2020-06-07, 11:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är intressant att läsa om vad de eventuellt misstänkta sysslar med.
Geocachar han ensam eller tillsammans med någon? I så fall med vem?
Vilka är fortfarande hans kompisar?

Enligt bild med ett till synes trevligt gyttjestänkt burkletarsällskap i våtlandsområde i A*ker*undstrakten.
Citera
2020-06-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
https://www.hitta.se/gerald+gray+jr/örebro/person/nqydcnqt
Tack. Jag kikade på mrkoll.se och där står han som ensamboende.
Citera
2020-06-07, 12:15
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för en fin karta!

Det är verkar konstigt att de åker förbi den vägen om de inte ska hämta något eller om de inte vill kolla om något är på gång i området eftersom HD verkar ha uppmärksammat att det var mycket spring i förhörsrummet.

Om de nu var nyfikna på vad som hänt, varför pratar de inte om det?

Men hur ska de kunna förstå att det är just i Hjärsta som något "har hänt"?

Kanske inte helt osannolikt att man tänker att polisen som ändå har varit i området den senaste tiden kan ha funnit något väsentligt, typ mordvapnet? Eller något annat som mobilen?

Mindre sannolikt borde det vara att Lena skulle ha hittats just där.

Det kan förstås vara så att båda var uppfyllda med tankar runt förhöret, och inte säkert att polisbilen kopplades ihop med mordet. Och om det gjorde det, så hade de ju sett polisbilar i området i dagar redan. HD kan ha suttit och kollat i sin mobil, inte sett polisen.

Jag kan tänka mig också att det finns hos båda ett försvar mot att tänka sig att de ska ha en mördare i familjen. Att barnens och barnbarnens pappa är en mördare, det borde vara hemskt att ta in.

Det är ett problem med att HD lämnar så mycket mer att önska i förhören, att hon inte minns och att hon vägrar att svara på frågor. Det gör att man blir misstänksam mot allt och lite till.

Men varför skulle de mörka att de misstänkte att något har hänt och att de förstod det? Att de åkte förbi för att kolla?

Om HD visste att Lena var död, att hon låg bakom planket kanske hon inget säger till sin pappa. Det blir för komplicerat för henne att kommentera det hela. Lättare att hålla tyst.

Eller så fattar (misstänker) hon; efter åratal av sådant snack från SD om hur Lena förstör allt, och hur han tänker att man kan "ta hand om problemet". Kanske SD t om har sagt till HD att nu är "problemet löst". "Nu ska allt bli så bra". Och HD vill inte veta mer.

Hon vänder bort blicken när de åker förbi planket och polisbilen. Låtsas som ingenting.
De åkte av motorvägen och in i Hjärsta till fynd/brottsplatsen. Sedan åkte de till Folketorp och berättade detta för SD
Citera
2020-06-07, 12:26
Medlem
xerlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
De åkte av motorvägen och in i Hjärsta till fynd/brottsplatsen. Sedan åkte de till Folketorp och berättade detta för SD

Ja, det är ju vad SD säger, men inte vad SOA eller HD säger. Så någon eller alla av dessa parter mörkar något. Särskilt SOA är ju misstänksam eftersom han med säker stämma säger att de åkte den, enligt hans mening, "naturliga vägen". Det är ju tydligt att det finns flera vägar än den de valde, som är mer "naturliga".
Citera
2020-06-07, 12:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jo, hela skogen tycks fylld av citrusdoft numera. Det är ett gott tecken, för framtiden. Ibland behöver man bara tid för att blomma ut och upptäcka att man inte ska välja vad som drar ner en, och lägger en mörk, blöt filt över horisonten. I världen existerar konstruktiva, ärliga och hederliga personer, varför då backa tillbaka i destruktiva mönster?

Hon är frisk och stark nu, dags att flyga fritt.
Steffe kommer naturligtvis frias, och hybrisen bli svårslagen för en tid. Men han kommer aldrig kunna dela glädjen, anförtro sig, öppna upp och delge. Känslomässig karantän på livstid, det är också en slags livstidsdom, men av annan art.

