2020-06-07, 19:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Just det. HD har gjort så mycket fel att det inte går att bortse från att hon bär skuld till att fallet är svårlösligt. Och den skit som kastas på HD har hon tjänat ihop till många gånger om. Det är HD som riktar strålkastarna mot sig själv på det sätt som hon agerar.
Oftast tror jag att HD är medskyldig till mordet.

Ibland börjar jag tvivla och funderar på om hon verkligen bara kan vara ett offer.
Då känner jag verkligen medlidande med vad hon utsatts för av SD men också här i tråden.

Men du har verkligen rätt.
Oavsett om hon är skyldig eller inte så har hon själv dragit på sig vad som skrivs här genom sitt eget agerande.
Citera
2020-06-07, 20:16
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om HD hade känt till att LW:s och SD:s relation fortsatte så skulle inte LW ha haft något att hota SD med.

Vet vi att LW har hotat SD med att avslöja affären? Finns det dokumenterat i fup att LW hotar SD med detta? Det kan inte vara ännu en lögn planterad av inre kretsen? Och även om hon gjort det så blir det lite tragikomiskt om man samtidigt tänker sig att HD redan vet om allt. Man skulle vilja veta vad det sista var som LW triumferade med i nån chatt där hon ansåg sig vunnit övertaget, jag tror det handlar om förskingrade pengar från geocachebluffar och/eller andra stölder. Kanske för att finansiera den långa USA-resan, inte billigt att vistas där så länge och fylla upp tiden med aktiviteter. Var det 6 veckor som de planerat att resa runt där och leta burkar?....ständigt dessa patetiska burkar
Citera
2020-06-07, 20:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja du kan ha helt rätt här men jag vill ändå lämna öppet för att HD kände till i alla fall den andra vändan SD-LW, alltså tiden efter första avslöjandet 2017. För om man tänker efter: När hävdar HD att hon fick reda på att förhållandet hade fortsatt trots allt? Jag vill säga att det är när LW sitter i timmar och berättar om blodsexet men om det är HDs story så kan vi väl alla vara överens om att blodsex-historien är falsk och då saknas väl ett datum för detta avslöjande om affär version2? Jag tror att tiden vintern 2017 - maj 2018 är en tid då nedbrytande manipulation riktas mot LW av både SD och HD där HD är den drivande som vill klämma åt LW riktigt jävla ordentligt. Hot mot hennes liv, hot mot hennes barns liv, hot and Cold-taktiker och annat skit som HD genom sin skamsne nickedocka SD bedriver med hård kraft mot LW.

Ditt citat om Hell has no fury like a scorned woman passar väl på LW i högsta grad? LWs pastorskollega SA säger ju i förhör att han tyckte det var rent obehagligt hur LW uttryckte sig i nedsättande termer om HD de gånger hon besökte honom i Stockholm. Det är alltså en person som i grunden gillar LW men alltså reagerar på att hon talar illa om någon på ett fult sätt, alltså inte bara kläcker ur sig att hon retar sig på den personen för något som folk kan reta sig på sådär vardagligt. När en pastor säger att en vän tillika kollega uttrycker sig obehagligt så verkar det vara mer än en överkänslighet inför någon annan. Mellan tummen och pekfingret gissar jag att SA hade uppfattning att hon ljög och obefogat ansåg sig som bättre och finare människa än kvinnan hon vigt och vars man hon låg med.

Detta alltså kvinnan som skulle till Norge med nya pojkvännen JH men ännu gick omkring i kjol med SDs spermafläckar.
Citera
2020-06-07, 20:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Tänk vad du kastar dynga omkring dig. "LW som påstår att han sagt detta." "LW... gav sig in hos UW mitt i natten och ställde sig och glodde på MH." LW.. berättar gråtande att han aldrig tagit ett enda beslut själv." "LW var nog beredd att gå ganska långt för att kontrollera såväl omgivningen och hur de förhåller sig till varandra i förekommande fall."

Och du beskyller andra för att inte ha några konkreta argument i fallet om mordet på LW. Du för fram rena spekulationer som du inte kan visa har någon som helst bäring i att visa vem som mördat LW. Attt komma med sådana här påståenden och tro att man kommer med argument som stödjer att SD är oskyldig... Jag finner inte ord.

