Citat:
Teorierna har varit att han velat plantera ut att det fanns hotfulla män där för att få potentiella gärningsmän på plats. Det gäller kanske framförallt på natten mot lördag. EFTERSOM SD som tydligen alltid har mobilen klistrad mot sig, då ger sig ut för att träffa LW utan mobil, KAN det ha varit så att han tänkte ta hennes liv då. I så fall behövde han väl kolla att poliserna INTE kom på plats - och i annat fall kunde det vara bra att veta för framtiden hur lång tid efter larm de kunde tänkas komma.
Angående HD inblandning håller jag med dig i mycket - Ockham landar i bara SD på BP, men det måste tyvärr stärkas tillräckligt om det ska hålla i HovR. HD vet eller anar säkert massor. Kanske känner sig medskyldig bara för att hon kommit med krav på att LW ska bort ur SDs och hennes liv. Det är skit av henne att inte berätta och jag är rädd för att det är fara för henne och flickorna framöver, men det kan också vara därför hon duckar sanningen. Min gissning är att SD, om han är ensam GM, droppat lagom mycket för att hålla henne på sträckbänken, men inte tillräckligt för att hon ska kunna utgöra hot i rättegång. (Hon kanske kan ha ekonomisk vinning av att ha exmaken som ska betala underhåll för barnen utanför fängelse - jag ANTAR, men vet inte alls, att en yrkesarbetande borde ge mer än vad hon nu skulle få från försäkringskassan om han satt inne?)