2020-06-07, 13:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vad Johan Carlson säger är att FHM inte gjort sitt jobb- även om han hävdar det, det går inte sitta på en fantasimyndighet och hitta på regler som inte applicerar på verkligheten, det förstår vem som helst.

En spark i röven ska han ha, precis som resten av FHM.

Nej, FHM har inget ansvar för äldreomsorgen. De kan inte träda in och ställa en icke-fungerande äldreomsorg till rätta. Den största delen i dödstalen ska tillskrivas äldreomsorgen som inte haft förmåga att skydda dem de har uppdrag att skydda.
Citera
2020-06-07, 13:25
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag förstår att det fetmarkerade beskriver dig själv när du sitter och tuggar fradga ivrigt upphetsad för att få sprida din dynga...

https://www.dn.se/nyheter/sverige/akesson-vill-att-tegnell-avgar-symbol-for-missbedomningarna/

Det är den DN-artikel jag hänvisar till. Ska du nu hävda att den är fejkad eller ska du inse att du är det fetmarkerade?
Det är ju det här som är problemet med personer som likt dig TROR dig ha en aning om vad du pratar om. Du är så urbota jävla dum och lågpannat ointelligent att du inte ens begriper hur fel du har när folk trycker upp bevisen i ansiktet på dig.

Jag tar det igen:
Åkesson har inte skrivit något av det du påstår. Det är någon annan som likt DIG tolkat efter nehov och nivå av intelligens och sedan fått för sig att Åkesson skriveit det där.

Jag måste säga att jag är förvånad att personer likt dig själv klarar av att andas.
Citera
2020-06-07, 13:26
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Antal döda 1 januari - 19 mars 2019: 20 221
Antal döda 1 januari - 19 mars 2020: 20 082 (29 februari borträknad)
Skillnad: 139

Antal döda 20 mars - 19 maj 2019: 14 374
Antal döda 20 mars - 19 maj 2020: 19 418 (preliminära siffror)
Skillnad: 5 044

Med tanke på att dödstalen under 2019 och 2020 nästan var identiska fram till 19 mars tror jag att en jämförelse mellan dessa båda år blir rättvisande.
Jag tror inte det är fullt så enkelt för det är inte säkert att dödsfallen under normala (icke corona) år fördelar sig lika över året alla år. Man kan t ex tänka sig att influensasäsonger peakar lite olika tidpunkter olika år samt att vädret inverkar.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Jag noterade kort och gott att DN i sin uppföljande artikel skriver att: SD kräver Tegnells avgång...

Det är en bra formulering och oavsett hur Åkesson formulerat det exakt vad det handlar om. Att skriva så innebär att de egentligen inte spelar någon roll på vilket sätt AT avgår bara han avgår.
Men FÖR HELVETE.
Du har fel. Fatta!
Åkesson har aldrig KRÄVT att någon skall avgå.

Har du fel i hjärnan?

Säg efter mig:

JAG. HADE. FEL.
Citera
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vad har du för skydd?

FFP3 och tjocka gummihandskar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Distansering fungerar inte i kollektivtrafiken. Då är munskydd ett alternativ. Tegnell har ju till och med yttrat de bevingade orden "Corona smittar inte på flygplan för det finns inga bevis för det." Samtidigt betonas det hela tiden att man skall hålla distansen. Var finns logiken?

Logik? Han tycker hans egensnickrade teorier om att munskydd ökar smittan räcker för att gå emot WHO och resten av världens samlade expertis. Så det är nog dags att utvärdera hans mentala hälsa. Pressen kanske har blivit för mycket?
Citera
2020-06-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är ju journalisten på DN som skrivit kräver? Det var ju inte Åkesson som sa det.

Jo det står i debattinlägget att Tegnell bör avgå. Så även alla andra ansvariga.
Det stod så igår i alla fall när artikeln inte var låst.
Citera
2020-06-07, 13:29
Medlem
Citat:
Nej, FHM har inget ansvar för äldreomsorgen. De kan inte träda in och ställa en icke-fungerande äldreomsorg till rätta. Den största delen i dödstalen ska tillskrivas äldreomsorgen som inte haft förmåga att skydda dem de har uppdrag att skydda.

