2020-06-07, 19:15
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Men seriøst.... Tror du virkelig at det sitter noen journalist og vil skrive dette fordi det står på forumet her? Kallenavnet er ikke noe utover en latterlig påstand som ikke har noe med saken å gjøre eller forankres i noen slags virkelighet.

Hvor er kilden til dette sprøytet?

Ja,det var den kilden da! Jeg har den ikke! Kanskje noen kjøper den?
Citera
2020-06-07, 19:18
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja,det var den kilden da! Jeg har den ikke! Kanskje noen kjøper den?

Kjøpte kilden for deg:

A. Random@interenet

Så har du den ;-)
Citera
2020-06-07, 19:26
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Takk for det!
Det siste du skriver er jeg enig i! Likevel synes jeg at dette med at angst/depresjoner kan påvirke genene våre, det stiller jeg meg litt skeptisk til. Vi mennesker blir påvirket av arv og miljø, men miljø ligger ikke i genene. Det er riktig at man kan arve egenskaper, og at angst/depresjoner kan ligge i genene våre, men vi må skille mellom disse arvelige lidelsene og de som har oppstått pga traumer o.l. fra miljøet. Disse er ikke arvelig, men uten behandling kan de påvirke (miljø) andre mennesker, f.eks. barn.

I denne saken så har familien opplevd traumer, utifra det som har skjedd, og jeg kan godt forestille meg at de får hjelp, slik at de kan løse problemene best mulig med profosjonell hjelp etterhvert.

🤔
Dette har vært og er en langvarig psykisk terror for familien,og barn er ekstra sårbare for sånt.Jeg håper de får hjelp fra krise team alle sammen.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-07 kl. 19:29.
Citera
2020-06-07, 19:28
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Kjøpte kilden for deg:

A. Random@interenet

Så har du den ;-)

Du skulle kjøpt den i Monero da! haha
Citera
2020-06-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Støtter din oppfatning i dette 100% Uverdig! Unødvendig å sette tråden på et så lavt nivå.
Men gjort er gjort.Får bare håpe at ingen journalist offentliggjør dette nå!
Journalistene som dekker saken vet jo allerede hva økenavnet er.
Så for den saks skyld spiller det ingen rolle om det blir offentliggjort her inne.
Uansett ikke noe å bruke tid på, saken er tragisk nok uten at dette skal drøvtygges på FB.
Citera
2020-06-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Slik jeg leser brevet fra datteren så er det vel den første overføringen.

Ikke svare motparten via kryptovaluta. Men vente på at de kontaktet Tom igjen på annet sett. Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut at politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta til motparten og dermed framstått som Tom! Vi blir selvfølgelig veldig opprørt. Hva innebærer det? Hva skjer nå? Hvorfor har politiet gjort dette?

Ja du har helt rett. Og, på toppen av det (og lurer om familien vet??!!), beløpet 0.004btc "" som ble overført 13.11 kom fra samme adresse som første betaling (egentlig såkalte 'change adressen') , dvs altså også politiet.

Første adresse (fra politiet) : 3QzPRn1Z3Kw**** brukt 02.11.2018 for å overføre 0.03 btc (monero kommer om en uke)
Change adresse for ovenst. : 3KkarYACWjd**** brukt 13.11.2018 for å overføre 0.004 btc ("trenger mere tid)

Og som jeg skrev, også overføringer til 0.0007 btc på 10.12 og 14.12 er etter min mening fra politiet-.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyvåken
OT, er norsk ditt 1 språk?
Nei Men prøver så godt jeg kan.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Hm, "cee face ae" og "decode hex in monero to ascii" - jeg finner transaksjonene og tilhørende informasjon i "raw transaction", men er ikke i stand til å finne disse meldingene. Har selvfølgelig forsøkt både fra hex -> ascii og motsatt vei.
Leter jeg på feil sted - kunne du eller goingsomewhere tenkes å hinte meg i riktig retning?

Du må ta 'scriptpubkey' for op_return output (minus første to bytes). Disse er i hex, men i noen tilfeller kan man bruke hex som ascii, f.e. i dec0de, se nedenfor. cee betyr selvsagt see

På 10.12.2018 : 000000dec0de000000
På 14.12.2018 : 0000cee0000face0000ae00000
På 10.12.2018 : 6465636f64652068657820696e206d6f6e65726f20746f2061 736369690a
Siste er hex for ascii tekst "decode hex in monero to ascii"
Citera
2020-06-07, 19:36
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Journalistene som dekker saken vet jo allerede hva økenavnet er.
Så for den saks skyld spiller det ingen rolle om det blir offentliggjort her inne.
Uansett ikke noe å bruke tid på, saken er tragisk nok uten at dette skal drøvtygges på FB.

Det påståtte økenavnet har ingen substans eller referanser utover at noen postet det og da tar folk det for gitt lissom? Det låter ikke engang annet en som et søkt og dumt påfunn. Aldri hørt noen bruke et slikt navn om noen siden kansje barneskolen.

Hvor er REFERANSEN utover at det står skrevet her?
Citera
2020-06-07, 19:38
Medlem
TH på 70 år, seiler nå opp som en av norges krimhistories mest flombelyste personligheter.

Og det uten å være tiltalt engang:-)

Det er ganske crazy egentlig å tenke på.
En mann som omtales for å like seg i kulissene, og ikke liker offentlighet og media.
Som liker kontrollerte rutiner og jobber mye i det stille.

