2020-06-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Det er jeg enig i Orderud, kan også være det er verdt oppmerksomheten for å unngå tapet av ære med skilsmisse. Eller tanken på at en annen mann skal kose seg med kona og noen av millionene hans.

Evt psykologisk med å nok en gang miste kontrollen over sin nærmeste (moren døde visstnok tidlig), så han tar kontroll over situasjonen.

Tap av ære ved skilsmisse, er du muslim eller ?
Citera
2020-06-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Mannen er 70 år og har vært under ekstremt press helt siden forsvinningen og særlig det siste halvåret.
Å kjenne på at man er i politiets søkelys, har sittet i varetekt, og ikke vet hva politiet har og ikke har ... Jeg tenker at det er mer enn nok til falle sammen. Det er ikke til å underslå at dette er ekstremt belastende for ham. Og for de tre barna.

Ja og det er fullt forståelig at han tok seg en dram før han gikk i avhør. Det er denne betegnelsen jeg henger meg litt opp i. Av en eller annen grunn velger politiet og komme med en forklaring til media om hvorfor de droppet avhøret med TH, for det var åpenbart politiet som tok avgjørelsen.
Da er det nærliggende og si at politiet kanskje var litt snill når de ikke så sannheten. Pjusk er sikkert et dumt utrykk men langt bedre enn sannheten. Så hvorfor forsvaret gir politiet kritikk for den kommentaren skjønner jeg ikke helt.
Citera
2020-06-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ganske utrolig at du som har hengt i denne tråden så lenge ikke har fått med deg personligheten til TH.
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-07 kl. 21:54.
Citera
2020-06-07, 21:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror alt som skjedde mellom kl. 08:56 og 09:48 inngikk i planen om å drepe AEH

All kommunikasjon med hennes telefon i dette tidsrommet skjedde med nærmeste familie, som etter hva jeg tror sto bak plottet.

At «hun ringte sønnen» 09:14 som svarte på sin telefon «hjemme?» kan like gjerne ha vært sønnen som ringte f.eks. samboer som svarte på hans telefon. Evt. en av søstrene som ringte han.

Saken kompliseres trolig av at kommunikasjon mellom barna og far er plausibel og helt vanlig, selv om det muligens ble lagt planer både før og etter drapet.
Citera
2020-06-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja og det er fullt forståelig at han tok seg en dram før han gikk i avhør. Det er denne betegnelsen jeg henger meg litt opp i. Av en eller annen grunn velger politiet og komme med en forklaring til media om hvorfor de droppet avhøret med TH, for det var åpenbart politiet som tok avgjørelsen.
Da er det nærliggende og si at politiet kanskje var litt snill når de ikke så sannheten. Pjusk er sikkert et dumt utrykk men langt bedre enn sannheten. Så hvorfor forsvaret gir politiet kritikk for den kommentaren skjønner jeg ikke helt.

Pjusk betyr å ikke være helt i form, men ikke direkte syk. Et harmløst uttrykk, spør du meg.
Citera
2020-06-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Ja, halo-effekten påverkar, men jag hoppas att polisen drivs av professionella metoder som hindrar confirmation bias.

Jag är som du osäker på skuld och är inte ens säker på att TH är direkt osympatisk.

I motsetning til deg er jeg ganske sikker på at TH fremstår som veldig usympatisk iallefall mot politiet.
Det er helt tydelig at politiet har fått mannen langt opp i vrangstrupen. Og det mest sensasjonelle med denne saken at politiet går svært langt i å fremstille han som usympatisk. Jeg tror desverre ikke politiet er så profesjonelle som du tror.

Desverre skjønner ikke TH at han hadde hatt mye og vinne på og fremstå mer sympatisk hvis han ønsker å finne ut hva som skjedde med konen. Klart hans reaksjoner er naturlige men hva har man forsvarsadvokater til. Nemlig til å få en mistenkt til å fremstå som så samarbeidsvillig som mulig.
Holden er ingen god advokat, han vigler TH til å nekte avhør noe som kun går ut over TH selv, ikke politiet.

Man skal forvente profesjonalitet både fra politiet og Holden. Når ikke Holden klarer å få TH til å forstå at han vil fremstå langt mer sympatisk så blir det på en måte som en krig mellom politi og TH. Og vi kan ikke forvente så mye av TH, så her må advokaten ta sin del av skylden for at det er blitt som det er blitt.

Etter det jeg har lest om denne saken ville jeg aldri våget og engasjere Holden som advokat.Han virker etter min mening totalt uegnet Han gidder ikke prøve å bygge bro mellom TH og politiet og det er TH som får svi for det.

En god advokat hadde jobbet for å endre synet til politiet på TH, han ville jobbet for et bedre samarbeidsklima, isteden råder han sin klient til å ikke gå i avhør noe som farger politiets oppfatning av TH. Det holder bare ikke.
Citera
2020-06-07, 22:01
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Ja du har helt rett. Og, på toppen av det (og lurer om familien vet??!!), beløpet 0.004btc "" som ble overført 13.11 kom fra samme adresse som første betaling (egentlig såkalte 'change adressen') , dvs altså også politiet.

