Citat:
Ursprungligen postat av
Timbar
Jeg må atter en gang gå ut og si at jeg er slett ikke så sikker på at TH er GM.
Men hver gang jeg forteller at av det vi vet tyder mye på at TH er en særdeles usympatisk person så får jeg denne advarselen fra moderatorene, her diskuterer vi saken ikke personene
Det er en smule urettferdig for det jeg prøver å si med dette at alle mennesker inkludert politi påvirkes av synet på den mistenkte. I denne saken blir det mer enn relevant fordi mye tyder på at politiet har hengt seg for mye opp i adferd og inntrykk av TH, og det ødelegger mye. Mulig er TH GM, men vi .må aldri glemme hvor mye synet på personen har og si.
Så kan noen si, hvorfor mener du TH er usympatisk, en lang rekke detaljer vi har fått servert via media tyder på det, men det er ikke nødvendigvis sånn at usympatiske mennesker blir drapsmenn.
Du har gode poenger,og jeg er enig med deg.
Det meste av de usympatiske trekkene kan også være overdrevet,for en mann i hans alder er sikkert vant til å få respekt.
Det å plutselig ikke få dette,pluss bli diktert -kan ha gjort han vrang.Det gjør ingen automatisk voldelig eller til morder.
Det som blir tatt opp i den siste podcasten på VG ang. at menneskehjernen blir lett forført ang. hvor troverdig et menneske fremstiller seg,er utrolig bra kunnskap å ha med seg.
Troverdighet og pålitelighet er 2 forskjellige egenskaper,som ikke nødvendigvis en person innehar samtidig.