Han siktes for å ha frivillig satt seg og huset i en slik flombelysning og blitt hovedperson i en villedningshandling som kriminalhistorien aldri har sett før.

Tenk om mannen er uskyldig i ugjerningen.
Citera
2020-06-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
TH på 70 år, seiler nå opp som en av norges krimhistories mest flombelyste personligheter.

Og det uten å være tiltalt engang:-)

Det er ganske crazy egentlig å tenke på.
En mann som omtales for å like seg i kulissene, og ikke liker offentlighet og media.
Som liker kontrollerte rutiner og jobber mye i det stille.

Han siktes for å ha frivillig satt seg og huset i en slik flombelysning og blitt hovedperson i en villedningshandling som kriminalhistorien aldri har sett før.

Det er helt usannsynlig at en så privat person frivillig setter seg seg i et slikt søkelys. De som tror noe annet aner ikke hva det vil si å være privat og verdsette et privat og nært familieliv.
Citera
2020-06-07, 19:45
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ja det var dette jeg prøvde si noe om i morges:
"
https://uk.pcmag.com/how-to/116269/h...ne-auto-answer
At den som har iphone (kanskje andre og), har mulighet for å sette tlf på autoanswer.
Hvilket innebærer at hvis mobilen blir oppringt så kan den svare automatisk, uten at eieren trenger å være hjemme/nær telefonen.
Hvis man da i tillegg er tilkoblet pc, via nett, så kan man vel veldig enkelt også ha en samtale via pchøyttaler med den som ringer, selv om man for eks befinner seg i en bil som er langt unna, samtidig som at mobilen slår inn på basestasjon der mobilen befinner seg.
Jeg prøver å tenke litt ifht 0914-samtalen og ulike teorier rundt den.
Den er ganske sentral i saken. Det var en samtale på ca 2 minutt etter hva vi har fått opplyst.
Og at det var oppringing fra AE sin mobil, til et familiemedlem kl 0914-0916.
Med en slik manøver ville det jo kanskje være teoretisk mulig at dette familemedlemmet ikke behøvde å være fysisk der hvor sin mobil befant seg, selv om det pågikk en samtale knyttet til den basestasjonen hvor mobilen var?"

Altså ikke samme basestasjon som Sloraveien. Og ikke vanlig telefonsvar, hvor man må lese inn beskjed, men at man faktisk kan ha en samtale.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det vil være en veldig overkommelig oppgave.
Angående utgående samtale fra AEH til familiemedlem kl 0914 virker også litt kort. Ca 2 min. Hva får man sagt mellom seg på 2 min som man ikke kan sende melding om. (Kommer frem at AEH pleide å sende melding til folk) Hvis det også er samme familiemedlem som hadde passet hunden kvelden i forveien så hadde de i tillegg nettopp hatt kontakt. Kan grunne til at det er så kort være at familiemedlem må dikte opp hva de snakket om til politiet. Jo kortere - jo enklere å dikte opp.

Tidspunktet for opprigningen fra AEH's mobil kl 09.14 virker i tillegg så altfor perfekt i forhold til å skaffe noen alibi.
Selve drapet kunne absolutt skjedd like før kl 09.14. Kanskje akkurat da det var sikrest å utføre det da TH nettopp hadde dratt på jobb.

Dette er hva som kalles god planlegging!!
Citera
2020-06-07, 19:47
Medlem
Citat:

Da antar jeg at han ville ha vært behjelpeligheten selv, stilt edru i alle slags ønskelige avhør, ikke forsøkt å nekte politiet adgang til boligen ved å bringe ransakingen inn for retten, etc, etc
Citera
2020-06-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyuio1
Synes du det var så dumt?

Et google-søk på "ta ned risikoen" gir meg 1 470 resultater, hvor samtlige på førstesiden på Google er knyttet til aksjer, marked, porteføljer, næringsliv.

Et Google-søk på "redusere risikoen" gir meg 391 000 resultater, hvor førstesiden på Google er knyttet til kreft, diabetes, Arbeidstilsynet, brann, etc.

Jeg tror det er god dekning for å si at formuleringen "ta ned risikoen" på norsk først og fremst hører hjemme blant økonomer og finansfolk (og folk som snakker om de samme fenomenene, eller ønsker å emulere nevnte gruppe).

Jeg mener ikke at ikke folk flest forstår formuleringen, jeg bare sier at det er en uvanlig talemåte.
Dette beviser ikke noe som helst, men jeg er enig i at det føyer seg inn i rekken av (svake) indisier i saken. Får håpe det snart kommer fram noe mer... pressen har kokt suppe på spiker i lang tid, med et par nye spikre i ny og ne... Bare spiker, spiker, spiker... Ebenezer Scrooge blir ikke bura inne før det kommer et skikkelig gjennombrudd i saken. Jeg trodde gjennombruddet ville komme i kjølvannet av varetektsfengslingen. F eks ved at noen plapra, eller ved at ransakingen ga resultater. Men neida... får håpe politiet sitter på mer. Må jo nesten det, siden Riksadvokaten var så imponert... eller kanskje han bare er av typen «easily amused»... VG: «Riksadvokaten lot seg også imponere da han i fjor høst fikk en statusrapport av etterforskningsledelsen i Øst politidistrikt.« Kanskje bare psykologisk spill for å få noen til å sprekke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in