Første adresse (fra politiet) : 3QzPRn1Z3Kw**** brukt 02.11.2018 for å overføre 0.03 btc (monero kommer om en uke)
Change adresse for ovenst. : 3KkarYACWjd**** brukt 13.11.2018 for å overføre 0.004 btc ("trenger mere tid)

Og som jeg skrev, også overføringer til 0.0007 btc på 10.12 og 14.12 er etter min mening fra politiet-.

Nei Men prøver så godt jeg kan.

Du må ta 'scriptpubkey' for op_return output (minus første to bytes). Disse er i hex, men i noen tilfeller kan man bruke hex som ascii, f.e. i dec0de, se nedenfor. cee betyr selvsagt see

På 10.12.2018 : 000000dec0de000000
På 14.12.2018 : 0000cee0000face0000ae00000
På 10.12.2018 : 6465636f64652068657820696e206d6f6e65726f20746f2061 736369690a
Siste er hex for ascii tekst "decode hex in monero to ascii"

Da forstår jeg,og du gjør det imponerende godt! virkelig
Citera
2020-06-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Pjusk betyr å ikke være helt i form, men ikke direkte syk. Et harmløst uttrykk, spør du meg.
Det er selvfølgelig nedsettende når det blir brukt av politiet som grunn til at han ikke ville gjennomføre avhør.
Citera
2020-06-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ganske utrolig at du som har hengt i denne tråden så lenge ikke har fått med deg personligheten til TH.

Du mener at TH føler at han taper ære mens ingen andre gjør det ?

Skilsmisse er helt vanlig i våre dager og jeg har aldri hørt at man taper ære av det.
Citera
2020-06-07, 22:04
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ble veldig nysgjerrig på hvordan du kom fram til dette med skolegang og utdannelse?
Hvor god personer er på korrekt norsk rettskriving,har ikke lenger like mye å gjøre med utdannelse/skolegang..........
Har lest masse skrivefeil hos en advokat f.eks. men denne tilhører den generasjonen,der de ikke lærte at korrekt Norsk rettskriving var så viktig.
Det kan med andre ord,også vise hvilken generasjon denne personen tilhører ca. ( født midt på 90 tallet og fremover)
Altså korrekt godt norskt skriftspråk,kan også vise at personen sannsynligvis er født før 90 tallet.
Dårlig språk kan jo også komme av andre grunner,som dysleksi,lærevansker og mye fravær på barneskolen.
Okay, kunne også brukt ordet *belest*. Det var noe med oppbygningen av setninger, og tegnsettingen. Det lå der liksom i bunn. En forståelse av skriftspråk som var god.
Citera
2020-06-07, 22:05
Bannlyst
Citat:
Det er jeg enig i Orderud, kan også være det er verdt oppmerksomheten for å unngå tapet av ære med skilsmisse. Eller tanken på at en annen mann skal kose seg med kona og noen av millionene hans.

Evt psykologisk med å nok en gang miste kontrollen over sin nærmeste (moren døde visstnok tidlig), så han tar kontroll over situasjonen.

Ja, det svir nok dette med tap av ære ved skilsmisse som du snakker om. Ihvertfall hvis hun tok halvparten av alle pengene. Og det er selvfølgelig surt at en annen mann skal sitte å svi av millionene som han har brukt lang tid på å bygge opp. Men jeg tror at det ligger andre ting bak. Ikke bare disse millionene og ektepakten. Veldig mange drap blir begått i forbindelse med skilsmisse, og bare de færreste satt med masse millioner. Svein Jem%tland f.eks. var ikke noen rik mann, men han tålte ikke hun skulle dra, og at han ble sittende alene. Ekteparet Jem%tland var på bygdefest eller julebord rett før drapet, og andre festdeltakere sa at han var helt svart i blikket før de dro hjem.
Tror som sagt ikke at ektepakten og millionene var noen direkte årsak til drap, men jeg mener at ektepakten forteller mye om hvem TH egentlig er. En psykopat. En som ville at hun skulle være "ingen". En verdiløs hund som var fullstendig avhengig av han.
Psykopater trenger hele tiden en person som de kan behandle som en hund. Å tråkke og trampe på psykisk. Nedverdige. Uten det, så føler de seg veldig liten. De er villig til å strekke seg veldig langt for å ha et slikt offer, og veldig langt for at det offeret ikke skal komme seg unna. Noen psykopater er villige til å drepe offeret hvis det prøver å rive seg løs.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-07 kl. 22:10.
Citera
2020-06-07, 22:07
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Det er nok pga. Krisentkonservativ ekstrem religion i sammen med preste datter,som utløser skam og tap av ære.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in