Tack, då kanske man slipper dina infantila inlägg ett tag om du inte finner ord?

Att LW uppvisar stört beteende ansåg jag redan ganska tidigt. Diverse vittnesmål i bl. a FUP visade att hon var värre än jag trodde.
Att det varså jävligt mellan SD och LWbär de båda skuld för men jag tror knappast att LW lyckats kamoflera sina sämre sidor i alla andra relationer. UW har väl sett en del men där fanns gemensamma barn som hon kan förlora om hon spelat ut hela sitt register. Det kan funnits fnurror på tråden i andra relationer men kanske inte något vidare incitament att berätta det för dessa när de hörts. UW och SD är ju tvugna för de har varit involverade i konflikter med LW som finnsdiarieförda i myndigheters arkiv. Men någon annan kan väl gett sig fan på att hen inte ska dit, det ska inte bli något tjafsande hos polis soc eller whatever. Då är det ju tacksamt att inte finnas på konfliktradarn likt SD och UW.

Den där envisheten om att inte släppa taget och backa om någon inte vill "reda ut" något just för att det passade henne lär väl uppfattas som kränkande och störigt av fler än SD (och UW).

LW anmälde ju SD för ofredande för saker hon själv gjorde hos UW när han hade MH där, med grädde på moset, SD klev väl inte in hos LW när hon hade besök av andra herrar. Han nöjde sig med att vara Peeping Tom och glo genom fönstret, men vem vet, hon kanske missat i schemat till pojkvännerna och bjudit in SD på kladdkaka samtidigt som hon låg på soffan med MgL?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-07 kl. 20:48.
Citera
2020-06-07, 20:47
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ditt citat om Hell has no fury like a scorned woman passar väl på LW i högsta grad? LWs pastorskollega SA säger ju i förhör att han tyckte det var rent obehagligt hur LW uttryckte sig i nedsättande termer om HD de gånger hon besökte honom i Stockholm. Det är alltså en person som i grunden gillar LW men alltså reagerar på att hon talar illa om någon på ett fult sätt, alltså inte bara kläcker ur sig att hon retar sig på den personen för något som folk kan reta sig på sådär vardagligt. När en pastor säger att en vän tillika kollega uttrycker sig obehagligt så verkar det vara mer än en överkänslighet inför någon annan. Mellan tummen och pekfingret gissar jag att SA hade uppfattning att hon ljög och obefogat ansåg sig som bättre och finare människa än kvinnan hon vigt och vars man hon låg med.

Detta alltså kvinnan som skulle till Norge med nya pojkvännen JH men ännu gick omkring i kjol med SDs spermafläckar.

Du kanske kan klippa in förhöret från fup? Vore intressant att få höra vad för negativa saker LW hade att säga om HD men då vill man läsa det ur fup och inte få det återberättat av någon som kan tänkas skriva om det för att passa sina egna syften. Du verkar ha bra koll på just detta så det borde inte vara svårt för dig att hitta. Vad du anser dig förmögen till att gissa dig till är intressant men utan förhöret från fup blir det oanvändbart och givetvis också betraktat som möjlig falsk information. Om du inte orkar så kanske du kan skriva ner några siffror som hjälper till att hitta det du skriver om?

Tråkigt att du måste avsluta med att försöka förnedra mordoffret ännu en gång men du har väl dina dolda skäl. Spermafläckarna kan ha varit färska från mordnatten. Jag tror att LW sedan en tid tillbaks, okänt hur lång tid, hade slutat ligga med det patetiska vraket SD och insett att hon blivit manipulerad av paret från helvetet. Misstaget hon gjorde var nog att hon gett sig fan på att ge igen och sätta dit svinen så hårt hon kunde. Hon underskattade faran och fick ingen mer chans att dra sig ur deras onda sfär. Mycket tragiskt och ingen förnedring från sådana som dig och de andra i tråden kan solka ner hennes minne för de som verkligen kände henne. Inte heller för oss i tråden som känner sympati för henne och hennes familj och vill se något som liknar rättvisa drabba mördarna och deras medhjälpare. Livet är långt och karma is a bitch, som sagt ingen preskriptionstid för mord. Och det finns nog ett antal samveten som de utan behöver oroa sig över. Någon kommer snacka för eller senare, bara en tidsfråga......tick, tack

