Citat:
Ursprungligen postat av
Svavelvinter
Jag var rädd att dom skulle säga att jag hade autism eller att jag aspergar mig.
Men fick tillslut min förklaring till att så mycket i livet bestått av misslyckanden pga adhd.
Angående IQ-testerna, kör så gott du kan. Antingen är du efterbliven eller inte

Själva minnestesterna så tänkte jag "fan det gick ju riktigt bra. Nu tror dom att jag simulerar"
Men det var tydligen inte så bra.
Har ju hört att ett av symptomen av ADHD/ADD är att man har dåligt minne men brukar vara bra på tester så vet ej om man ska dra ner på det lite.
Gått på universitet och hela den tiden har känts som konstant tortyr. Jag älskar att lära mig men kunde verkligen inte plugga. Jag satt hela dagarna och försökte få mig att börja, varenda dag i 7 jädrans år. (2år för lång tid pga många omtentor och väntade ett helt år att renskriva mitt exjobb som tog 2h när jag väl började) Så fort där blev lite utmaning i uppgifterna så slutade jag plugga ämnet helt. Jag förlorar förmågan att ens tänka tanken på arbetet och tänker på allt annat. Kan inte ens tentaplugga, är ett mirakel att jag kommit igenom skolan då jag spendera max några timmar på ämnen som endimensionell analys och matstat.
Att lösa problem med andra går inte. Jag har alltid föredragit att arbeta själv, men det är för jag kan absolut inte tänka i grupp. Känns som information bara glider in genom ena örat och ut genom andra.
Citat:
Säg mig, hur har du det socialt? Lätt att knyta nya kontakter?
Socialt är väl ej den starka sidan. Som barn blev jag aldrig mobbad men hade bara typ 1-2 vänner utav eget val, kände inget behov utav att vara vänner med alla. Har väl också haft tur med att jag lyckats få vänner genom andra vänner. Har det väldigt enkelt att förstå sociala dynamiker men kan själv inte uttrycka mig, övertänker alltid och det blir helt blankt när jag ska prata. På sista tiden när jag börjat jobba har jag märkt att mina tankar bara drar iväg, speciellt under möten vilket leder till stela situationer när de frågar om något som diskuterades.
Har dåligt att komma ihåg fakta om folk, vet inte ens födelsedagarna i min familj. Vet inte vilken månad min pappa fyller år tex.