Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Du måste vara den mest trögtänkta personen i denna tråd och det vill inte säga lite. Du förstår inte ens ditt eget inlägg, som för övrigt var fullkomligt ointressant.
Jag har inte kommenterat vad Åkesson sagt. Jag kommenterade vad media [DN] skrivit om det Åkesson sagt.
Åkesson har krävt Tegnells avgång, kort och gott. Hur denna avgång ska gå till har Åkesson däremot inte preciserat och det är i sig fullkomligt ointressant. Han pekar ut en enstaka person som inte ens är chef för den myndighet han arbetar åt. Det är självklart ett rent idiotiskt inlägg från Åkesson och visar att han inte alltid tänker först.
Nu har jag inte mer tid för dig bonnjävel.
Titeln statsepidemiolog är ju en mycket unik titel den kan man ju få lämna om man inte skött uppdraget. Kan de anses gravt oskickligt så kan han ju få förtidspension men i så fall borde ju Johan Carlsson också avgå han är ju det högsta hönset och ska som regel ta ansvaret för vad medarbetarna gör.
Jag begriper inte vad titeln ska vara bra för? Men förstå att det är enligt amerikanskt mönster. Kanske fler länder? Det låter som en befälhavare, bättre att avdelningen som Tegnell är chef för har ansvaret ingen enskild utpekad.