Personalen ville ha skydd men cheferna sa nej eftersom FHM inte givit klara direktiv.

Så FHM och cheferna delar ansvar med politikerna som ansvarar övergripande.

Det är dags någon tar nåt jävla ansvar.
Citera
2020-06-07, 13:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är ju det här som är problemet med personer som likt dig TROR dig ha en aning om vad du pratar om. Du är så urbota jävla dum och lågpannat ointelligent att du inte ens begriper hur fel du har när folk trycker upp bevisen i ansiktet på dig.

Jag tar det igen:
Åkesson har inte skrivit något av det du påstår. Det är någon annan som likt DIG tolkat efter nehov och nivå av intelligens och sedan fått för sig att Åkesson skriveit det där.

Jag måste säga att jag är förvånad att personer likt dig själv klarar av att andas.

Du måste vara den mest trögtänkta personen i denna tråd och det vill inte säga lite. Du förstår inte ens ditt eget inlägg, som för övrigt var fullkomligt ointressant.

Jag har inte kommenterat vad Åkesson sagt. Jag kommenterade vad media [DN] skrivit om det Åkesson sagt.

Åkesson har krävt Tegnells avgång, kort och gott. Hur denna avgång ska gå till har Åkesson däremot inte preciserat och det är i sig fullkomligt ointressant. Han pekar ut en enstaka person som inte ens är chef för den myndighet han arbetar åt. Det är självklart ett rent idiotiskt inlägg från Åkesson och visar att han inte alltid tänker först.

Nu har jag inte mer tid för dig bonnjävel.
Citera
2020-06-07, 13:30
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vad gäller komplikationer måste man ställa det i proportion till andra riskfaktorer som ålder, underliggande sjukdomar etc. 50% ökad risk kan låta mycket men saknar man andra riskfaktorer och är under 70 så är det marginellt. Man ökar bara ett redan lågt tal till ett annat lågt tal.
Nja inte så marginellt. Det är rätt skönt att få en mild sjukdomsgång med typ 38 graders feber, lite snuva, lite torr hosta i fyra dagar. Det suger däremot hårt att ligga och ha ont i kroppen i två veckor med +40 graders feber och knappt kunna andas. Har du bg A eller?
Citera
2020-06-07, 13:30
Medlem
Citat:

FHM har ansvar för folkhälsan, deras regler och rekommendationer ska efterföljas, går inte detta så har de tillämpat fel strategi, men det är inte något de vare sig påtalat eller informerat regeringen om.

Tvärtom har de var och varannan presskonferens stått och sagt att kurvorna ser bra ut, när dödsfall ifrågasatts så har man refererat till "flera veckor sedan" med antydan om att det var innan man tillämpade regler, man har också uppenbart varit helt verklighetsfrånkopplad när region stockholm hade panik presskonferenser och publikt ifrågasatte hur FHM kan ha så skild verklighetsuppfattning. Svaret är uppenbart FHM har inte gjort sitt jobb.

Vem som helst på vilken myndighet som helst kan stå och lova att vi ska göra det ena eller det andra om man sedan inte tar något som helst ansvar för sina uttalanden och gör man inte det har man inte en funktion i samhället, FHM har UPPENBART inte gjort ett bra jobb och det är tydligt att vi hade varit lika illa ute både ekonomiskt och hanteringsmässigt om denna myndighet inte hade funnits till att börja med.

Jag förstår verkligen inte de som försvarar inkompetenta parasiter.
Citera
2020-06-07, 13:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nej det är ju precis som att inte svensk kan vara arg över att invandrare misshandlar svenskar. Eller att svenskar misshandlar invandrare. Idiot

Vad menar du nu? Idioti att finnar beter sig så här eller idioti att tycka att det nog är befogat? Klart det är illa sett till våra långa historia att det ska bli tråkigheter som det här. Att svenskar ses som paria i Finland. Men det är ju helt vårt eget fel. Eller mer specifikt Tegnells och FHMs fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in