2020-07-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Passen kan ju ha legat i väskan sedan länge, det kanske inte var något som upptäcktes när huvudet placerades i väskan. En bra förvaringsplats för passen helt enkelt, då hittar man dem snabbt när det är dags att resa. Att det låg en mobil där också kan bero på att man tänker sig ha en äldre mobil med sig på en resa pga stöldrisk. Tänker att passen och mobilen inte har någon koppling till att huvudet placerades där.
Eftersom passet var Wilmas enda id-handling så skulle hon inte låtit det ligga i en resväska för att "hitta det snabbt". Det hade hon alltid med sig. Passet är placerat där av T efter mordet.
Citera
2020-07-28, 09:12
Medlem
Eller så skyller han på kinesiska maffian som den där tokiga svennen gjorde och kommer undan.
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Döms han i Hovrätten så blir rubriceringen grov misshandel och vållande till annans död (vilket är åklagarens alternativyrkande) samt brott mot griftefriden. Blir svårt att ducka fällande dom helt.

Det här är ett svagt indiciemål gällande mord. Man har inte kunnat fastställa någon dödsorsak och då finns det givetvis alltid utrymme för alternativa händelseförlopp som ett skickligt försvar kan presentera.

Tishko får göra som Abbe och kalla in det tunga artilleriet Hanna Lindblom. Hon löser det.
Citera
2020-07-28, 09:24
Medlem
kirugumis avatar
Förlåt, jag har inte hängt med i tråden.
Tror man att Wilma styckats för förflyttning eller lutar det åt att hon är hel ( förutom huvudet)?
Min förhoppning är att hans medfångar kommer bearbeta ordentligt honom för att få fram vart hon är.
Citera
2020-07-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Döms han i Hovrätten så blir rubriceringen grov misshandel och vållande till annans död (vilket är åklagarens alternativyrkande) samt brott mot griftefriden. Blir svårt att ducka fällande dom helt.

Det här är ett svagt indiciemål gällande mord. Man har inte kunnat fastställa någon dödsorsak och då finns det givetvis alltid utrymme för alternativa händelseförlopp som ett skickligt försvar kan presentera.

Tishko får göra som Abbe och kalla in det tunga artilleriet Hanna Lindblom. Hon löser det.
Skillnaden här är att gm haft bo’s huvud i sin bostad.
+ en rad andra indicier. Hade han som Mats Alm gömt hela kroppen i det fria han gått fri. Nu har man hittat både brottsplats och likdelar hemma hos gm. Han är även beslagen med lögn, så det blir ett väldigt pysslande om han skall gå fri. Hittas det ytterligare kroppsdelar så lär han sitta som i ett skruvstäd oavsett historia.
Citera
2020-07-28, 09:31
Medlem
WARRIORS-1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Tror man att Wilma styckats för förflyttning eller lutar det åt att hon är hel ( förutom huvudet)?
Min förhoppning är att hans medfångar kommer bearbeta ordentligt honom för att få fram vart hon är.

Må någon sätta ut en skaplig belöning till den eller de som lyckas få ur mördaren var han gjort med övriga kroppen. Fångar brukar ju lätt ramla i duschen eller bara råkar springa in i en dörr det bör vara en lätt sak att få ur honom!
Citera
2020-07-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi

I domen står det att hon har styckats! Så jag antar att resten av kroppen är styckad
Citera
2020-07-28, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
I domen står det att hon har styckats! Så jag antar att resten av kroppen är styckad
Han har ju avskiljt huvudet från kroppen, så styckning är ju konstaterat. Hur han gjort med resten av kroppen vet man ju inte.
Citera
2020-07-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har ju avskiljt huvudet från kroppen, så styckning är ju konstaterat. Hur han gjort med resten av kroppen vet man ju inte.

Det har du rätt i!
Citera
2020-07-28, 09:54
Medlem
Han får säkert en massa tjejer i fängelset.
Starkt för kortat straff.
Flyttar tillbaka till kurdistan och tvangsgifter sig med en fattig tjej.
Slutet gott!
Citera
2020-07-28, 10:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George.Floyd
Givetvis är hans bakgrund med kurdisk hederskultur relevant. Eller tror du på allvar att vilken frisk 23-årig svensk som helst hade gjort så här?

Så är det ju. Undrar vad som hände med hans riktiga mamma innan pappan flydde till Sverige med nya frun. Blev hon hedersmördad tro? Reagerar alltid på när män kommer till Sverige med barn som saknar mamma. Oftast har mannen lämnat mamman och tagit barnet mot hennes vilja eftersom muslimsk lag är sådan vid skilsmässa. Så sorgligt.

Kurder är riktigt riktigt sjuka hedersmässigt så det sitter nog i generna.
Citera
2020-07-28, 10:06
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George.Floyd
Givetvis är hans bakgrund med kurdisk hederskultur relevant. Eller tror du på allvar att vilken frisk 23-årig svensk som helst hade gjort så här?
Hur var det med Billy som mördade sin ex flickvän? Han styckade visserligen inte henne men det är fortfarande en likadan händelse...Han är/var väl ”frisk”?
Äganderätten av sina flickvänner som de tror de har är förödande oavsett ursprung.
Citera
2020-07-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Han får säkert en massa tjejer i fängelset.
Starkt för kortat straff.
Flyttar tillbaka till kurdistan och tvangsgifter sig med en fattig tjej.
Slutet gott!

Näe, eftersom anstalterna är uppdelade utifrån kön, han kommer bara hamna på anstalt för män. Sen är det väl inget som hindrar att tjejer skriver brev till han hm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in