kanske, kanske hade Wilma överlevt. Resultatet av den passiviteten kommer grannarna få svårt att skaka av sig resten av livet.
Senast redigerad av tojo 2020-06-08 kl. 16:02.
Citera
2020-06-08, 16:09
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
"På fredag ska bland andra polisens kriminaltekniker höras om den tekniska bevisningen från lägenheten. Även den tyska hundföraren som åkte till Sverige för att bistå i utredningen ska höras. "

Denna del kommer bli intressant. Kommer vara mycket bevis mot T som kommer läggas fram.

ÄNTLIGEN - kommer den tekniska bevisningen samt hundföraren (den tyska hundens förare) att höras. NU (på fredag) kommer de överväldiga bevisen på som MGM INTE kan förklara ... H*n säger ju att h*n inte varit utanför lägenheten i flera dagar utom ev. McDonalds och tågresan samt vid arbete. H'n har ju inte varit borta så många timmar ... totalt och definitivt inte sedan W försvann och skriken har hörts den 14:e november. INGEN har setts ens komma in i trapphuset (annat än grannar och MGM) heller.

Undrar vad MGM och h*n's försvarare har att säga om den tekniska bevisningen.

- - -

Jag trodde det var EN åklagare genom hela rättegången (Jim) men idag ca kl 15 bytte de åklagare till Shahrzad Rahimi. Hoppas rättegången håller sig till endast/bara 2 st åklagare - men att denna åklagare (det kanske är vanligt?) är liiiite mer tuff i frågeställningarna. Men jag tror att de givetvis samarbetar och kommer att pressa den åtalade med dess försvar lite hårdare framöver. Försvaret verkar inte ha mycket att komma med tycker jag.
Citera
2020-06-08, 16:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Antingen i den lilla tidsluckan, men det fanns även möjlighet att bryta sig in och hämta väskan under hela tiden fram till tekniska undersökningen gjordes, om man ville skydda sig själv och T från att lämna huvudbeviset till polisen. Det är en stor lucka i tid, om än känd först i efterhand för kumpan/er, allmänheten, T.

Tragiskt att ingen av grannarna ringde polisen. Då hade han blivit tagen på bar gärning och kanske, kanske hade Wilma överlevt. Resultatet av den passiviteten kommer grannarna få svårt att skaka av sig resten av livet.

Svar: Sant på bägge konstateranden du gjort. Och OM inte W var vid livet - så iaf hade MGM tagits på bar gärning ... och ... W hade kunnat begravas hel
Citera
2020-06-08, 16:13
Medlem
MauricePs avatar
"
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Jag tror inte han har mördat henne.
Men däremot tror jag han vet vem som har mördat henne.
Och han förhåller till att vara tyst om det.

Stycka en kropp i flera eller bara två delar ska inte vara så enkelt.
Och jag tror är man i den åldern han är och har inga erfarenheter av att stycka något.
Då blir den uppgiften mycket svårare.

Han är inte mördaren.
Men vem är då den som kan ha tagit livet av Wilma?
Någon han känner!
Den är jag mycket säker på.
Men vem kan det vara som har gjort det?

Inte så insatt i fallet som många.
Men förstår ändå att det inte är han som har separerat kroppsdelarna.
"

Jag håller med dig till viss del, men BO är inte mördad utan det är en olyckshändelse.
Hon är förmodligen bort transporterad utan delning, alltså kropp + huvud.
MGM kan vara helt oskyldig men det krävs då att MGM:s pappa är våldsam
mot kvinnor.
Och att det är pappan som är med vid misshandeln och olyckshändelsen när W mister livet.
BO(T) har ju dom senaste veckorna gått till MGM:s pappa när W och T bråkat.
Så han kan vara den som misshandlar W och försöker kontrollera henne och
sin son med våld och hot. Det skulle förklara väldigt mycket.
MGM är mycket velig i förhören och säger en del nya saker hela tiden.
Han verkar nervös för att säga det han verkligen vill, för han vet vem som
ligger bakom allting och vilka som är inblandade.
Det mesta av blodet från kroppen ligger i vardagsrummet.
Polisens forensiker borde ha hitta maginnehåll mot TV-bänken och
urin och fekalier mot fåtöljen. BO:s huvud var mot TV:n och väggen när'
olyckan skedde. BO har en halsduk runt sin hals och kämpar med att få loss
den samtidigt som en man tar henne sittandes på knä med fötterna mot fåtöljen
bakifrån hårt så hårt att TV-bänken går sönder.
Skjutdörrs glaset spricker och katastrofen är ett faktum.
BO får flera glasbitar på framsidan av halsen och axlar och armar.
Glasbitarna skär in så långt att någon eller flera skär av hals vener, där av att det är mycket
blod mot TV-bänken.
Det är min analys av blodspåren i vardagsrummet man ser hur BO har suttit ihopkrupen
efter döden.
Citera
2020-06-08, 16:19
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej, den gubben kollade NCI (eller vad det heter). Den här hade småbarn som skulle sova långt före 22.

