2020-06-08, 10:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon kanske blev deprimerad och sjukskriven av osäkerheten och oron när hon misstänkte att SD var konstant otrogen?
HD spelar nog inte sjuk men det är mycket troligt att SD överdriver hennes sjukdom och depression.

Nu fantiserar du igen. Om du brydde dig om
att läsa FUP så skulle du se att det finns
många vänner till HD som bekräftar hur sjuk
och deprimerad hon var.
Citera
2020-06-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag hade också sett fram emot att höra MT berätta, men jag tror inte att hon är hörd i rättegången.
Jag antar att det helt enkelt beror på att HD är avskriven.
(Jag lutar numera åt att MT trots allt minns fel angående tidpunkten då HD berättar.)
HD finns i ljudfilerna. Hon låter stark och tvekar inte i svaren. Fråga mig bara inte vilket avsnitt.
Citera
2020-06-08, 11:08
Medlem
Citat:
Jag hade också sett fram emot att höra MT berätta, men jag tror inte att hon är hörd i rättegången.
Jag antar att det helt enkelt beror på att HD är avskriven.
(Jag lutar numera åt att MT trots allt minns fel angående tidpunkten då HD berättar.)
OK. Jag har bara läst i FUPet. Minns jag rätt kom hennes vittnesmål in rätt sent. Typ september 2018. Tidigare var jag rätt säker på att hon hade rätt angående tidpunkt, men nu tänker jag att HD då skulle uttryckt sig luddigare om hur hon fått höra om försvinnandet och inte sagt att pappan ringde. Sedan stämmer det säkert med vad hon sa i övrigt ,(Hoppas hon är död, typ) Det skrev ju HD till Sillen också. Och både MT och Sill reagerade på det. Jag har tolkat det som att HD inte var med på BP, eftersom hon borde varit säker på att LW var död då. Men.... något bevis kan det verkligen inte tas som.
Citera
2020-06-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HD finns i ljudfilerna. Hon låter stark och tvekar inte i svaren. Fråga mig bara inte vilket avsnitt.
Avsnitt 34 är HD. Och jag håller med om att hon låter nästan litet attackerande. Precis som sin far och JG mot åklagaren.
Citera
2020-06-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon kanske blev deprimerad och sjukskriven av osäkerheten och oron när hon misstänkte att SD var konstant otrogen?
HD spelar nog inte sjuk men det är mycket troligt att SD överdriver hennes sjukdom och depression.
Det verkar sannolikt att SDs beteende tog ner hennes mående. Sedan (borde) SD vara den ende som upplevde vilka konsekvenser det fick för det sexuella samlivet dem emellan. Och det var ju det han hittade en egen (antagligen) lösning på.
SD säger i TR ( om jag minns rätt) att läkare inte kunde lova att HD någonsin skulle bli frisk. Det är säkert sant på ngt plan, (kanske finns risk och fortsatt känslighet mm) men han övertolkade nog det.
Citera
2020-06-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Avsnitt 34 är HD. Och jag håller med om att hon låter nästan litet attackerande. Precis som sin far och JG mot åklagaren.
Precis, hon verkar känslokall och styrd av SD samma med de andra två, de är styrda av Stefan, JG och HD s pappa.
De här tre vet nog mer än vad som kom fram i rättegången känns det som.
Citera
2020-06-08, 11:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
OK. Jag har bara läst i FUPet. Minns jag rätt kom hennes vittnesmål in rätt sent. Typ september 2018. Tidigare var jag rätt säker på att hon hade rätt angående tidpunkt, men nu tänker jag att HD då skulle uttryckt sig luddigare om hur hon fått höra om försvinnandet och inte sagt att pappan ringde. Sedan stämmer det säkert med vad hon sa i övrigt ,(Hoppas hon är död, typ) Det skrev ju HD till Sillen också. Och både MT och Sill reagerade på det. Jag har tolkat det som att HD inte var med på BP, eftersom hon borde varit säker på att LW var död då. Men.... något bevis kan det verkligen inte tas som.
Nu lyssnat igenom det jag kanske ej hört tidigare (en del är faktiskt dubbletter) och MT är inte med.
HD finns att lyssna på del 34.
Det där med ”pappan” gör att jag lutar åt att MT misstar sej på tiden.
Citera
2020-06-08, 11:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du kan fråga mej - del 34 😁

Jag noterar att hon, liksom även SD och JG, frekvent använder uttrycket ”där o då” som ett slags förklaring på de inbland mycket konstiga valen man gjort.

Tvåa på avsnittet.
Citera
2020-06-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nu fantiserar du igen. Om du brydde dig om
att läsa FUP så skulle du se att det finns
många vänner till HD som bekräftar hur sjuk
och deprimerad hon var.

