2020-06-07, 16:45
Medlem
Enkelte avslørende særegenheter i teksten i trusselbrevet (ord, skrivefeil, setningsoppbygging eller annet) kan bevisst ha blitt skrevet av forfatteren i forsøk på å peke på en annen person enn seg selv. Da må forfatteren ha lest og studert noen av den personens tekster.

Citat:
Citat:
"Efter" og "eftersom" er ord forfatteren normalt bruker på norsk, og det ble begått en slurvefeil da såpass markante særegenheter ikke ble endret.

Eller de ble «plassert» der da noen bruker dette i sin dagligtale som det ønskes pekt i retning av. Noen som kanskje hadde/har et horn i siden til Herr Hagen? Har ikke Hagen selv gang på gang hevdet at noen var ute etter å ramme han? Pekt litt i hytt og pine til ubehag for flere.
Et slikt brev kan jo brukes til både å villede og veilede.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49430225/#49430225
Citera
2020-06-07, 16:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
finnsenderen.no ser du alle basestasjoner. Men søkt å tro at noen drar med seg mobilen når de skal fjerne et menneske. Skal også svært lite til at en mobil hopper til annen basestasjon pga 4G+.
Ja er kanskje ikke lurt å ha med seg telefon når man skal drepe noen.
Men hva hvis GM gjør dette:

GM legger sin telefon hjemme og har på telefonsvarer / evt. gir telefonen sin til en medhjelper som sitter hjemme hos GM.
GM ringer til sin egen tlf fra AEH's telefon kl 0914.
Skaffer seg selv alibi.
Citera
2020-06-07, 16:47
Medlem
Økenavnet som blir nevnt her, hvis det er sant er det typisk narsissist å bruke et slikt økenavn på noen. De vil at deres partner skal være totalt avhengig av dem, og de blir sjalu om de kan mer, er flinkere til noe, eller egentlig om de lykkes i noe som helst. Så å gi dem et økenavn som tar fra dem alt de er eller kan bli gir helt mening. Dette er veldig trist. Jeg håper AEH får rettferdighet.
Citera
2020-06-07, 16:49
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Får en stadig økende følelse av et slags SHOW her jeg. en slagsreality greie som vil pågå lenge og som bærer preg av Wara saken som mange kansje med meg mente virket temmelig konstruert og påfallende merkverdig i sin natur?

Aktørene her er jo mildt sagt påfallende de også. Denne Holden var jo aktor i rettsaken mot Breivik og den STINKER. Breivik saken var jo faen ta meg bare et show for folket og saken totalt galskap og insidejobb. Og denne saken her bærer VELDIG preg av SHOW og INSIDEJOBB.

Som om man hadde en god plan her og så gikk alt til helvete og nå er det bare kaos og om å gjøre å lage det så komplisert at ingen til slutt orker mere?

Dette brevet er jo så klønete og dumt som det kan bli. Alt virker tilgjort og når aktørerene er så tvilsomme som her med Holden og denne advokaten til BARNA(SOM ER GODT VOKSNE), samt stadig drypp til media som koker suppe på¨en spiker.

Dersom dette er en Psyop... Hva handler den om spør jeg...
Citera
2020-06-07, 16:50
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

GM legger sin telefon hjemme og har på telefonsvarer / evt. gir telefonen sin til en medhjelper som sitter hjemme hos GM.
Skaffer seg selv alibi.
Spot on, noe jeg også har tenkt, særlig etter at klageskriv og trusselbrev ble publisert.
Citera
2020-06-07, 16:52
Medlem
Citat:
Akkurat dette har jeg også tenkt på. Bodde en evt. GM så nært at han kommuniserte med samme basestasjon som AEH og TH når han var hjemme.
Da kan det ikke være mulig å lokalisere om han var hjemme eller satt i den ryggendende bilen ved en 0914 samtale. (Eventuelt at han var i nærheten av AEH og TH's hjem.)

Hvis noen har informasjon om dette vil det være interessant.

Ift nyere mobiltelefoner så er det en ganske irrelevant problemstilling...Hvis alle kjører old school så er det en større utfordring.
Citera
2020-06-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Hm, "cee face ae" og "decode hex in monero to ascii" - jeg finner transaksjonene og tilhørende informasjon i "raw transaction", men er ikke i stand til å finne disse meldingene. Har selvfølgelig forsøkt både fra hex -> ascii og motsatt vei.

Leter jeg på feil sted - kunne du eller goingsomewhere tenkes å hinte meg i riktig retning?

Ah - der fant jeg det. Var litt mer rett forran meg enn jeg trodde

Hvorfor skulle politiet bruke en slags 1337 i teksten? "cee"? Man sparer ingen tegn på det. Jeg tror meldingen er sendt fra "motparten".

Tror ikke vi skal overvurdere hva Dagbladet mener når de skriver om kodede meldinger. Jeg antar at de med kodede meldinger rett og slett mener utveksling av de definerte beløpene fra trusselbrevet. Det er mulig at media foreløpig ikke har skrevet om disse meldingene ("cee face ae").

