2020-06-08, 15:31
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vike22
Tack, vet du vilken tid det var? Har inte tillgång till FUP:en tyvärr.
18.48 på Eurokiosk
Citera
2020-06-08, 15:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det ringde inte polisen iallafall när de hörde de höga skriken kanske detta mord hade kunnat stoppas men nybörjare det försent att ringa.

Typiskt och MYCKET skrämmande "svenskt" beteende - man ska inte lägga sig i ... Tvi Vale
Citera
2020-06-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Typiskt och MYCKET skrämmande "svenskt" beteende - man ska inte lägga sig i ... Tvi Vale
Visst är det så. Man vill inte lägga sig i. Hänsyn till individens integritet är grundmurad i oss. Man SKA larma.
Citera
2020-06-08, 15:37
Medlem
Den här grannen som vittnade nu. Var det den grannen som påstod att han hörde skriken innan han skulle till jobbet? Runt 22.00-tiden?
Citera
2020-06-08, 15:40
Medlem
Horrorgrams avatar
Rörigt och uselt förhör idag.

Den där kusinen backar ju bara T och ändrar sin historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den här grannen som vittnade nu. Var det den grannen som påstod att han hörde skriken innan han skulle till jobbet? Runt 22.00-tiden?
P är grannen med dottern. G han som gick till jobbet efter 22.
Citera
Medlem
Citat:

Nej, det är Göran som påstod det. Idag var det grannen snett under som hade tagit en tupplur runt 17tiden och väcktes av sina rädda barn som hörde skriken.
Citera
2020-06-08, 15:43
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Den totala tystnaden efter... kan det ha kommit fram en kniv där och stuckit ihjäl henne?
För att skrika så länge måste hon haft mycket kraft kvar men varit på det klara med att det var livsfara. Ja, möjligen dödad med kniv snabbt efter att han inser att han krossat ansiktet/ huvudet. Men jag är inte helt säker på att hon var död när han lämnade lägenheten. Ingen kanske vet. När det blev tyst var hon sannolikt medvetslös.
Citera
2020-06-08, 15:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Personligen tror jag den grannen har tagit fel på tiden. Det finns väl 2-3 st som hört bråk/skrik vid dryga 18-tiden? Och så EN som tror att det varit vid 22-tiden? Hmm ...

Märkligt att polisen inte ordentligt har vare sig delgivits av dessa vittnen (samtliga) om mobiler dvs sms och samtal/TV-program/datorer - alltså tider och klockslag - inte bra.

- - -

Fastighetsskötaren (portvakten) verkar vara ett skapligt vittne (trots antaganden om att ha SETT MGM i tidigare förhör ca November- men ärligt idag har sagt: Nej jag antog ... att det var MGM ... men jag SÅG honom inte!) då portis verkar ta mycket noga/seriöst i sina sysslor = hans "hem" (arbetsplats) = hans "borg" och i att vara duktig i det.

Dvs en person som tar sitt arbete på allvar, ser sig som viktig (ja det är h*n) och tar hand "om allt" och ser mycket men inte muttrar om det till andra - kanske enbart muttrar lite när h*n kommer hem till partnern eller nära vän! Ni vet nog vad jag menar.
Senast redigerad av CS128 2020-06-08 kl. 15:50.
Citera
2020-06-08, 15:45
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Nej, den gubben kollade NCI (eller vad det heter). Den här hade småbarn som skulle sova långt före 22.
Citera
2020-06-08, 15:49
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Okej - trodde inte du hade läst den.

Dessa lås är så gott som omöjliga att bryta sig in i ... och OM någon hade gjort det så hade det synts.

Bevakning? Nej. Finns inte personal inom polisen för det - möjligen spaning med civilpolis. Vid tillfället fanns ingen anledning till det och det har inte skrivits om heller i FUP.

Deras lås ÄR inte något som någon hittills iaf - har lyckats forcera. Då hade det blivit skandal (på riktigt!) inom rättsväsendet om polisens plomberingar kan forceras ...

ENBART rättsväsendets personal (och de går INTE in själva heller utan minst 2 st) har varit inne i lägenheten (det kan man läsa om i FUP) när de har gjort besök i lägenheten: hämtat post och gjort tekniska undersökningar. Har verkligen läst om detta hur de har gått in, orsaker etc och vilken personal (poliser, tekniker) som har deltagit i besöken sedan den 19 november - då dörren låstes.

Jag kanske var otydlig. Jag menar inte att någon HAR brutit sig in, eller försökt. Jag menar att om Ts eventuella kumpan/er vetat att väskan med huvudet var där, men att polisen inte funnit den, då hade de kunnat föra ut den och ta bort ytterligare ett mycket graverande bevis. Ja, det är svårt för dem att veta att polisen i det läget inte hittat/öppnat väskan så det skulle varit förenat med mycket hög risk att försöka föra ut den.

Långsökt, absolut, men jag tror ingen annan än T kände till att väskan var kvar i lägenheten.
Citera
2020-06-08, 15:52
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Tror du de skulle tala "illa" om honom då? Han kan ju sänka dom fullständigt när han läst fupen och vet vad dom sagt. Nja, jag tror inte dom hjälpt honom. Jag tror de talar sanning. Det är nog inte så många som är sugna på att hjälpa andra med mord - även om vi kanske vill tro det. Jag tror inte han haft nån hjälp överhuvudtaget faktiskt. Förutom föräldrarna - och jag är inte säker på att ens de är inblandade.

Jäkla sörja detta.
Ja, nu blev det ju inte så, de hade väl inte nått att komma med till MGMs nackdel. Så mina misstankar kvarstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in