Citat:
Og vipps: før den 30.11.2018 stoppet overføringer fra bitcoin adressen 1DAgy.... ble vel en smule for varmt for fyren. Han må ha planlagt det godt ettersom politiet har ikke funnet konkrete spor (da hadde vi vet det via media).
I brevet står det "evt bruk ny PC". Jeg tipper at en PC med alt av spor etter kryptooppsettet ble kastet et sted i sjøen eller hvor det måtte være. Han er en luring.
I brevet står det "evt bruk ny PC". Jeg tipper at en PC med alt av spor etter kryptooppsettet ble kastet et sted i sjøen eller hvor det måtte være. Han er en luring.
Spennende funn ref kryptooversikten, dette er jo et resultat av at politiet har matet VG med for mye informasjon, det kan fort bli ganske så mye bråk fremover.
Ref RU så er det definitivt en plausibel teori. I utgangspunktet så er det et par ting jeg stusser på, uavhengig av hvem han samarbeider med så vil han jo være fullstendig klar over at koblingen hans til TH medfører at han garantert blir innkalt til avhør, ergo må det jo ha vært en plan rundt kommunikasjonen for å unngå mistenkelige opphold som sammenfaller med avhør. Hvis man skal vurdere siktelsen man endret til, så innebærer den jo at det hele er gjort med forsett, altså at han er klar over at det skal brukes til å kidnappe noen. Det rimer jo i utgangspunktet dårlig med at det er TH eller noen i nærmeste omgangskrets som har hatt en slik dialog med RU.
Det er vanskelig å vurdere RU, innleggene hans på FB ifbm landingen av en potensiell hai, utfordringene videre og planene som han ikke er sikker på og som han vil ha hjelp til, indikerer jo ikke akkurat noen som syr dette sammen uten å bli tatt (Politiet har jo tross alt visst navnet hans fra omtrent første stund)
Takk for at dere etterforsker så godt og deler det med oss
)