På samme måte tenker jeg det er når det omtales at motparten gikk over til å sende "krypterte eposter". Da antar jeg at det f.eks. menes at motparten brukte Tor og laget konto hos eksempelvis Protonmail. Jeg tror ikke opplegget har vært noe mer "kryptert" enn som så.
Citera
2020-06-07, 17:09
Medlem
Citat:

Skaffer seg selv alibi.

Ja det var dette jeg prøvde si noe om i morges:
"
https://uk.pcmag.com/how-to/116269/h...ne-auto-answer
At den som har iphone (kanskje andre og), har mulighet for å sette tlf på autoanswer.
Hvilket innebærer at hvis mobilen blir oppringt så kan den svare automatisk, uten at eieren trenger å være hjemme/nær telefonen.
Hvis man da i tillegg er tilkoblet pc, via nett, så kan man vel veldig enkelt også ha en samtale via pchøyttaler med den som ringer, selv om man for eks befinner seg i en bil som er langt unna, samtidig som at mobilen slår inn på basestasjon der mobilen befinner seg.
Jeg prøver å tenke litt ifht 0914-samtalen og ulike teorier rundt den.
Den er ganske sentral i saken. Det var en samtale på ca 2 minutt etter hva vi har fått opplyst.
Og at det var oppringing fra AE sin mobil, til et familiemedlem kl 0914-0916.
Med en slik manøver ville det jo kanskje være teoretisk mulig at dette familemedlemmet ikke behøvde å være fysisk der hvor sin mobil befant seg, selv om det pågikk en samtale knyttet til den basestasjonen hvor mobilen var?"

Altså ikke samme basestasjon som Sloraveien. Og ikke vanlig telefonsvar, hvor man må lese inn beskjed, men at man faktisk kan ha en samtale.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det vil være en veldig overkommelig oppgave.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-07 kl. 17:17.
Citera
2020-06-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvorfor i all verdens navn og rike var det nødvendig å skrive dette?

Det har virket som at noen her har visst det, men de har ettertrykkelig sagt at de ikke ville poste noe "økenavn". Det var det kanskje en grunn til? En helt unødvendig "opplysning" som ikke bringer saken videre.

Jeg synes det som har blitt diskutert angående krypto, hvordan det fungerer osv. har vært veldig interessant. Det er krypto-tråden som kan bringe saken videre, ikke grums som du presenterer her.

Det är relevant information för saken om det stämmer.

Att denna informationen vränger dina TH vänliga teorier gör det inte till ”grums”.
Citera
2020-06-07, 17:22
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Det är relevant information för saken om det stämmer.

Att denna informationen vränger dina TH vänliga teorier gör det inte till ”grums”.

Men det må da finners en slags kilde til dette`?
Citera
2020-06-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Hvorfor skulle politiet bruke en slags 1337 i teksten? "cee"? Man sparer ingen tegn på det. Jeg tror meldingen er sendt fra "motparten".

Hexadesimale tall (aka sekstentallsystemet) bruker de ti vanlige sifferene 0 til 9, samt de første bokstavene i alfabetet A til F. Altså kan man skrive "cee", men ikke "see", siden "s" ikke er et siffer i sekstentallsystemet.
Citera
2020-06-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det var dette jeg prøvde si noe om i morges:
"
https://uk.pcmag.com/how-to/116269/h...ne-auto-answer
At den som har iphone (kanskje andre og), har mulighet for å sette tlf på autoanswer.
Hvilket innebærer at hvis mobilen blir oppringt så kan den svare automatisk, uten at eieren trenger å være hjemme/nær telefonen.
Hvis man da i tillegg er tilkoblet pc, via nett, så kan man vel veldig enkelt også ha en samtale via pchøyttaler med den som ringer, selv om man for eks befinner seg i en bil som er langt unna, samtidig som at mobilen slår inn på basestasjon der mobilen befinner seg.

Jeg prøver å tenke litt ifht 0914-samtalen og ulike teorier rundt den.
Den er ganske sentral i saken. Det var en samtale på ca 2 minutt etter hva vi har fått opplyst.
Og at det var oppringing fra AE sin mobil, til et familiemedlem kl 0914-0916.
Med en slik manøver ville det jo kanskje være teoretisk mulig at dette familemedlemmet ikke behøvde å være fysisk der hvor sin mobil befant seg, selv om det pågikk en samtale knyttet til den basestasjonen hvor mobilen var?"

Altså ikke samme basestasjon som Sloraveien. Og ikke vanlig telefonsvar, hvor man må lese inn beskjed, men at man faktisk kan ha en samtale.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det vil være en veldig overkommelig oppgave.
Ville politiet, hvis de undersøkte den iphonen, kunne finne ut at iphonen var stilt inn på autoanswer på det tidspunktet?
Vil ikke politiet kunne spore hvor den pc-en var i det tidsrommet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in