2020-06-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Vel ingen søk bekreftet det. Man får ikke opp noen treff med feks søket Tom hagen datter brev nullet

Kan noen komme med en faktisk lenke? Noe mere en ord og påstander?

Tror ikke det er nevnt noe sted hva det kallenavnet skal være så det er bare sladder og rykter sånn jeg ser det.
Når jeg leser brevet til datteren så er det så mye frustrasjon, forståelig nok, som gjør at det er formulert sånn at jeg synes det kan være vanskelig å tolke hva hun mener. Eks dette med at far skal ha bedt de kalle mamma ××××××, men at det var stikk motsatt. Hva var stikk motsatt? Jeg tolker det sånn at far har bedt de om å IKKE kalle moren dette, og hva det er vet vi ikke.
Citera
2020-06-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Det er et utrolig godt poeng. Jeg skjønner ikke at det står i enkelte medier at politiet har konkludert(?) med at det må være forfattet av en med ikke-skandinavisk morsmål. Kan dette virkelig stemme? Er det noen som vet om dette er bekreftet fra politiets side?

Politiet har ikke konkludert, det er lingvinistene som ha konkludert.
Citera
2020-06-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Angående utgående samtale fra AEH til familiemedlem kl 0914 virker også litt kort. Ca 2 min. Hva får man sagt mellom seg på 2 min som man ikke kan sende melding om. (Kommer frem at AEH pleide å sende melding til folk) Hvis det også er samme familiemedlem som hadde passet hunden kvelden i forveien så hadde de i tillegg nettopp hatt kontakt. Kan grunne til at det er så kort være at familiemedlem må dikte opp hva de snakket om til politiet. Jo kortere - jo enklere å dikte opp.

Tidspunktet for opprigningen fra AEH's mobil kl 09.14 virker i tillegg så altfor perfekt i forhold til å skaffe noen alibi.
Selve drapet kunne absolutt skjedd like før kl 09.14. Kanskje akkurat da det var sikrest å utføre det da TH nettopp hadde dratt på jobb.

Dette er hva som kalles god planlegging!!

En tanke slo meg plutselig nå.
Dette forutsetter isåfall at 0914 mottaker er GM. Så det er bare en teoretisk hypotese.
La oss si at denne GM var hjemme sammen med en levende AE ca på akkurat det tidspunktet (ganske nettopp kommet) og bare lånte hennes tlf i 2 minutter, mens hun var på do eller kjøkkenet eller noe. 0914-0916.
Da kunne vedkommende ringe hjem til seg selv og ha autoanswer på sin egen tlf hjemme.
Og på den måten skaffe seg litt alibi gjennom å "lage en samtale hjem" fra AE sin tlf.
Og så gjøre ugjerningen etterpå. For eks mellom 0916 og 0925.
Citera
2020-06-07, 20:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Absolutt interessant det der. Det er ikke kjempemange hypoteser som faktisk kan ha potensial til å stemme med hele denne saken. Ihvertfall etter det vi er kjent med fra medias opplysninger. Må jo være noen som hadde innside-kunnskap om situasjonen i huset.
Ja man må nesten se alle detaljene i sammenheng for å få noe som passer i denne saken. Hva som kan være mest sannsynlig ut fra alt man vet.
Håper vi får vite flere detaljer snart, og at politiet løser saken til slutt.
Citera
2020-06-07, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er helt usannsynlig at en så privat person frivillig setter seg seg i et slikt søkelys. De som tror noe annet aner ikke hva det vil si å være privat og verdsette et privat og nært familieliv.

Tror ikke at de som dreper, tenker så mye på etterspill, hvis de hadde gjort det, så hadde vi ikke hatt drap i Norge.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-07 kl. 21:23.
Citera
2020-06-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror ikke at de som dreper, tenker så mye på etterspill, hvis de hadde gjordt det, så hadde vi ikke hatt drap i Norge.
De fleste drap blir gjort i affekt. Dette drapet er nøye planlagt, så etterspill er tenkt nøye gjennom.
Citera
2020-06-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
De fleste drap blir gjort i affekt. Dette drapet er nøye planlagt, så etterspill er tenkt nøye gjennom.

Tror de har feilberegnet politiet i dette tilfellet da.
Citera
2020-06-07, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes

Tviler på at TH gikk rundt å tenkte at han skulle bli en kjendis på denne måten.
Om drapet er nøye planlagt, betyr ikke at de innser hvilket omfang etterspillene vil få.
De tror at de ikke blir tatt osv.
Se på denne Svein Ludvigsen f.eks. . I lang tid drev han overgrep mot mindreårige asylsøkere. Han hadde god tid til å tenke seg om. Han visste at når han ble tatt, så ville det bli storoppstyr siden han var i den politiske posisjonen han var i. Hvis det er viktig nok, så tenker man ikke på etterspill. Det er riktig at de fleste drap skjer i affekt, men vi har mange planlagte drap i Norge, og jeg tviler på at de dømte ikke har noe imot å bli hengt ut i aviser eller bli satt i fengsel. Blir for lettvint å si at det ikke kan være TH som står bak p.ga. at TH er en mann som ikke liker oppmerksomhet.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-07 kl. 21:27.
Citera
2020-06-07, 21:25
Medlem
Det er jeg enig i Orderud, kan også være det er verdt oppmerksomheten for å unngå tapet av ære med skilsmisse. Eller tanken på at en annen mann skal kose seg med kona og noen av millionene hans.

Evt psykologisk med å nok en gang miste kontrollen over sin nærmeste (moren døde visstnok tidlig), så han tar kontroll over situasjonen.
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-07 kl. 21:27.
Citera
2020-06-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er ubegripelig at det er noen som ikke ser økenavnet som far angivelig har fått de andre i familien til å bruke om sin mor som relevant for saken.

Det får meg unektelig til å tenke på følgende hovedmotiv: «..for å ta ned risikoen må vi nulle ut «nullet»..».

Selvfølgelig vil ingen av barna eller TH støtte skilsmisse-ryktene, da er jo selve motivet borte, risikoen som måtte tas ned.

Helt enig.
Detta kan ge en väldigt god inblick om hur maktbalansen i relationen mellan TH och AEH såg ut. (Också stötta saken i tråd med att äktenskapsförordet faktiskt användes för att få makt över AEH).

Verkar som THs ”anhängare” här på FB gaddar ihop sig i en likhet med KKP.
Citera
2020-06-07, 21:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
En tanke slo meg plutselig nå.
Dette forutsetter isåfall at 0914 mottaker er GM. Så det er bare en teoretisk hypotese.
La oss si at denne GM var hjemme sammen med en levende AE ca på akkurat det tidspunktet (ganske nettopp kommet) og bare lånte hennes tlf i 2 minutter, mens hun var på do eller kjøkkenet eller noe. 0914-0916.
Da kunne vedkommende ringe hjem til seg selv og ha autoanswer på sin egen tlf hjemme.
Og på den måten skaffe seg litt alibi gjennom å "lage en samtale hjem" fra AE sin tlf.
Og så gjøre ugjerningen etterpå. For eks mellom 0916 og 0925.
Ja hvis GM er kjent for AEH har han litt spillerom å gå på der for å både utføre handlingen og lage sitt alibi.
Citera
2020-06-07, 21:38
Medlem
Kryptoeksperter reagerer på politiets angivelige «feil»
https://www.tv2.no/a/11483571/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in