Senast redigerad av drunknar 2020-06-07 kl. 21:01.
Citera
2020-06-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
[/b]
Från Polismyndigheten Ö-bro län
Till F*lkatorp

Föreslagna vägar av Google:

via E20 Snabbaste rutten, normaltrafik: 24 min 22.8 km

via N*rrköpingsvägen: 25 min 20.0 km

via Östra B*ngatan och E20: 26 min 21.4 km

Förslaget är här E20 och 207:an övergår i N*rrköpingsvägen.

Istället för att köra via södra I*fartsleden för att komma in på E20, åker de upp mot Eurostop strax ovanför V*valla (om jag har förstått saken rätt) och svänger därefter av på E20. Det är en omväg som visserligen kan vara förståelig om SOA haft ett ärende till ex B*ggMax eller W*llys efter vägen. Eller att de avsåg att hämta upp något hos H.
I övrigt är E20 som vägval också det G. Maps föreslår som snabbaste rutt, trots längst väg.

Har egentligen ingen uppfattning ifall de redan här har haft misstankar om att LW hittats. Om H fått för sig att något hänt redan när hon befann sig på stationen och sedan bett SOA ta omvägen via V*valla - visst, men det är iså fall en spekulation. H kan ha varit rädd för avlyssning ja; ett förslag som låter trovärdigt i sammanhanget. Och SOA som precis har hämtat upp dottern känner av hennes mående och undviker att nämna avspärrningen. Får ö h t intrycket av en familj som lägger locket på och helst undviker känsliga ämnen; de hade ju annat att prata om enligt SOA.

Nu är det så att Folke*torp ligger mot Odensbacken och Google Maps föreslår absolut inte E20, men däremot till Folk*atorp Askersundstrakten.
Citera
2020-06-07, 21:14
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Mycket tragiskt och ingen förnedring från sådana som dig och de andra i tråden kan solka ner hennes minne för de som verkligen kände henne. Inte heller för oss i tråden som känner sympati för henne och hennes familj och vill se något som liknar rättvisa drabba mördarna och deras medhjälpare. Livet är långt och karma is a bitch, som sagt ingen preskriptionstid för mord. Och det finns nog ett antal samveten som de utan behöver oroa sig över. Någon kommer snacka för eller senare, bara en tidsfråga......tick, tack
Ja precis så. Det är helt jävla sinnessjukt att de tror sig kunna påverka folk till att tycka Lena förtjänade det och att tråden då ska dö ut eller vadå? Haha idioti, bara att scrolla förbi! Skrämmande ihärdighet dock.

Jag tror inte Jerry är många månader ifrån sammanbrottet. En till lång mörk vinter klarar han nog inte
Citera
2020-06-07, 21:34
Medlem
Citat:
Det finns ju en klar motsägelse där i den fetade delen av ditt inlägg. I ena fallet helt oacceptabelt, i det andra fallet accepterande av sillen. Detta passar inte in på en svartsjuk narcissist som jag ser det men det passar in med att HD och SD bedriver mindgames deluxe mot LW med syftet att bryta ned henne totalt.
Visst säger det emot varandra. Men det är ju SDs berättelse. Han säger emot sig själv hela tiden. Men det är inte åtalbart med lögner, emotsägelser etc. Många historier i fupen säger emot varandra - inkl säger emot det som LW säger till många av sina vänner och bekanta. Likaså HD som vidhåller att LW nästan blödde ihjäl sig medan SD tog tillbaka det i tingsrättsförhören - men hur skulle HD vetat det? De kunde ju inte prata sig samman längre.

Hela fupen är lögner, motsägelser, andra- och tredjehandsuppgifter. Svårt att få en röd tråd i det hela.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-07 kl. 21:37.
Citera
2020-06-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tack, då kanske man slipper dina infantila inlägg ett tag om du inte finner ord?

