2020-06-07, 18:31
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
En ting er helt sikkert...

Når eller om AEH blir funnet eller saken her har sine "høydare" og opptar all spalteplass og TV tid, bør folk bare sette på opptakeren og heller se hva som ellers skjer i verden.

La oss nå si at feks noe HELT SPESIELLT skjer i USA neste uke og dette ikke passer den Norske stat og elite godt, så¨vil nok denne saken "sprenge" i media og ta all oppmerksomhet, forsider osv.

Mine fem cent siden ALT skurrer i saken og den virker oppbygd og vedlikeholdt som om man venter på noe stort man skal forsøke å dekke over med "coversmoke" fra dette.
Citera
2020-06-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hva ?

Synes du det var så dumt?

Et google-søk på "ta ned risikoen" gir meg 1 470 resultater, hvor samtlige på førstesiden på Google er knyttet til aksjer, marked, porteføljer, næringsliv.

Et Google-søk på "redusere risikoen" gir meg 391 000 resultater, hvor førstesiden på Google er knyttet til kreft, diabetes, Arbeidstilsynet, brann, etc.

Jeg tror det er god dekning for å si at formuleringen "ta ned risikoen" på norsk først og fremst hører hjemme blant økonomer og finansfolk (og folk som snakker om de samme fenomenene, eller ønsker å emulere nevnte gruppe).

Jeg mener ikke at ikke folk flest forstår formuleringen, jeg bare sier at det er en uvanlig talemåte.
Senast redigerad av qwertyuio1 2020-06-07 kl. 18:48.
Citera
2020-06-07, 18:48
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvorfor i all verdens navn og rike var det nødvendig å skrive dette?

Det har virket som at noen her har visst det, men de har ettertrykkelig sagt at de ikke ville poste noe "økenavn". Det var det kanskje en grunn til? En helt unødvendig "opplysning" som ikke bringer saken videre.

Jeg synes det som har blitt diskutert angående krypto, hvordan det fungerer osv. har vært veldig interessant. Det er krypto-tråden som kan bringe saken videre, ikke grums som du presenterer her.

Støtter din oppfatning i dette 100% Uverdig! Unødvendig å sette tråden på et så lavt nivå.
Men gjort er gjort.Får bare håpe at ingen journalist offentliggjør dette nå!
Citera
2020-06-07, 18:53
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
En ting er helt sikkert...

Når eller om AEH blir funnet eller saken her har sine "høydare" og opptar all spalteplass og TV tid, bør folk bare sette på opptakeren og heller se hva som ellers skjer i verden.

La oss nå si at feks noe HELT SPESIELLT skjer i USA neste uke og dette ikke passer den Norske stat og elite godt, så¨vil nok denne saken "sprenge" i media og ta all oppmerksomhet, forsider osv.

Mine fem cent siden ALT skurrer i saken og den virker oppbygd og vedlikeholdt som om man venter på noe stort man skal forsøke å dekke over med "coversmoke" fra dette.

Det har jo foregått mange ganger,og er en taktikk som er kjent for mange nå.
Får bare håpe at andre følger med med argusøyne på andre kriminelle.
Citera
2020-06-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Støtter din oppfatning i dette 100% Uverdig! Unødvendig å sette tråden på et så lavt nivå.

Hvis ikke økenavnet er en del av en kode....
Citera
2020-06-07, 18:57
Medlem
Citat:

Næææ? Noen skriver noe på et Svensk internet forum og så tror du pokker'n meg at noen avisvil gjengi det uten kilder og uten grunn? Det virker totalt søkt og ganske så virkelighetsfjernt spør du meg.

direkte dumt om jeg må få si det med klare ordelag. som om det lissom er en fare for det.

Makeløst...
Citera
2020-06-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Problemet er at det kan bli brukt av crypto-folk også. Bruken er heller ikke fullt så smal, selv om det selvsagt er mest brukt av finansfolk. Et søk på google ga bl.a nylig "ta ned risiko" om Smittestopp-appen. Kan tenkes det blir brukt i kriminelle miljø også. Men ikke f* om det er skrevet av noe annet enn en med gode norskkunnskaper.

Jada, dette er veldig langt fra noen "smoking gun". Men det bare slo meg, "å ta ned risikoen" hører jeg aldri folk flest si, med mindre det sies av noen som snakker om finans.
Citera
2020-06-07, 19:00
Medlem
Citat:
Det har jo foregått mange ganger,og er en taktikk som er kjent for mange nå.
Får bare håpe at andre følger med med argusøyne på andre kriminelle.

Ja for meg virker det hele så kunstig og så tilgjort at det nærmest har blitt en parodi. En slags håpløs reality greie der man stadig skaper nye momenter og drar det hele lenger og lenger.

Mye bra poster her og gode resonementer, men også påfallende mange merkelige poster som man virkelig kan undres hvem som skriver og hva som er agendaen bak.
Citera
2020-06-07, 19:07
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Næææ? Noen skriver noe på et Svensk internet forum og så tror du pokker'n meg at noen avisvil gjengi det uten kilder og uten grunn? Det virker totalt søkt og ganske så virkelighetsfjernt spør du meg.

direkte dumt om jeg må få si det med klare ordelag. som om det lissom er en fare for det.

Makeløst...

Ja helt makaløst! At du har sånn Forutinntatt mening, om hva jeg tenker om jobb metoder til journalister!! Jeg har faktisk litt mer tillit til norske journalister enn det du viser til.
Citera
2020-06-07, 19:11
Medlem
Citat:

Makeløst...

Støttes! Ja, det er helt utrolig hva enkelte kan få seg til å skrive. Man må være svært virkelighetsfjern når man tror at media vil publisere rykter fra et anonymt diskusjonsforum.
Citera
2020-06-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ja helt makaløst! At du har sånn Forutinntatt mening, om hva jeg tenker om jobb metoder til journalister!! Jeg har faktisk litt mer tillit til norske journalister enn det du viser til.

Men seriøst.... Tror du virkelig at det sitter noen journalist og vil skrive dette fordi det står på forumet her? Kallenavnet er ikke noe utover en latterlig påstand som ikke har noe med saken å gjøre eller forankres i noen slags virkelighet.

Hvor er kilden til dette sprøytet?
Citera
2020-06-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er helt utrolig hva enkelte kan få seg til å skrive. Man må være svært virkelighetsfjern når man tror at media vil publisere rykter fra et anonymt diskusjonsforum.

Ja det er nesten bekymringsverdig at noen kan leve i en slik virkelighet. Sitte å tro at dette kommer i en avis imorra lissom. Da kan man snakke om fraværende :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in