Om det är NCIS du menar så brukar det gå kl 20:00.
Så då är det mellan 20 - 21 som skriken hörs.
Då är ju MGM på väg ner till Ljungskile.
Vet någon om BO(W) har ringt MGM:s pappa på Torsdagen den 14 nov?
För någon borde W ha ringt eller skickat meddelande till(sms, snapchat, messenger)?
Citera
2020-06-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Om det är NCIS du menar så brukar det gå kl 20:00.
Så då är det mellan 20 - 21 som skriken hörs.
Då är ju MGM på väg ner till Ljungskile.
Vet någon om BO(W) har ringt MGM:s pappa på Torsdagen den 14 nov?
För någon borde W ha ringt eller skickat meddelande till(sms, snapchat, messenger)?
Diskuterats oändligt i tråden tidigare men programmet sänds konsekvent på olika kanaler hela kvällen. Bland annat runt 6. Han har fel på tiden.
Citera
2020-06-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Håller helt med dig. Samma sak i förhören kring Lena Wesström-mordet. Ofta jag reagerar på kass förhörsteknik, även på rättegångar.

HÅLLER 100% med er.

Men BETÄNK: T*Sh*o har faktiskt i praktiken redan ERKÄNT!!! Han säger "NI" kommer aldrig hitta Wilma!! HUR kan han veta det om han inte är bombsäker på att kroppen är förstörd för alltid../ sopförbränningen?/ Dessutom talar han om NI...inte VI...Där finns ju en tydlig undermening....

Hoppas de låser in den skiten!!!!
Citera
2020-06-08, 16:23
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den här grannen som vittnade nu. Var det den grannen som påstod att han hörde skriken innan han skulle till jobbet? Runt 22.00-tiden?
Nej, den granne som vittnade idag sa att han hörde skriket runt 18

Citat:
Åklagare Shahrzad Rahimi frågar honom vad han upplevde kvällen den 14 november.

Han väcktes av sin dotter i förskräckelse på kvällen då hon hörde någon skrika. "Jag hörde också det", säger han och förklarar vidare att han täckte gå upp för han reagerade på skriket.

Men när han tänkte lämna lägenheten blev det tyst.

Han får frågan om vilken tid det var men han kan inte helt minnas. Det var någon gång på kvällen under torsdagen.

Åklagaren refererar till ett förhör med polisen då han ska ha sagt att han var säker att det var vid klockan 18.00. "Kan det stämma?"

Ja, det var närmare då."
Citera
2020-06-08, 16:25
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Jag har märkt att det haltar i sidantalet så som du skriver. Orsak vet jag ej.

Tror droid programet har ett eget räknesätt. Om man tittar på papprets sidor stämmer det
Citera
2020-06-08, 16:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Har nu läst igenom hela fupen och reagerar på hur [b]uruselt/B] genomförda förhören med Tishko är!

Det är uppenbart att den som förhör Tishko inte har någon som helst kunskap eller känsla för hur man pratar med en personlighetsstörd person!

Förhören är ju totalt platta, hon lyckas inte komma till tals med honom alls. Ofattbart att en sådan okvalificerad person fortsätter hålla "förhör" efter förhör med honom! Här misslyckas ju polisen kapitalt och slarvar bort möjligheten att klämma sanningar ur den misstänkte genom undermålig förhörsteknik!

Det finns gott om människor som kan hantera hala fiskar som Tishko och parera folk som fnittrar, sitter tysta och tjurar, svarar emot, kommer med avledande manövrar, kissar på sig (!) eller är "påhittiga" på andra sätt som är standard för personlighetsstörda personer. Jag är lätt chockad över hur svensk polis funkar såhär dåligt!

Tishko har ju kommit undan lätt i vartenda förhör! Skrämmande!

Jag håller helt med dig, egentligen, utom i det att jag tycker att förhören är helt, totalt opsykologiska. jag tror att man hade vunnit på att behandla T med lite mer silkeshandskar, spelat med lite, låtsas att var lite sympatiska. Jag uppfattar honom utifrån det lilla jag vet (FUP) som att det mer hade gagnat hans "personlighet", eller, som jag ser det, hans sjukdom.

Citat:
Ursprungligen postat av vike22
Åklagaren är ju totalt värdelös, rör till varje förhör och glömmer ställa flertalet nyckelfrågor. Jag tippar på att MGM döms för brott mot griftefriden, inget mer. Tragiskt.

Jaa, och än värre blev det med nästa vittne .Och hela polisutredningen börjar att kännas mer och mer kass, "cutting far, far, FAR to many corners" . En riktigt, riktigt lågbudgetutredning!!!!! Och att tjafsa med domstolen om vem som ska betala för det tyska polisvittnet

Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
En fråga till er förresten, har jag sett för mkt film eller kan det vara så att det finns en beteendevetare/psykolog med i rättssalen som inkognito studerar den åtalades reaktioner, rörelser osv? Eller är det en korkad fråga 🙈

Det tvivlar jag mycket starkt på, pga lågbudgetutredning och tjafs med domstolen om vem som ska betala tyska polisvittnets omkostnader. Möjligen om någon (student (?)) från rättspsyk sitter där och observerar......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in