Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Nej vi vet absolut inte allt men jag vill peka på att kliniker har en bra bild av patiofysologin för SARS-CoV-2-infektion.
Att asymtomatiska patienter skulle drabbas av komplikationer faller på sin egen orimlighet - Har man symtom i form av komplikationer är man inte längre asymtomatisk.
Förutom kanske om man blir steril av det? Det lär kunna ta ett tag att märka. Är ju en del läkare som påstår att män kan bli sterila av detta. Dock vet jag inte ifall det krävs symptom för det eller hur grava. Stroke? Snackats om det med och det kanske kan vara en grej som lägger sig latent för vissa som aldrig märkte att de bar på viruset?
-------------------------------------------------------------------------
Rörande partiledardebatten så tycker jag Ebba och Jimmie var bäst och tycker ofast det. Brukar gilla Sjöstedt med men han pushade på om samma sak lite för ofta denna gång. Tilläggas bör att jag inte skulle rösta på något av dessa partier i dagsläget.
Löfven dock.. trainwreck. Så tydligt i början att han köpt FHM:s propaganda om att våra höga dödstal jämfört med andra beror på äldreboendena, så när programledaren upplyste honom att det ser mestadels likadant ut i hela Europa och att t ex Norge har ännu högre % döda på äldreboenden, då började Löfven snacka om annat...