Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Angående utgående samtale fra AEH til familiemedlem kl 0914 virker også litt kort. Ca 2 min. Hva får man sagt mellom seg på 2 min som man ikke kan sende melding om. (Kommer frem at AEH pleide å sende melding til folk) Hvis det også er samme familiemedlem som hadde passet hunden kvelden i forveien så hadde de i tillegg nettopp hatt kontakt. Kan grunne til at det er så kort være at familiemedlem må dikte opp hva de snakket om til politiet. Jo kortere - jo enklere å dikte opp.
Tidspunktet for opprigningen fra AEH's mobil kl 09.14 virker i tillegg så altfor perfekt i forhold til å skaffe noen alibi.
Selve drapet kunne absolutt skjedd like før kl 09.14. Kanskje akkurat da det var sikrest å utføre det da TH nettopp hadde dratt på jobb.
Dette er hva som kalles god planlegging!!
En tanke slo meg plutselig nå.
Dette forutsetter isåfall at 0914 mottaker er GM. Så det er bare en teoretisk hypotese.
La oss si at denne GM var hjemme sammen med en levende AE ca på akkurat det tidspunktet (ganske nettopp kommet) og bare lånte hennes tlf i 2 minutter, mens hun var på do eller kjøkkenet eller noe. 0914-0916.
Da kunne vedkommende ringe hjem til seg selv og ha autoanswer på sin egen tlf hjemme.
Og på den måten skaffe seg litt alibi gjennom å "lage en samtale hjem" fra AE sin tlf.
Og så gjøre ugjerningen etterpå. For eks mellom 0916 og 0925.