Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Den här grannen som vittnade nu. Var det den grannen som påstod att han hörde skriken innan han skulle till jobbet? Runt 22.00-tiden?
Personligen tror jag den grannen har tagit fel på tiden. Det finns väl 2-3 st som hört bråk/skrik vid dryga 18-tiden? Och så EN som tror att det varit vid 22-tiden? Hmm ...
Märkligt att polisen inte ordentligt har vare sig delgivits av dessa vittnen (samtliga) om mobiler dvs sms och samtal/TV-program/datorer - alltså tider och klockslag - inte bra.
- - -
Fastighetsskötaren (portvakten) verkar vara ett skapligt vittne (trots antaganden om att ha SETT MGM i tidigare förhör ca November- men ärligt idag har sagt: Nej jag antog ... att det var MGM ... men jag SÅG honom inte!) då portis verkar ta mycket noga/seriöst i sina sysslor = hans "hem" (arbetsplats) = hans "borg" och i att vara duktig i det.
Dvs en person som tar sitt arbete på allvar, ser sig som viktig (ja det är h*n) och tar hand "om allt" och ser mycket men inte muttrar om det till andra - kanske enbart muttrar lite när h*n kommer hem till partnern eller nära vän! Ni vet nog vad jag menar.