Citat:
Varför omvärldens dom skulle hänga över Hanna förstår jag egentligen inte:

1. Hon kan inte göra ogjort att hon har barn med en mgm. Däeför måste hon fortsätta kontakt och samarbete med vederbörande.
2. Hon verkar ha gott om olika personer att umgås och geocacha med fortsättningsvis som inte dömer henne.
3. Hon har varit svårt sjuk, utsatt för lögn, gaslighting och kontroll av sin man. Vigselförättaren låg med hennes make.
4. Hon ljuger uppenbarligen angående sitt selektiva minne i förhören, och motarbetar utredningen, men jag kan förstå varför. Hon saknar moralisk skyldighet att sörja Lenas död eller arbeta för att Lenas död löses. Lenas beteende och behandling har inte gett henne något skäl.
5. Jag tror och hoppas att hon är klok nog att inte återförenas med S, och istället möter någon som respekterar henne och behandlar henne med kärlek.

Nej, jag tror inte heller att S kommer börja tala sanning framledes, men det blir hans egen förlust till slut. Alla andra kvinnor kommer inte vara lika förlåtande, överseende och förstående som Hanna varit dessförinnan, tror jag.

Tack för dina kloka inlägg.
Citera
2020-06-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Separation på g? Jamen då får han mer tid för SD och SOA. Är LI en kvinna som kan ha något att delge polisen?

Kan så vara. Har det något med JGs kännedom om mordet kan det absolut vara något av intresse för polisen. Men vågar hon berätta i så fall?
Citera
2020-06-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Några exempel på märkligheter normala människor ifrågasätter starkt:

Mordplaner på sina barn
Stöttande av strösselförhör
Upprepad fuskloggning av 17 av Lenas cacher, även efter hennes död
”Hon får leva”
”Hoppas hon är död”
”Vad har Stefan gjort nu?”
Kartläggande, smutskastande och outande av Flashbackskribenter
Radering av bevis
Påverkan av vittnen
Plantering av bevis
Tusen lögner

Förstå gärna saker i sin kontext:
1, Kvinnan hade svår relation till sin mor, jobbiga spädbarnsår, fick en förlossningsdepression. Var själv självmordsbenägen.Det lilla barnet som var glutenintolerant skrek non stop. Hur tillräknelig förväntas du då vara? Många vittnesbörd om liknande känslor och längtan efter svår sömnbrist under längre tid existerar.
2. Hon stöttade inte strösselförhöret utan lät Jerry lyssna på inspelningen, och ingen av dem ansåg att det var ok.
3. Fuskloggning avfärdas av rewiern Åhman, som var inblandad i kattfighten, hon menar att ingen av de två kvinnorna gjorde fel enligt spelreglerna. Hon vittnade om detta under rättegången.
4. "Hon får leva", är väl mer sympatiskt än " Hon måste dö"?
5. "Hoppas hon är död" är förståeligt efter Lenas rabiata, och föraktande beteende mot Hanna.
6. " Vad har Stefan gjort nu?" Är väl skäligt att undra över, när hans sedan sju år gamla förhållande med älskarinnan resulterar i försvinnande och sedermera död.
7. På flashback behöver vi ej vara så känsliga och lättstötta, vi sitter inkognito och tror massa om saker vi oftast inte vet.
8. Radering av bevis känner jag inte igen. Har det bevisats i förhör och något som åklagarna eller förhörsledaren påpekat?
9. Ja, hon försöker påverka Therese angående Lenas blod, och där tror jag mest hon är styrd, påverkad, manipulerad och kontrollerad av Steffe. Säkert något hon varit under många år. Svårt se skogen för alla träd.
10. Planterade bevis, låter som en trådsanning?
11. Ja, hon ljuger en del i förhören och vill inte hjälpa till. Motarbetadet kan ha olika orsaker. Vilka kan vi inte helt säkert veta.
Citera
2020-06-07, 12:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag struntar i om någon sida "nappar" på mina "spekulationer". LW med sina drag av borderline kanske inte hann anmäla någon av dem för något? Eller vad menar du, tiden när HD nämner detta är ju LW försvunnen, antagligt redan död på en plats inte ens 200 meter från sitt hem där hon ska bli kvar flera dagar. Till vem menar du att LW "med sin öppna attityd"* skulle anmält en anklagande misstanke om något då?

*Borderline personligheter kan ytligt uppfattas som öppna. LW bär en ryggsäck som centrerar kring att bli avvisad och på något sätt förväxlar förmågan av sexuell attraktionskraft med att vara genuint älskad. Hon blir upprörd över att HD blev frisk, hon blir sur när SD inte lämnar HD ändå, HD som är hårig och allt medan LW är hårlös som en baby och går troslös i kjol och allt. Detta också att hon inte heller inser hur fåniga tankar hon har utan säger det till polis som tog anmälan liksom vänner och förväntar sig sympati. Det luktar drag av borderline.

