2020-06-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Jag kan ha missförstått. Tolkade de två artiklarna jag länkade till dig om detta som att ordvalet var försvarets som polisen förmedlade. Polisen har i vart fall dementerat att de velat retas med ordvalet, så mycket har jag förstått.

Men hvem har i såfall valgt ordvalget.
Citera
2020-06-06, 22:31
Medlem
Jeg må atter en gang gå ut og si at jeg er slett ikke så sikker på at TH er GM.
Men hver gang jeg forteller at av det vi vet tyder mye på at TH er en særdeles usympatisk person så får jeg denne advarselen fra moderatorene, her diskuterer vi saken ikke personene

Det er en smule urettferdig for det jeg prøver å si med dette at alle mennesker inkludert politi påvirkes av synet på den mistenkte. I denne saken blir det mer enn relevant fordi mye tyder på at politiet har hengt seg for mye opp i adferd og inntrykk av TH, og det ødelegger mye. Mulig er TH GM, men vi .må aldri glemme hvor mye synet på personen har og si.

Så kan noen si, hvorfor mener du TH er usympatisk, en lang rekke detaljer vi har fått servert via media tyder på det, men det er ikke nødvendigvis sånn at usympatiske mennesker blir drapsmenn.
Citera
2020-06-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Men hvem har i såfall valgt ordvalget.

Ja, det är någon av TH, hans tillfälliga försvarare eller polisen och det verkar mest sannolikt att initiativet till att ställa in på grund av hälsa kommer från TH eller försvaret och därmed ordvalet.
Citera
2020-06-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yea979
For meg så ser det ut som om brevet er skrevet på engelsk, oversatt via data til norsk og så blitt modifisert med en rekke feil av en med kunnskap i det norske språk (sannsynligvis av samme person som begynte skrivingen med å skrive på sitt nest beste språk, engelsk?). Les dette og sammenlign med brevet:

«We have your wife, Anne—Elisabeth. If you want to see her again, you must read and understand these instructions:

A normal reaction would be to call the police, so they could help you find her.

If you involve the police and the media, you put us under pressure. If we are under too much pressure, we will choose our own freedom over money. We can cut our own risk by killing and getting rid of Anne-Elisabeths body and just dissappear.

Maybe you believe its possible to involve the police in secret, to help find her without us knowing?

That’s a bad idea. We have kept our eye on you, Anne-Elisabeth, *****, and the rest of your family. We have done so for a long time and are still doing it to this day. The police are not that good at discretion, they use helicopters and dogs etc. In other words, we will know.

If you follow our instructions, you will get your wife back. Then you may of course contact the police, that’s just fair.

As you might guess we want money to return Anne-Elisabeth alive. We can not do a cash-in-hand transaction, that will cause too much problems. We know you are able to pay however, just sell some assets or request a loan if you dont want your wife to die.

On the next page we will instruct you on how to pay.»

Spesielt «det er bare rettferdighet / that’s just fair» og «holder øye på - kept our eye on» leder meg til denne mistanken.

Smart tenkt! 🤓
Citera
2020-06-06, 22:37
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror ikke det medfører riktighet.

Enig! Det synes jeg er kun uverdig sladder.En mann vi har lært som må ha kontroll på alt,holder seg edru ved møter.Han er sikkert mentalt utslitt,og muligens har han en lege han har fått valium av kanskje.
For de fleste kjemper de med å skjule så godt som mulig at de sliter psykisk/mentalt,men det ble antagelig oppdaget at han ikke var i form allikevel.Tror ikke dette er en mann som tar lett på det og miste ansikt eller posisjon.
Citera
2020-06-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Utifra ryktene sies det at AEH har utfordringer med alkohol. Det sies også at hun skal ha vært til behandling for dette for en del år tilbake. Jeg må presisere at dette som kommer nå er spekulasjon på spekulasjon: Dersom overnevnte stemmer og dersom hun var i behandling omkring tiden for ektepakten; Kan det være at TH har sett på henne som såpass utilregnelig at han ikke stolte på henne når det gjaldt økonomi? Kan hun på tidligere tidspunkt i livet gitt til kjenne ett uvørent forbruk av penger at TH, for å beskytte både sine investeringer og personlige økonomi samt barnas arv, skrev denne skeive ektepakten der han kun lar henne beholde sin egen rettmessige arv og eiendom?

Hei Sosialisten
Jeg har bare et par spørsmål til det svaret du gir her. Hvilke av spørsmålene i teksten er det du svarer Ikke nå lengre på?
Det første om hvorvidt TH ikke stolte på henne når det gjaldt økonomi? Eller det andre om at han nå kun lar henne beholde sin egen arv? Og ett spørsmål til; Kan du også begrunne hvorfor TH tenker eller handler som han gjør?

