Citat:
Ursprungligen postat av
pittsmurfen2000
Ja precis så. Det är helt jävla sinnessjukt att de tror sig kunna påverka folk till att tycka Lena förtjänade det och att tråden då ska dö ut eller vadå? Haha idioti, bara att scrolla förbi! Skrämmande ihärdighet dock.
Jag tror inte Jerry är många månader ifrån sammanbrottet. En till lång mörk vinter klarar han nog inte

Det är nog också en slags självterapi, de rättfärdigar det de gjort genom att förminska och förnedra LW. Det är faktiskt lite roligt att tänka på hur de jobbar dygnet runt i skift för att försöka banka in sina lögner i tråden men de har också länge lyckats ganska bra tycker jag. Men när man börjar skala av alla påståenden och trådsanningar så blir det svårt. Det gäller att spåra tillbaks varenda påstått fakta och se om det verkligen kan bekräftas med trovärdiga källor. HD som offer, hur länge var till exempel jag själv inte övertygad om den "sanningen"....suck...jag skulle påstå att den kommer från antagandet att SD är narcissist och man har sedan läst på om narcissister och hur de påverkar sin omgivning. Sedan har man antagit att HD är ett offer för SDs manipulation. Ju mer man sätter sig in i det som går att granska mer objektivt ju mindre sant framstår det tills inget finns kvar att backa upp det påståendet. Förutom att mängder med konton fortsätter att mata ut den föreställningen. Alla är säkert inte en del av
den inre kretsen, många upprepar antagligen bara det de redan kommit att betrakta som fakta efter att ha läst det hundratals gånger. Och jag påstår inte alls att jag själv är först, när jag kollat tillbaks i tråden så har jag hittat flera andra som vid olika tillfällen tagit upp alla dessa antaganden och ifrågasatt och rotat i skiten.
JG borde passa sig för att åka ut på utflykter ensam med de misstänkta men det kanske han redan gör. Eller så har de väldigt starka hållhakar på honom som garanterar hans tystnad. Eller så vet han helt enkelt inte tillräckligt mycket för att utgöra ett hot. Tycker lite synd om honom om han inte är inblandad i själva mordet, han är nog ordentligt bearbetad av Ds efter flera års manipulation och maktspel och sen har han nog en ganska vek karaktär till att börja med som gjorde att han sögs in djupare och djupare i SDs och HDs kontroll. Av vad man läst är det ingen lätt sak att frigöra sig från men han borde börja med noll kontakt med personer i
den inre kretsen
Tänkte försöka etablera det uttrycket,
den inre kretsen