Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Ja er kanskje ikke lurt å ha med seg telefon når man skal drepe noen.
Men hva hvis GM gjør dette:
GM legger sin telefon hjemme og har på telefonsvarer / evt. gir telefonen sin til en medhjelper som sitter hjemme hos GM.
GM ringer til sin egen tlf fra AEH's telefon kl 0914.
Skaffer seg selv alibi.
Ja det var dette jeg prøvde si noe om i morges:
"
https://uk.pcmag.com/how-to/116269/h...ne-auto-answer
At den som har iphone (kanskje andre og), har mulighet for å sette tlf på autoanswer.
Hvilket innebærer at hvis mobilen blir oppringt så kan den svare automatisk, uten at eieren trenger å være hjemme/nær telefonen.
Hvis man da i tillegg er tilkoblet pc, via nett, så kan man vel veldig enkelt også ha en samtale via pchøyttaler med den som ringer, selv om man for eks befinner seg i en bil som er langt unna, samtidig som at mobilen slår inn på basestasjon der mobilen befinner seg.
Jeg prøver å tenke litt ifht 0914-samtalen og ulike teorier rundt den.
Den er ganske sentral i saken. Det var en samtale på ca 2 minutt etter hva vi har fått opplyst.
Og at det var oppringing fra AE sin mobil, til et familiemedlem kl 0914-0916.
Med en slik manøver ville det jo kanskje være teoretisk mulig at dette familemedlemmet ikke behøvde å være fysisk der hvor sin mobil befant seg, selv om det pågikk en samtale knyttet til den basestasjonen hvor mobilen var?"
Altså ikke samme basestasjon som Sloraveien. Og ikke vanlig telefonsvar, hvor man må lese inn beskjed, men at man faktisk kan ha en samtale.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det vil være en veldig overkommelig oppgave.