Det känns nästan som om hon egentligen
polisanmälde honom för att han valt HD och
försökte dumpa henne.
Citera
2020-06-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Separation? Pratar du om Jerry? Han bor väl inte ihop med sin L*na? Eller?

Hon är i alla fall skriven på samma adress.
Citera
2020-06-07, 12:49
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Förstå gärna saker i sin kontext:
1, Kvinnan hade svår relation till sin mor, jobbiga spädbarnsår, fick en förlossningsdepression. Var själv självmordsbenägen.Det lilla barnet som var glutenintolerant skrek non stop. Hur tillräknelig förväntas du då vara? Många vittnesbörd om liknande känslor och längtan efter svår sömnbrist under längre tid existerar.
2. Hon stöttade inte strösselförhöret utan lät Jerry lyssna på inspelningen, och ingen av dem ansåg att det var ok.
3. Fuskloggning avfärdas av rewiern Åhman, som var inblandad i kattfighten, hon menar att ingen av de två kvinnorna gjorde fel enligt spelreglerna. Hon vittnade om detta under rättegången.
4. "Hon får leva", är väl mer sympatiskt än " Hon måste dö"?
5. "Hoppas hon är död" är förståeligt efter Lenas rabiata, och föraktande beteende mot Hanna.
6. " Vad har Stefan gjort nu?" Är väl skäligt att undra över, när hans sedan sju år gamla förhållande med älskarinnan resulterar i försvinnande och sedermera död.
7. På flashback behöver vi ej vara så känsliga och lättstötta, vi sitter inkognito och tror massa om saker vi oftast inte vet.
8. Radering av bevis känner jag inte igen. Har det bevisats i förhör och något som åklagarna eller förhörsledaren påpekat?
9. Ja, hon försöker påverka Therese angående Lenas blod, och där tror jag mest hon är styrd, påverkad, manipulerad och kontrollerad av Steffe. Säkert något hon varit under många år. Svårt se skogen för alla träd.
10. Planterade bevis, låter som en trådsanning?
11. Ja, hon ljuger en del i förhören och vill inte hjälpa till. Motarbetadet kan ha olika orsaker. Vilka kan vi inte helt säkert veta.
Lustigt. Tyckte du nyss sa att Hanna mår bra och är fri. Ändå kan hon inte bete sig som en normal människa och berätta vad hon vet?

Nej du. Hanna har en hel del saker att förklara.
Citera
2020-06-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Hon är i alla fall skriven på samma adress.
Jag ser på andra sajter, som hitta.se, att de står som sambo. Båda står som ensamboende på mrkoll.se. På samma adress. Mycket märkligt. Nå, då bor de ihop.
Citera
2020-06-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Lustigt. Tyckte du nyss sa att Hanna mår bra och är fri. Ändå kan hon inte bete sig som en normal människa och berätta vad hon vet?

Nej du. Hanna har en hel del saker att förklara.

Många gånger tror jag det är en lättnad att säga och berätta sanningen. Egentligen oftast, så får sanningen människor att känna sig befriade men det finns saker som vi ändå kan dölja för omgivningen av olika skäl. Som är smärtsamma, skamliga och allmänt genanta, förbjudna tankar, känslor, obearbetade minnen, besvikelser, ja, till och med mord, medjälp till mord eller vad som. Saker som inte heller kan göras ogjorda, som är fel oavsett ursäkt.

Det här fallet anser jag var ett extremfall, där mycket av människors lägsta, mörkaste och djupaste destruktiva konflikter och mönster kommer upp till ytan och blottläggs. Det är som en social skampåle på torget där du sitter fjättrad och människor som går förbi kan håna dig och du blir spottad rakt i ansiktet i en långdragen process.

Huvudansvaret bär Steffe, han dubbelspelade och svek, ljög, manipulerade och svek ännu ett år extra, efter första avslöjandet. Han var ryggradslös, feg, ville ha sitt äktenskap och behålla sin luftmadrass vid sidan om. Trots detta kommer ingen annan än han var pappa till Hannas barn. Det går inte göra ogjort, de banden kan inte alltid med lätthet klippas av.

Lena, som umgicks med Hanna under småbarnsåren vigde Davidssons. Hon var utbildad pastor och själasörjare, hon börjar fantisera om att ersätta en psyksjuk Hanna, vars man inte längre älskar henne, så som Lena förstår saken. Men Lena upptäckte med tiden att han inte heller älskade henne själv heller och då ville hon ödelägga hans försoningsförsök med exhustrun. Lena backade inte, men istället dog hon. Det kan knappast Hanna beskyllas för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in