2020-06-07, 23:07
Medlem
Menar du att bara en "rimlig förklaring finns" så behöver det därför inte vara särskilt anmärkningsvärt att spår saknas.

Så det kan finnas spår som inte har hittats då eftersom det kan finnas en rimlig förklaring på varför dom inte finns där??

Det som enbart ser fup som hela sanningen bör på allvar tänka om.
Vi har tex inte någon insyn i slasken.
Den tillsammans med fup skulle ge mycket mer svar om vad som har hänt W.
Man ska faktiskt inte utesluta saker eller teorier bara för det inte står i fup. Sedan om det är rimligt eller inte är en annan sak.
Citera
2020-06-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanken009
Ljungs Kyrka/kyrkogård ligger väl bra nära stationen i Ljungskile?
Glömde skriva med det i mitt ovanstående inlägg👍
Nej det är en bra bit att gå.
Citera
2020-06-07, 23:18
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag föredrar att utgå ifrån det som presenterats i FUP, precis som de flesta andra i tråden gör. Sen finns det många oklarheter där man kan spekulera fritt, men teknikerna är ganska tydliga i sina slutsatser på just de här punkterna.

Mer ovisshet råder kring det faktum att kroppen inte återfunnits. Många har lite svårt att se T göra allting helt själv, inklusive jag. Det är svårt att trolla bort en kropp överhuvudtaget.
Men det finns inga indikationer på att någon hjälpt till.
Tishko borde ju kommunicerat med en eventuell medhjälpare på något sätt. Det finns inga fingeravtryck, inga vittnen.

Anmärkningsvärt är väl att åklagaren försökte häkta föräldrarna (alltså, på sannolika skäl misstänkta för brott mot griftefriden och skyddande av brottsling). Men man lyckades inte. Den vidare utredningen gav ingenting.

Är det någon är det föräldrarna. Men som sagt, allt man har på dem är små mängder blod på solskyddet (lite märklig plats) i mammans bil. Blod som skulle kunna vara gammalt.

Tror inte man ska utesluta andra medhjälpare. De bussiga kompisarna som dök upp när T plågades av Wilmas föräldrars besök t ex. Deras bilar borde också kollas.
Även om man med planering skulle kunna få ut kroppen ur lägenheten utan bil, så är det så himla mycket lättare med en bil så det är det första man tänker på.
Citera
2020-06-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Tror inte man ska utesluta andra medhjälpare. De bussiga kompisarna som dök upp när T plågades av Wilmas föräldrars besök t ex. Deras bilar borde också kollas.
Även om man med planering skulle kunna få ut kroppen ur lägenheten utan bil, så är det så himla mycket lättare med en bil så det är det första man tänker på.
Var det inte dom kompisarna som vittnade om att T uppträdde väldigt märkligt på McDonalds? Då han sa att han knappt sovit på fyra dygn? Att han inte brydde sig om frågorna om Wilma? Var det inte till dom han fräste att "sluta tjata" om Wilma och hennes försvinnande? Jag minns inte - det är så många förhör.
Citera
2020-06-07, 23:21
Medlem
Det är den 23 åriga Andreas som hittades i Kungälv nu ikväll iallafall :/
Citera
2020-06-07, 23:24
Medlem
Citat:
Kungälv? Var det inte Trollhättan?
Citera
2020-06-07, 23:25
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var det inte dom kompisarna som vittnade om att T uppträdde väldigt märkligt på McDonalds? Då han sa att han knappt sovit på fyra dygn? Att han inte brydde sig om frågorna om Wilma? Var det inte till dom han fräste att "sluta tjata" om Wilma och hennes försvinnande? Jag minns inte - det är så många förhör.

Jo det stämmer, vet inte om alla tre var med på Mc D. Men vad T fräste eller inte är deras utsaga. Om det var så eller inte vet man inte. Har de hjälpt honom köra nått så kan de väl vränga lite på sanningen också.
Citera
2020-06-07, 23:26
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
OK. Tråkigt men ändå bra att han hittats.
Citera
2020-06-07, 23:28
Medlem
När kommer slutdom?
Citera
2020-06-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jo det stämmer, vet inte om alla tre var med på Mc D. Men vad T fräste eller inte är deras utsaga. Om det var så eller inte vet man inte. Har de hjälpt honom köra nått så kan de väl vränga lite på sanningen också.
Tror du de skulle tala "illa" om honom då? Han kan ju sänka dom fullständigt när han läst fupen och vet vad dom sagt. Nja, jag tror inte dom hjälpt honom. Jag tror de talar sanning. Det är nog inte så många som är sugna på att hjälpa andra med mord - även om vi kanske vill tro det. Jag tror inte han haft nån hjälp överhuvudtaget faktiskt. Förutom föräldrarna - och jag är inte säker på att ens de är inblandade.

Jäkla sörja detta.
Citera
2020-06-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kungälv? Var det inte Trollhättan?

Nej Kungälv nu ikväll👍
Igår hittades någon annan i Trollhättan.
Citera
2020-06-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
När kommer slutdom?
Om han är skyldig eller ej kommer nog relativt snabbt efter förhandlingens slut. Kanske t o m samma dag. Om vi har tur. I Billy Fagerströms fall fick vi reda på det efter ett par timmar efter avslutad förhandling. Men T skall troligen in på en RPU i fyra veckor (precis som Billy) innan man avgör straff och vilken påföljd det blir. Dvs vård eller fängelse. Vård är på obestämd tid, och fängelse är livstid eller tidsbestämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in