2020-06-08, 16:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Nej, den granne som vittnade idag sa att han hörde skriket runt 18

Jo. Kolla lite bakåt i tråden (mina tankar i punktvis bl a) - VILKEN granne såg detta vittne genom dörrhålet? MGM eller ngn annan? osv. Återfinns i tråden idag.
Citera
2020-06-08, 16:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Rörigt och uselt förhör idag.

Den där kusinen backar ju bara T och ändrar sin historia.

Han vågade väl inget annat, familjen och klanen har säkert varit på honom.
Citera
2020-06-08, 16:29
Medlem
T34Panzers avatar
Det var alltså inte bara ett högljutt gallskrik..

- Kan du beskriva hur skriket låter?
- Det är som att någon bråkar jättemycket. Gallskriker. Sedan blir det tyst. Så skriker det igen.
- Hur länge håller det på?
- Fem minuter från att jag vaknade kanske, och min dotter säger att det hållit på en stund innan.
Du sa att det skreks och sedan blev det tyst. Hur menar du?
- Det var ju ett jätteskrikande som höll på. Sedan blev det knäpptyst. Sedan var det inget mer efter det. Det var helt tyst.
- Hörde du något mer från den lägenheten alls den kvällen?
- Nej.
Det var ett konstant skrik. Det var inte så att det blev paus, säger grannen
Åklagaren vill att han ska beskriva skriket mer.
- Det var ihärdigt hela tiden, säger grannen.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-06-08 kl. 16:32.
Citera
2020-06-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Jaa, och än värre blev det med nästa vittne .Och hela polisutredningen börjar att kännas mer och mer kass, "cutting far, far, FAR to many corners" . En riktigt, riktigt lågbudgetutredning!!!!! Och att tjafsa med domstolen om vem som ska betala för det tyska polisvittnet

..
Det finns ju ett regelverk hur alla kostnader skall betalas och av vem. Staten betalar advokaterna till den misstänkte - om denne inte har medel själv, vilket de sällan har. Och staten betalar vittnen om de haft kostnader. Så för mig är det självklart att den svenska staten betalar de utländska vittnen som man kallar.
Citera
2020-06-08, 16:35
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo. Kolla lite bakåt i tråden (mina tankar i punktvis bl a) - VILKEN granne såg detta vittne genom dörrhålet? MGM eller ngn annan? osv. Återfinns i tråden idag.
Dagens vittne berättade ingenting om dörrhålet. Han var på väg att komma ut från lägenheten.

Citat:

Hampus Eklund - 15:12

"Det var någon som gallskriker, sen lite lugnare, sen skrik igen.", beskriver han skriket som. Det ska ha pågått i ungefär fem minuter.

Profilbild för Hampus Eklund
Hampus Eklund - 15:13

Han säger att han hört skrik tidigare men att det var lite värre den här gången. "Jag hörde hennes röst hur hon skrek". "Jag hör mest henne men det kan vara någon mer".

Hampus Eklund - 15:14

"Det var ett jätteskrikande som höll på."

Hampus Eklund - 15:15

När han tänkte gå ut från lägenheten såg han en granne som var på väg att gå upp. "Då blev det helt knäpptyst:"

Citera
2020-06-08, 16:40
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Vet ej. Jag läser dagens förhör via Bohusläningen, där stod inget om dörrhålet.
Citera
2020-06-08, 16:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror droid programet har ett eget räknesätt. Om man tittar på papprets sidor stämmer det

He,he,he - Hmm vad är "droidsystemet"? Såg igår att det finns en svart ruta ovanför den nerladdade FUP:en - som jag tog ner i PDF-form. Den gav ETT slags sidnummer - medan sidorna i sig självt i FUP återfinns i FUP strax upptill i högerkant på PDF:en och då direkt under den översta vita med inramade i svart texten om Dnr och datum.

När det stod t ex sid 233 i FUP kanske det syntes i datorns svarta rektangulära sidhänvisning ett par sidor framåt t ex 235-236 osv. Det är inte kompatibelt i varje fall ...
Citera
2020-06-08, 16:45
Medlem
Ska bli intressant att se hur vittnesmålet med granne G*ran ser ut imorgon som vid polisförhör påstod sig vara SÄKER på att skriken kommit efter 20:30 då han hade sett CIS (som sänts 20:00-20:30), vilket inte stämmer överens med dagens vittnesmål med granne P*ter som påstår att skriken var runt 18:00. För att få rätsida på saker så är det även G*ran som P*ter ser röra sig uppåt i trapphuset.
Hoppas innerligt att Åklagare kollat igenom TV-tablå för 14 nov, då CIS inte sänts 20:00 denna dag utan har gått 17:00-18:00 samt 21-22.

G*rans vittnesmål kan förstöra tidsramen helt, då MGM inte var hemma då han hört skriken..
Senast redigerad av deeada 2020-06-08 kl. 16:48.
Citera
2020-06-08, 16:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Dagens vittne berättade ingenting om dörrhålet. Han var på väg att komma ut från lägenheten.

Nej. Jag pratar om grannen som blev väckt av sina barn som var förskräckta. Han kikade genom dörrhålet och det var grovt mellan tiden kl 17 - 19. Läs igen vad jag skrivit om och kolla P4:s rapportering av Frida - så förstår du vad jag syftar på.
Citera
2020-06-08, 16:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Vet ej. Jag läser dagens förhör via Bohusläningen, där stod inget om dörrhålet.

Har svarat på detta nyss. Jag följde P4:s rapportering och har svarat (nyss) just detta till dig!
Citera
2020-06-08, 16:48
Medlem
Citat:
He,he,he - Hmm vad är "droidsystemet"? Såg igår att det finns en svart ruta ovanför den nerladdade FUP:en - som jag tog ner i PDF-form. Den gav ETT slags sidnummer - medan sidorna i sig självt i FUP återfinns i FUP strax upptill i högerkant på PDF:en och då direkt under den översta vita med inramade i svart texten om Dnr och datum.

När det stod t ex sid 233 i FUP kanske det syntes i datorns svarta rektangulära sidhänvisning ett par sidor framåt t ex 235-236 osv. Det är inte kompatibelt i varje fall ...
Vad det handlar om är att fupen inte är numrerad de första sidorna på innehållsförteckningen. I just denna fup börjar numreringen på "tidslinjen". Dvs på söksidan 12, vilken är fupens pdf sid 1. Vill man ex komma till fupens sid 100, så får man i sökrutan skriva 112.
Citera
2020-06-08, 16:50
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
HÅLLER 100% med er.

Men BETÄNK: T*Sh*o har faktiskt i praktiken redan ERKÄNT!!! Han säger "NI" kommer aldrig hitta Wilma!! HUR kan han veta det om han inte är bombsäker på att kroppen är förstörd för alltid../ sopförbränningen?/ Dessutom talar han om NI...inte VI...Där finns ju en tydlig undermening....

Hoppas de låser in den skiten!!!!
Varför frågade de inte ut den misstänkte gärningsmannen i rätttegången vad han menade med sitt uttryck? tycker de gör grova missar i denna rättegång .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in