2020-06-07, 22:27
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Vad spelade han för spel?

Han kan inte ha haft en sån där "Fighstick" till sitt ps4? Finns i storlekar som stämmer överens med rektangulära måttet som återfanns.
Kollade just bilder på såna. Om man drämmer den mot ansiktet på nån och själva sticken träffar ögat kan den nog krossa ben bakom ögonhålan.
Hon kanske tjatade på honom att sluta spela ...
Citera
2020-06-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men varför fanns inget blod på badrumsgolvet där det var skärmärken, på sida 251-255 i FUP?
Titta på bluestar-undersökningen på sida 268-269 i FUP.

Han kanske har skrubbat och tvättat extra noga där. Men varför har han då inte skrubbat och tvättat lika noga i handfatet?

Det har sagts några gånger i tråden att man kan ta bort blod med klorin, så jag antog det.
Jag vill minnas att FUP har en förklaring till det. Utan att jag minns exakt hur formuleringen ljöd, tror jag det handlade om att långvarig exponering för varmt vatten kan avlägsna spåren från en yta. I ett duschutrymme behöver det därför inte vara särskilt anmärkningsvärt att spår saknas.
Citera
2020-06-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Det var i går i Trollhättan. I dag hittades någon i Kungälv. Inte sett något ännu på Aftonbladet.

Enligt tidningen Gp så var det en trolig drunkning. Räddningstjänsten har fört den döde till Kungälvs lasarett och där är polisen nu
Citera
2020-06-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju så också att ett lik inte blöder så mycket. Många tror att det är massor av blod vid en styckning, men så är det inte. Har hon legat i några timmar innan han sätter igång med sitt värv så har blodet börjat koagulera. Jag tror blodet kommer från knivskärning, att han dödat henne med kniv efter att han inte lyckats döda henne med slagen i huvudet. Det behöver inte enbart varit avskiljandet av huvudet som lämnat spår. Det kan ha varit ett par hugg mot hennes kropp som gjort att hon blött. Han släpade henne ut i badrummet, virade in henne i duschförhänget, lade henne i sängen. Och sen satte han igång och "städa". Sen nån gång på natten tror jag han påbörjade sitt vidriga "arbete" med att dela W i mindre delar.

Jag inser att det finns en hel del hål i mitt ovan beskrivna förlopp - men på ett ungefär....

Tror faktiskt inte det finns så många delar om han nu styckat henne i badrummet då borde det funnits mer skärmärken i plastmattan i badrummet
Citera
2020-06-07, 22:31
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Det var i går i Trollhättan. I dag hittades någon i Kungälv. Inte sett något ännu på Aftonbladet.
Tror Trollhättan var en man. Läste nått om drunkning och födsförklaring efter färd till sjukhus. Hade huvudet saknats hade det nog formulerats annorlunda
Citera
2020-06-07, 22:39
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinkenberg
Tror faktiskt inte det finns så många delar om han nu styckat henne i badrummet då borde det funnits mer skärmärken i plastmattan i badrummet

Kan vara så men jag tror då att han fått hjälp av pappa ?
Undra om de gjort analys på leran/jorden, eller hade han städat av skor m.m ?
Kan samma lera/jord ev finnas hos pappan skor m.m ?
Citera
2020-06-07, 22:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Kollade just bilder på såna. Om man drämmer den mot ansiktet på nån och själva sticken träffar ögat kan den nog krossa ben bakom ögonhålan.
Hon kanske tjatade på honom att sluta spela ...

Jag har tidigare nämnt denna handkontroll och nog är den väl stark nog att kunna med en hård smäll åstadkomma det du nämner?! Den är ju trubbig också.
Citera
2020-06-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Så att komma med alternativa teorier är något som man bör utesluta?
Är inte detta samma man som hindrade Wilma från att begå självmord?
Och om jag inte minns mig fel så sa han något i stil med ”hon fick vad hon förtjänade”.

I mina öron låter det som någon annan kan ha utfört dådet.
Och han kan ha därefter varit den som har hjälpt till.

Det lutar väl en del åt att det är han.
Men nu vet man inte exakt var hon blev styckad och alla sådana detaljer.
Och jag anser teorin om att hon tog självmord är väldigt galen.

Jag vill tro att min teori kan ha en möjlighet.

Edit:

I efterhand läser jag att det finns blod från Wilma i pappans bil.
Så inte omöjligt att han kan vara delvis involverad!
Jag föredrar att utgå ifrån det som presenterats i FUP, precis som de flesta andra i tråden gör. Sen finns det många oklarheter där man kan spekulera fritt, men teknikerna är ganska tydliga i sina slutsatser på just de här punkterna.

Mer ovisshet råder kring det faktum att kroppen inte återfunnits. Många har lite svårt att se T göra allting helt själv, inklusive jag. Det är svårt att trolla bort en kropp överhuvudtaget.
Men det finns inga indikationer på att någon hjälpt till.
Tishko borde ju kommunicerat med en eventuell medhjälpare på något sätt. Det finns inga fingeravtryck, inga vittnen.

Anmärkningsvärt är väl att åklagaren försökte häkta föräldrarna (alltså, på sannolika skäl misstänkta för brott mot griftefriden och skyddande av brottsling). Men man lyckades inte. Den vidare utredningen gav ingenting.

Är det någon är det föräldrarna. Men som sagt, allt man har på dem är små mängder blod på solskyddet (lite märklig plats) i mammans bil. Blod som skulle kunna vara gammalt.
Citera
2020-06-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Tror Trollhättan var en man. Läste nått om drunkning och födsförklaring efter färd till sjukhus. Hade huvudet saknats hade det nog formulerats annorlunda
Trollhättan var en man. Polisen verkar känna sig hyggligt säkra på att det är försvunna Ola, även om de inte nämnde namnet. Han försvann i februari 2019.
Citera
2020-06-07, 22:57
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag vill minnas att FUP har en förklaring till det. Utan att jag minns exakt hur formuleringen ljöd, tror jag det handlade om att långvarig exponering för varmt vatten kan avlägsna spåren från en yta. I ett duschutrymme behöver det därför inte vara särskilt anmärkningsvärt att spår saknas.

Jag tycker det syns tydligt på toalettstolen. Den sida av stolen som vattenslangen har nått, är "ren".

Och på golvet ser man också att det är så långt som vattnet har nått.

Han har försökt städa. Men inte ens det klarade han särskilt bra.

Rinningarna i köket och knivarna i slasken är ju heelt galet.
Han trodde med säkerhet att han hade all tid i världen att få bort alla spår, senare...
Citera
2020-06-07, 23:00
Medlem
Citat:
Nej, det är nog så att enbart huvudet är avskuret. Å andra sidan har ju flera kuddar skurits sönder. Fan vet.
Citera
2020-06-07, 23:01
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:

Min teori är att han har haft underlägg. Exempelvis dessa blöta och trasiga kuddar.

Därför är det dun och syntetiskt material bland funna påsar och misstänkta kläder.
Även något mystiskt i badrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in