Att LW uppvisar stört beteende ansåg jag redan ganska tidigt. Diverse vittnesmål i bl. a FUP visade att hon var värre än jag trodde.
Att det varså jävligt mellan SD och LWbär de båda skuld för men jag tror knappast att LW lyckats kamoflera sina sämre sidor i alla andra relationer. UW har väl sett en del men där fanns gemensamma barn som hon kan förlora om hon spelat ut hela sitt register. Det kan funnits fnurror på tråden i andra relationer men kanske inte något vidare incitament att berätta det för dessa när de hörts. UW och SD är ju tvugna för de har varit involverade i konflikter med LW som finnsdiarieförda i myndigheters arkiv. Men någon annan kan väl gett sig fan på att hen inte ska dit, det ska inte bli något tjafsande hos polis soc eller whatever. Då är det ju tacksamt att inte finnas på konfliktradarn likt SD och UW.

Den där envisheten om att inte släppa taget och backa om någon inte vill "reda ut" något just för att det passade henne lär väl uppfattas som kränkande och störigt av fler än SD (och UW).

LW anmälde ju SD för ofredande för saker hon själv gjorde hos UW när han hade MH där, med grädde på moset, SD klev väl inte in hos LW när hon hade besök av andra herrar. Han nöjde sig med att vara Peeping Tom och glo genom fönstret, men vem vet, hon kanske missat i schemat till pojkvännerna och bjudit in SD på kladdkaka samtidigt som hon låg på soffan med MgL?

Vad är så ”infantilt" med mina inlägg? Att jag påpekar dina påståenden, gripna ur luften som jag nämnde i mitt förra inlägg, är ren gallimatias och som du försöker tuta i trådföljarna som en sanning (=trådsanning)? Så hellre sk "infantila" inlägg än dina fantasifulla påståenden som du inte vill bemöta. Ska jag behöva upprepa det du skrev?
Citera
2020-06-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Oftast tror jag att HD är medskyldig till mordet.

Ibland börjar jag tvivla och funderar på om hon verkligen bara kan vara ett offer.
Då känner jag verkligen medlidande med vad hon utsatts för av SD men också här i tråden.

Men du har verkligen rätt.
Oavsett om hon är skyldig eller inte så har hon själv dragit på sig vad som skrivs här genom sitt eget agerande.

Ja, man behöver inte ens vara fantasirik för att få med HD i ekvationen.
Precis som du säger har HD ett egenansvar då hon är vuxen. Och med den långa häktningstiden som SD underkastades borde ev. "förtrollningar" ha släppt och HD borde därmed ha kunnat bidragit till utredningen istället för att vägra svara på frågor eller 8mge sig med alla dessa sanslösa minnesluckor.

Men givetvis är det så att HD:s prestation i detta fall är att undanhålla avgörande detaljer i syfte att själv gå fri och/eller skydda annan person. Och det kommer hon lastas för av allmänheten då det är så uppenbart fejkat.
Citera
2020-06-07, 22:16
Medlem
Men hur stört man än må tycka att någon beter sig så berättigar det ändå inte ett mord!!! Det finns tre barn som har blivit av med sin mamma på ett vidrigt sätt. Dessutom på den yngstas födelsedag (vilket garanterat tillför ännu mer trauma förutom den enorma mängd de redan har).

Den som valde att mörda henne hade tusen andra valmöjligheter istället för att slå ihjäl henne, typ som att rätt och slätt bara bryta kontakten med henne, walk away? Den som mördade henne är feg, egoistisk, patetisk och är därmed mindre värd. Sen säger jag inte att SD gjorde det, för det har jag ingen aning om...men han passar garanterat in i alla dem kategorierna. Är det han eller HD då kan de gott leva med att de har förstört livet för 5 barn enbart för egen vinnings skull. Hela grejen är sjuk!
Citera
2020-06-07, 22:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nu är det så att Folke*torp ligger mot Odensbacken och Google Maps föreslår absolut inte E20, men däremot till Folk*atorp Askersundstrakten.
Tack för rättelsen; Folketorp ska alltså inte förväxlas med Folkatorp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in