2020-06-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Intressant, du anser alltså att pandemin startade 6 december? Trots att WHO kallade det pandemi först 11 mars, för mindre än 3 månader sedan? Och det gör dig provocerad? LOL, Log Out, Lunatic!

När man hakar upp sig på sådant så vet man att man har förlorat.
Jag skulle skrivit antal dagar och kanske sekunder också? Och sedan räknat när WHO definierade det som epidemi+pandemi för att skifta fokus från ditt misslyckande?
Okej
Haha
Citera
2020-06-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vi har inte tio gånger så många döda som Norge.

Nej förlåt- några promille mer än 10 gånger så många.
Citera
2020-06-07, 22:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det kommer säkert alla möjliga studier i framtiden och jag hoppas att de kommer att räta ut en del frågetecken.

Det vi vet nu ger oss anledning anta att letaliteten är maximalt en procent.

Bronx är upp i drygt 0.3 procent officiellt döda av befolkningen så där har vi kanske en undre gräns.
Citera
2020-06-07, 22:12
Medlem
Redan den 31 Jan skrev jag det här:
Det har jag också tänkt på...nej vi måste sluta skämta och ta det här på allvar, det kan vara våra sista räknade dagar inom kort.
Undrar hur långt FHM kommit då?
Citera
2020-06-07, 22:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
England önskar de hade agerat snabbare och gått i "lock-down".

‘Very hard to pull the trigger at that point, but I wish we had’: UK govt adviser says early lockdown would have saved many lives

Nu har de fått ner antalet död och nya smittade rejält. Det är inte för sent för Sverige att göra en lock-down, för att återta kontrollen. Eller har man tänkt sig att det ska fortsätta dö cirka 70 människor om dagen? När ska svenska folket få nog av vår cyniska och slapphänta regering?
Du förlorar argumentet genom din "slapphänta" överdrift. Förstår du inte att det redan avtar, var det inte nere på 39 per dag senaste veckan? Och du vill låsa in folk så att de under sommaren bara ska få gå ut en gång per dag! Du är koko i huvet, det är ju nu vi ska ut och sträcka på benen och andas frisk luft och hoppa i sjön så vi klarar hösten om det tar fart igen. Mördare!
Citera
2020-06-07, 22:14
Avslutad
Kommer vägra vaccin mot corona. Jag vägrar stoppa i mig gift skapat av vidriga, empatilösa psykopater som vill minska världens befolkning
Citera
2020-06-07, 22:16
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Redan den 31 Jan skrev jag det här:
Det har jag också tänkt på...nej vi måste sluta skämta och ta det här på allvar, det kan vara våra sista räknade dagar inom kort.
Undrar hur långt FHM kommit då?

"Smittan lämnar aldrig Kina."

Citat:
Du förlorar argumentet genom din "slapphänta" överdrift. Förstår du inte att det redan avtar, var det inte nere på 39 per dag senaste veckan? Och du vill låsa in folk så att de under sommaren bara ska få gå ut en gång per dag! Du är koko i huvet, det är ju nu vi ska ut och sträcka på benen och andas frisk luft och hoppa i sjön så vi klarar hösten om det tar fart igen. Mördare!

Jag vill gärna ha en nedstängning nu, tack.
Citera
2020-06-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
70? Vi är nere på 40 nu. Helt idiotiskt att göra mer åtgärder nu, vi kommer gradvis öppna mer framöver då det kommer droppa av ganska snabbt kommande månaden.

Vi har aldrig haft "stängt", direkt. Samhället har ju varit öppet.

Det vi verkligen får hoppas är att viruset inte trivs och sprids effektivt alls nu ute i sommaren. Att det är det som räddar Gotland och småorterna, trots regeringens vansinne att skicka dit turister.
Citera
2020-06-07, 22:18
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst när det uppstår en viremi kan alla möjliga komplikationer uppstå.

Är det viremin som förorsakar alla skador på hjärna, lungor, lever, njurar och blodproppar eller annat?
Citera
2020-06-07, 22:19
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
När man hakar upp sig på sådant så vet man att man har förlorat.
Jag skulle skrivit antal dagar och kanske sekunder också? Och sedan räknat när WHO definierade det som epidemi+pandemi för att skifta fokus från ditt misslyckande?
Okej
Haha
Varför ägnar sig alla alarmister uteslutande åt överdrifter? Tror ni verkligen nån går på det? Nej, ni framstår bara som oseriösa och onödiga att lyssna på. Du kan ju lära dig räkna till 6 till att börja med.
Citera
2020-06-07, 22:21
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
"Smittan lämnar aldrig Kina."

Jag vill gärna ha en nedstängning nu, tack.
Kan du inte bara stänga dörren om dig och låtsas att det är nedstängning? Så får de som inte vill ha nedstängning leva sina liv istället för efter dina direktiv. Nedstängning är ohälsosamt.
Citera
2020-06-07, 22:21
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Intressant, du anser alltså att pandemin startade 6 december? Trots att WHO kallade det pandemi först 11 mars, för mindre än 3 månader sedan? Och det gör dig provocerad? LOL, Log Out, Lunatic!

Wikipedia säger 6 månader o 6 dagar så helt korrekt runda av till att pandemin började för ett halvår sedan.
Hur länge den varar har ingenting med när den klassades att göra

Date
December 1, 2019[4] – present
(6 months and 6 days)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här