2020-06-07, 22:00
Medlem
PeterMadsen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var inte lite blod på "kanterna och i handfatet". Det var blod halvvägs upp på dörren till badrummet. Det var blod på pedalhinken. Det var blod på dörrposten. Det var blod på den lilla möbeln i badrummet. Det var blod i hela hallen (släpspår). Det var blod på väggarna i vardagsrummet. Det var blod på fåtöljen, vardagsrumsbordet, köksbänken, sopskåpsdörrarna, köksgolvet. Hela jävla lägenheten var ett slakthus.

Ja, varför använde han inte klorin? Antagligen för att han är ganska dum i huvudet. Sen om man kan ta bort blod med klorin vet jag inte. Det låter jag stå för dig.

Kunde inte sagt de bättre själv. Slakthus
Citera
2020-06-07, 22:01
Medlem
Citat:
Det var inte lite blod på "kanterna och i handfatet". Det var blod halvvägs upp på dörren till badrummet. Det var blod på pedalhinken. Det var blod på dörrposten. Det var blod på den lilla möbeln i badrummet. Det var blod i hela hallen (släpspår). Det var blod på väggarna i vardagsrummet. Det var blod på fåtöljen, vardagsrumsbordet, köksbänken, sopskåpsdörrarna, köksgolvet. Hela jävla lägenheten var ett slakthus.

Ja, varför använde han inte klorin? Antagligen för att han är ganska dum i huvudet. Sen om man kan ta bort blod med klorin vet jag inte. Det låter jag stå för dig.

Då är det helt omöjligt att han har avlägsnat bara "huvudet" usch det är hemsk att behöva skriva så här.
Citera
2020-06-07, 22:01
Medlem
Ljungs Kyrka/kyrkogård ligger väl bra nära stationen i Ljungskile?
Glömde skriva med det i mitt ovanstående inlägg👍
Citera
2020-06-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Då är det helt omöjligt att han har avlägsnat bara "huvudet" usch det är hemsk att behöva skriva så här.
Det är ju så också att ett lik inte blöder så mycket. Många tror att det är massor av blod vid en styckning, men så är det inte. Har hon legat i några timmar innan han sätter igång med sitt värv så har blodet börjat koagulera. Jag tror blodet kommer från knivskärning, att han dödat henne med kniv efter att han inte lyckats döda henne med slagen i huvudet. Det behöver inte enbart varit avskiljandet av huvudet som lämnat spår. Det kan ha varit ett par hugg mot hennes kropp som gjort att hon blött. Han släpade henne ut i badrummet, virade in henne i duschförhänget, lade henne i sängen. Och sen satte han igång och "städa". Sen nån gång på natten tror jag han påbörjade sitt vidriga "arbete" med att dela W i mindre delar.

Jag inser att det finns en hel del hål i mitt ovan beskrivna förlopp - men på ett ungefär....
Citera
2020-06-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Mängden bevis som finns mot T är ganska överväldigande.
Man har inte heller hittat tecken på alternativa gärningsmän. Inga spår, ingen kommunikation.

Så att komma med alternativa teorier är något som man bör utesluta?
Är inte detta samma man som hindrade Wilma från att begå självmord?
Och om jag inte minns mig fel så sa han något i stil med ”hon fick vad hon förtjänade”.

I mina öron låter det som någon annan kan ha utfört dådet.
Och han kan ha därefter varit den som har hjälpt till.

Det lutar väl en del åt att det är han.
Men nu vet man inte exakt var hon blev styckad och alla sådana detaljer.
Och jag anser teorin om att hon tog självmord är väldigt galen.

Jag vill tro att min teori kan ha en möjlighet.

Edit:

I efterhand läser jag att det finns blod från Wilma i pappans bil.
Så inte omöjligt att han kan vara delvis involverad!
Senast redigerad av SvartInombords 2020-06-07 kl. 22:15.
Citera
2020-06-07, 22:08
Bannlyst
Citat:

Men varför fanns inget blod på badrumsgolvet där det var skärmärken, på sida 251-255 i FUP?
Titta på bluestar-undersökningen på sida 268-269 i FUP.

Han kanske har skrubbat och tvättat extra noga där. Men varför har han då inte skrubbat och tvättat lika noga i handfatet?

Det har sagts några gånger i tråden att man kan ta bort blod med klorin, så jag antog det.
Citera
2020-06-07, 22:10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterMadsen123
Kunde inte sagt de bättre själv. Slakthus

Ja när det inte ENBART är blod utan även flera kruskor av blod som stänkts på flera ställen i vardagsrummet. Har suttit en bra stund och verkligen gått igenom de foton (med kommentarer) som finns i FUP ... drygt 100 sidor - tvi vale! Såg att kortet när de öppnat väskan var maskerat, men jag har inte varit och sett obducenternas foton för jag finner ingen anledning för det just nu, ville se spåren i lägenheten och utredarnas/polisernas förklaringar till de olika spåren.

Varför jag gjorde det? För att uppdatera mig.

Måste nog också gå igenom förhör också (igen!) men tar det vartefter det kommer upp i tråden.
Citera
2020-06-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men varför fanns inget blod på badrumsgolvet där det var skärmärken, på sida 251-255 i FUP?

Han kanske har skrubbat och tvättat extra noga där. Men varför har han då inte skrubbat och tvättat lika noga i handfatet?

Det har sagts några gånger i tråden att man kan ta bort blod med klorin, så jag antog det.

Det var det jag också reagerade på när jag som bilderna. Ingeting i duschen!! Skumt
Citera
2020-06-07, 22:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37

Här får du länken till FUP - ladda ner den och titta på foton själv så inser du nog att förövaren "inte enbart" har skurit av huvudet...

https://forumfiles.com/R4g5R2y6o5/3280-19_pdf

Det är dryga 1000 sidor med förhör mm och mycket foton på fynd som de har gjort.
Citera
2020-06-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa

Ja, om du spolar vatten tillräckligt mycket så försvinner blodet. Först har han duschat golvet så gott han kan så långt slangen räcker. Resten tvättar han och gnider och svabbar så gott han kan tills inget syns visuellt, och han tror det är rent. Du kan ju själv se hur fritt från synligt blod det är innan man kört med Bluestar. Förutom att han troligen har använt duschen till att spola rent golvet så långt slangen räckte så har han också duschat åtminstone fyra gånger (en gång om dagen), men jag misstänker att han duschat fler gånger än så. Så just duschutrymmet är rent efter allt vatten som runnit där. Min spekulation.
Citera
2020-06-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/d%C3%B6d-person-hittad-i-trollh%C3%A4ttan-fyndplatsen-avsp%C3%A4rrad-1.28929619

Förvisso inte W, men sålänge T inte har skoclat henne till förbränning så får iaf jag ett visst hopp av detta. För eller senare är det kanske W som hittas på liknande sätt

Det var i går i Trollhättan. I dag hittades någon i Kungälv. Inte sett något ännu på Aftonbladet.
Citera
2020-06-07, 22:27
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Det var i går i Trollhättan. I dag hittades någon i Kungälv. Inte sett något ännu på Aftonbladet.

Jag hittade detta - se länk nedan:

https://www.gp.se/nyheter/person-hittad-d%C3%B6d-i-kung%C3%A4lv-1.28966169
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in