2020-06-08, 14:34
Medlem
arbetets avatar
Nu har vi plana kurvor!
/.../Johanna Sandwall, krisberedskapschef på Socialstyrelsen, berättar att totalt 552 patienter får iva-vård just nu. Av dem har 298 covid-19.

– Vi har en ganska plan kurva just nu, säger hon.
https://www.svd.se/folkhalsomyndigheten-haller-presstraff-g8tu
Citera
2020-06-08, 14:35
Medlem
Visst vi dör i en masse nu. Men det verkar ju inte bli värre av att vi lever exakt som vanligt. Så vi kan ju nästan lika gärna fortsätta som vi gör. Eller kommer vi få se en explosion kring midsommar?
Citera
2020-06-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu har vi plana kurvor!
/.../Johanna Sandwall, krisberedskapschef på Socialstyrelsen, berättar att totalt 552 patienter får iva-vård just nu. Av dem har 298 covid-19.

– Vi har en ganska plan kurva just nu, säger hon.
https://www.svd.se/folkhalsomyndigheten-haller-presstraff-g8tu

Vafan den ska väl ner eller?
Citera
2020-06-08, 14:37
Medlem
Innan jag stänger ned kollade jag platz.se och där är noteringen hela 4726 och det anges som 33 nya döda. Det är ingen bra notering, det brukar bli minst en uppdatering till innan dygnsvilan. Man säger också att antalet på IVA är 299 så det ser inte helt bra ut där heller. Men jag drar inga säkra slutsatser, bara att detta är långt ifrån över och att Sverige är hårt drabbat.
Borde inte regeringen avsätta generaldirektören för FHM. Han har uppträtt stöddigt och inte visat någon minsta ödmjukhet.
Citera
2020-06-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Har du varit på stan någonting det senaste?
Om du missat att folk fullständigt skiter i det mesta är ganska tydligt. Att det då fortsätter minska, kan inte bara tillskrivas restriktioner..

Det är sant, det kan bero på annat också. Till exempel att viruset muterar till en lindrigare form men restriktionerna kan också hållas av de som behöver det mest, alltså de som har störst risk att inte överleva. I visst mån.
Citera
2020-06-08, 14:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag menade såklart Gymnasiet eftersom jag pratar om studenter
Du skrev högstadieskola utanför mig?
Citera
2020-06-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hur många i vårdpersonalen har avlidit i corona i Sverige?
Va 4 sist jag kollade. Någon som har färska siffror?

Tror inte Nån avlidit pga c19
Det dog en syster men det visade sig hon hade andra problem så det va förmodligen inte pga c19
Citera
2020-06-08, 14:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Då tyder detta på att det inte är "rasen" som påverkar risken att drabbas hårdare av covid-19.

Snarare att vissa folkgrupper har en kultur som underlättar för snabbare smittspridning (och kanske även har en sämre folkhälsa som grupp betraktat.)

Socioekonomi har alltid styrt vilka grupper som drabbas värst av farsoter.
Eller D-vitaminnivåer. Hudfärg och påklädnad som faktorer.

Wow, det där lät nästan lite rasistiskt men så är det och det är det man bör kolla.
Citera
2020-06-08, 14:42
Medlem
Rapporterades ytterligare 35 döda personer i covid-19 idag.

Det är den högsta måndagssiffran på 5 veckor !!
Citera
2020-06-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
35 döda en måndag är ganska mycket. Väldigt ryckig rapportering. Jag räknar kallt med c:a 35 döda i morgon igen och sedan smäller man till med att ta in eftersläpningar eller klumpredovisning, troligen på onsdag. 5000 döda kan vi räkna med den 17:e men jag begär lite anstånd för att se över beräkningarna lite bättre. Detta är segt, detta är deprimerande men jag lever på hoppet att viruset anpassar sig och blir snällare.

Klart det blir snällare alla virus anpassar sej och blir snällare....
Viruset tjänar inget på att förgöra människan
Citera
2020-06-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Oroväckande.. nu med dessa idiotiska demonstrationer som polisen/regeringen godkänt så lär det inte bli bättre heller.
Och så modetrenden med poliser som skall ställa sig på knä framför brottslingarna
Citera
2020-06-08, 14:45
Medlem
Kursen har inte gått ner på veckor. Förstår inte varför de inte tar till åtgärder. De bara står och tittar på medan folk dör. Jävla idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in