H*n kverulerer på at jeg skrev at AEH har utfordringer med alkohol. Ikke nå lenger er nok for å spikke flis på at jeg omtaler henne i presens når hun mest sannsynlig er død.
Citera
2020-06-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvor har han aksjer i Hagen imperiet ?

Tror ikke han har noen men du kan vise oss hvor.

Beklager, jeg burde ha skrevet EVENTUELL avkastning på aksjer i Hagen-imperiet!
Har hørt at VE har lavere lønn i nåværende stilling Hagen-imperiet.Men:I tillegg til ordinær lønn kan han ha kjøpt aksjer til redusert pris, samt ha opsjoner i nye prosjekter.
Han kan således komme bedre ut av det økonomisk, sammenliknet med lønna i Polar"s.
Citera
2020-06-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Det var en ting jeg stusset over, men nå skjønner jeg, og det er hvordan helt presis ville kryptoGM kommunisere tilbake til TH. Jeg stusset over beløpet til 0.0007 btc.

Så har jeg lest brevet (som gjengitt av VG) mange ganger og så tror jeg jeg har svaret. Sitat:

"Du OG vi vill sende ... Ta kommunisering address inn i xxxxx for se alle overføring till address og om vi har kommunisert."
Og litt lengre ned, hvis man ser nøye på bredten til feltet xxxx btc = .... og sammenligner bredten for xxxx feltet, så er det for TH : 0.001 til 0.006 btc, mens første mld for kreptoGM har et felt som er bredere, og ville logisk nok være noe med 7, altså 0.0007 btc (for "Dårlig tid, fort eller hun er død").

Dvs, kryptoGM "sender en melding til seg selv" for å formidle et budskap tilbake til TH. TH får innstuks å sjekke overføringer på f.e. blockchain.com

VG kunne nevne at kryptoGM sendte denne mld på 10.11.18, flere ganger en dag etter 13.11.18, og 16.01.19 men det vi nå kan se er at samme mld ble også sendt 30.11.18 (2x), 1.12.18 (3x), 27.12.18, 02.01.19 (2x). Det har aldri kommet fram via VG.

Om du hadde orket å sende en tabell igjen? Tid, fra, til, beløp, kode, betydning av kode
Citera
2020-06-06, 22:44
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Men hver gang jeg forteller at av det vi vet tyder mye på at TH er en særdeles usympatisk person så får jeg denne advarselen fra moderatorene, her diskuterer vi saken ikke personene

Det er en smule urettferdig for det jeg prøver å si med dette at alle mennesker inkludert politi påvirkes av synet på den mistenkte. I denne saken blir det mer enn relevant fordi mye tyder på at politiet har hengt seg for mye opp i adferd og inntrykk av TH, og det ødelegger mye. Mulig er TH GM, men vi .må aldri glemme hvor mye synet på personen har og si.

Så kan noen si, hvorfor mener du TH er usympatisk, en lang rekke detaljer vi har fått servert via media tyder på det, men det er ikke nødvendigvis sånn at usympatiske mennesker blir drapsmenn.

Du har gode poenger,og jeg er enig med deg.
Det meste av de usympatiske trekkene kan også være overdrevet,for en mann i hans alder er sikkert vant til å få respekt.
Det å plutselig ikke få dette,pluss bli diktert -kan ha gjort han vrang.Det gjør ingen automatisk voldelig eller til morder.
Det som blir tatt opp i den siste podcasten på VG ang. at menneskehjernen blir lett forført ang. hvor troverdig et menneske fremstiller seg,er utrolig bra kunnskap å ha med seg.
Troverdighet og pålitelighet er 2 forskjellige egenskaper,som ikke nødvendigvis en person innehar samtidig.
Citera
2020-06-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
H*n kverulerer på at jeg skrev at AEH har utfordringer med alkohol. Ikke nå lenger er nok for å spikke flis på at jeg omtaler henne i presens når hun mest sannsynlig er død.

OK, det er sikkert slik. Men det kunne jo være interessant å få Sosialisten i tale også. Sosialisten!
Citera
2020-06-06, 22:46
Medlem
Citat:

Ja, halo-effekten påverkar, men jag hoppas att polisen drivs av professionella metoder som hindrar confirmation bias.

Jag är som du osäker på skuld och är inte ens säker på att TH är direkt osympatisk.
Citera
2020-06-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Beklager, jeg burde ha skrevet EVENTUELL avkastning på aksjer i Hagen-imperiet!
Har hørt at VE har lavere lønn i nåværende stilling Hagen-imperiet.Men:I tillegg til ordinær lønn kan han ha kjøpt aksjer til redusert pris, samt ha opsjoner i nye prosjekter.
Han kan således komme bedre ut av det økonomisk, sammenliknet med lønna i Polar"s.

Ja men han har ikke aksjer i Hagen imperiet så det du sier er tull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in