S tyckte H var söt att se på, men den tidigare H skulle aldrig komma igen, typ ngt liknande sa han i rätten. Det kanske beror på att H inte hela tiden var så sjuk som han ville tro? Hon spelade sjuk för att hon var totalt osugen på sex med en dalkullaman med pipig röst som valde att vara notoriskt otrogen med pastorn som vigde dem? De flesta kvinnor förstår nog om hon fick avsmak och vissa psykiska besvär av S.

Sen H träffade fiskegubben, bestämde sig för att flytta/skiljas och efter L mördades ser hon ut att ha fått ordentligt med livsglädje och energi till max. Åtminstone när det gäller burkletning i parti och minut.
Hennes röst lät näpsigt kraftfull i rätten och det tidigare deprimerade tillståndet verkar vara puts väck.
Hon sa i förhör att hon varit intim med andra än S både före, under och efter äktenskapet. L skrattade åt S när han inte trodde att H hade sex med sillgubben. Först hade han lurat kvinnorna i åratal och sen lurade dem honom. Snacka om att bli dragen vid näsan. Det kostade L livet, men kunde lika gärna hänt H? Nej, hon behövdes för hjälp ekonomiskt och med stöttning av fortsatta strösseltukter med den bångstyriga stora dottern? Två år har passerat, så W kan ha blivit lika bestämd som T.
Citera
2020-06-08, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ligger lite efter i läsningen eftersom jag lyssnat igenom hela rättegången nu.

Det som framgick med (o)önskvärd tydlighet är att ytterligare en försumlighet/misstag/otur satt käppar i hjulet för att sätta dit GM. Det är att it-forensikern (som ej är PW) berättar om att han (efter alltför lång tid) plötsligt ser att det skett en inloggning på LW:s dator morgonen 15/5.

Hade det upptäckts tidigare hade man kunnat kolla vem som gjort det.

Det är som att det gått troll i hela fallet!

I det fallet, med teknikern som upptäckte inloggningen, kanske det inte handlar om försumlighet? Inget jag vet eftersom jag inte vet hur det går till med att samla in data från olika tekniska enheter.

Jag kan tänka mig att fokus i första hand ligger på andra sker, som att fokusera på att få ihop kommunikationen, analyserar den, se om det går att återskapa något osv.

Efter en tid förstod vem man hade att göra med och började fundera över om inte det hade raderats på Lenas konto, och hur kan det ha gått till?

Inte så vanligt att man har att göra med denna typ av förslagen gm heller. Lite av Arbogakvinnan sa MV.
Citera
2020-06-08, 13:48
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S tyckte H var söt att se på, men den tidigare H skulle aldrig komma igen, typ ngt liknande sa han i rätten. Det kanske beror på att H inte hela tiden var så sjuk som han ville tro? Hon spelade sjuk för att hon var totalt osugen på sex med en dalkullaman med pipig röst som valde att vara notoriskt otrogen med pastorn som vigde dem? De flesta kvinnor förstår nog om hon fick avsmak och vissa psykiska besvär av S.

Sen H träffade fiskegubben, bestämde sig för att flytta/skiljas och efter L mördades ser hon ut att ha fått ordentligt med livsglädje och energi till max. Åtminstone när det gäller burkletning i parti och minut.
Hennes röst lät näpsigt kraftfull i rätten och det tidigare deprimerade tillståndet verkar vara puts väck.
Hon sa i förhör att hon varit intim med andra än S både före, under och efter äktenskapet. L skrattade åt S när han inte trodde att H hade sex med sillgubben. Först hade han lurat kvinnorna i åratal och sen lurade dem honom. Snacka om att bli dragen vid näsan. Det kostade L livet, men kunde lika gärna hänt H? Nej, hon behövdes för hjälp ekonomiskt och med stöttning av fortsatta strösseltukter med den bångstyriga stora dottern? Två år har passerat, så W kan ha blivit lika bestämd som T.
Snygg summering! Det där sista är nog det som skrämmer mig mest med denna historia nu. Hur fan kommer döttrarna ha det om Stefan frias igen? Hur fan har de det nu? Hanna gör väl inget annat än leta burkar och skriva här. Är de hos morföräldrarna mest kanske? Det lär ju va lite sisådär också iofs, eftersom åtminstone SOA stöttar Stefan fullt ut..
Citera
2020-06-08, 14:04
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Snygg summering! Det där sista är nog det som skrämmer mig mest med denna historia nu. Hur fan kommer döttrarna ha det om Stefan frias igen? Hur fan har de det nu? Hanna gör väl inget annat än leta burkar och skriva här. Är de hos morföräldrarna mest kanske? Det lär ju va lite sisådär också iofs, eftersom åtminstone SOA stöttar Stefan fullt ut..

Frias han i Hovrätten får man bara erkänna att Steffe ponken har lyckats genomföra det perfekta mordet. + att han fick god hjälp av Örebro poliskår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in