"permanently" står det också. De kan inte komma tillbaka ett annat år och få en ny undersökning, alltså. Så hemskt för alla unga män som drömt om detta!
Nja det kommer att bli vanskligt. Alla verkar ju inte få antikroppar trots att de genomlidit infektionen.
Annars är naturligtvis antikroppstester det man använder för att beräkna den korrekta letaliteten men för just detta virus verkar det svårt.
Kan vi inte mäta hur många som får antikroppar av dem som testats positivt? Vi har ju några båtar där alla ombord testats. Tex hangarfartyget o corona princess?
Det är ju lätt nu att stå och säga hur man skulle ha gjort; perfekt för såna ruggugglor som Ebba. Hade varit otroligt intressant att se vad hennes parti hade gjort om de suttit vid makten. Inget av oppositionspartierna har ju egentligen sagt ett pip under de första månaderna av pandemin. Hade de verkligen ansett att det varit åt helvete hade de kunnat yttra sig på något sätt. Åkesson ser var folkets missnöje ligger och spelar på det NU. Så förutsägbart allting.
Röstar inte på sossarna men tror faktiskt inte att någon annan partiledare hade gjort särskilt annorlunda.
Jag har länge varit riktigt besviken på den s.k. "oppositionen". Att sitta och hålla käft när människor dör kan inte bortförklaras med någon borgfred.
Om något så har denna epidemi visat att hela riksdagen är ett och samma.
Dina jämförelser haltar totalt. Influensavaccin finns och många tar det varje år. Speciellt riskgrupperna. Influensa tar inte livet av 5000 svenskar på två månader. Influensa stoppar inte hela världens flygplansflotta. Aids är ingen luftburen eller droppsmitta. Smittkoppor är väl en bakterie och behandlas med antibiotika? TBC är tyvärr tillbaka och kanske borde vaccination återinföras men proportionerna är ju inte alls de samma.
Smittkoppor är ett virus och ett av de farligaste, det utrotades med vaccin, globalt.
70? Vi är nere på 40 nu. Helt idiotiskt att göra mer åtgärder nu, vi kommer gradvis öppna mer framöver då det kommer droppa av ganska snabbt kommande månaden.
Problemet vi har nu är att vår testning o smittspårning inte är igång för att hantera situationen när vi "öppnar upp". När folk tillåts resa o umgås i större grupper så behövs test/smittspårning o masker för att R0 inte ska dra iväg.
Förutom kanske om man blir steril av det? Det lär kunna ta ett tag att märka. Är ju en del läkare som påstår att män kan bli sterila av detta. Dock vet jag inte ifall det krävs symptom för det eller hur grava. Stroke? Snackats om det med och det kanske kan vara en grej som lägger sig latent för vissa som aldrig märkte att de bar på viruset?
Rörande partiledardebatten så tycker jag Ebba och Jimmie var bäst och tycker ofast det. Brukar gilla Sjöstedt med men han pushade på om samma sak lite för ofta denna gång. Tilläggas bör att jag inte skulle rösta på något av dessa partier i dagsläget.
Löfven dock.. trainwreck. Så tydligt i början att han köpt FHM:s propaganda om att våra höga dödstal jämfört med andra beror på äldreboendena, så när programledaren upplyste honom att det ser mestadels likadant ut i hela Europa och att t ex Norge har ännu högre % döda på äldreboenden, då började Löfven snacka om annat...
Javisst när det uppstår en viremi kan alla möjliga komplikationer uppstå.
Om det där stämmer så är det ju extremt allvarligt!
Vad är det som gör att Löfvén tycker sig plötsligt ha vetenskaplig kunskap att kunna bedöma vilket sätt som bör fungera bäst, i Frankrike? När han här i Sverige hela tiden slår ifrån sig och säger att han inte vet, att man bara skall lyssna på experter.
Att försöka influera ett annat lands hälsopolitik på det sättet, med ev. ökad risk för deras liv, är inget jag skulle våga ägna mig åt som politiker, i en sådan roll..
De har ju tidigare påstått att förhållandena skiljer sig så åt från land till land och att det är därför som Sveriges "strategi" (göra ingenting) är olik många andra länder.
Tjong mitt mellan lysmaskarna på Lövet. Inget fan av Ebba vanligen men där fick hon till det faktiskt, det är ju sanning.
Förhoppningsvis var det en och annan sovande svensk som vaknade till. I övrigt lite tam debatt, men bra att borgfreden börjar försvinna iaf. Kan bli riktigt hätskt om smittspridningen fortsätter ligga kvar högt eller återkommer i andra våg. Misstroendevotum i höst, vem vet... 🤔🤔🤔
Helt riktigt!
Innan vaccin, så kommer det bli små utbrott här och var. Och något stort ibland.
Människan är ett idiotiskt släkte tyvärr.
Man måste bara få demonstrera lite och slå sönder en butik eller två.
Om inte det faller i smaken, så måste man ju få ta en öl på restaurang eller dra med husvagnen till kusten..
Ingen jävel verkar orka sitta still i båten tills vi fått kontroll på detta. Nu när äntligen FHM och regeringen fattat att man måste testa och smittspåra, då börjar folk tappa det helt istället.
Folk tappar för de tar det inte på allvar. I synnerhet inte nu när galningarna släpper på resandet, då inbillar sig medelsvensson att det är över.
En av fördelarna med nedstängning är att då ser folk att det är allvar.
Kan vi inte mäta hur många som får antikroppar av dem som testats positivt? Vi har ju några båtar där alla ombord testats. Tex hangarfartyget o corona princess?
Det kommer säkert alla möjliga studier i framtiden och jag hoppas att de kommer att räta ut en del frågetecken.
Det vi vet nu ger oss anledning anta att letaliteten är maximalt en procent.